1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A „Tudod hol a határ? Láss tisztán, dönts felelősséggel!” szlogennel futó program célja, hogy felhívja a figyelmet az alkoholfogyasztás veszélyeire
Együttműködést hívott életre a Heineken Hungária Zrt., az Európai Ifjúsági Kutató-, Szervezetfejlesztő és Kommunikációs Központ (EIKKA), az Est Média Group, valamint a Sziget Kft. A „Tudod hol a határ? Láss tisztán, dönts felelősséggel!” szlogennel futó program elindítói közös célkitűzésüknek tekintik, hogy az alkoholproblémák kialakulásának szempontjából legkritikusabbnak tekinthető fiatal felnőtt korosztály figyelmét felhívják a mértéktelen és felelőtlen alkoholfogyasztás veszélyeire, valamint a körültekintően, felelősségteljesen meghozott döntések fontosságára.

A társadalmi változások hatására napjaink fiatal felnőtt generációja is változáson megy keresztül. A fiatalok szocializációjában csökken a család és az iskola szerepe, növekszik a média és a fogyasztói ipar befolyása, felértékelődik a kortárscsoportok szerepe, előtérbe kerülnek a fogyasztói kultúrák mintái.

A fiatalok aktívabban vállalnak szerepet az anyagi javak előteremtésében, a tanulás, a továbbtanulás a szülők mellett a fiatalokra is egyre nehezebb terhet ró. A munkaerőpiac átalakulásával megszűnik továbbá a munkába állás biztonságos útja, már nincs nyolcórás munka, ugyanekkor növekednek a munkahelyi elvárások, a munka rátelepszik a magánéletre/magánszférára, a családalapítás és a gyermekvállalás együtt jár a munkahely elvesztésének kockázatával.

A korai önállósodás, a kihívások, a növekvő kockázatok, a fokozódó verseny és teljesítménykényszer növelik a fiatalok veszélyeztetettségét, egyre markánsabban jelentkeznek védekezési mechanizmusként a különböző feszültségoldó technikák (dohányzás, alkohol-, és drogfogyasztás).


Betelt a pohár: alkoholtilalom a kamaszoknak
A nyári fesztiválok idejére időzített kezdeményezés újszerűsége abban rejlik, hogy a közös célért látszólag egymástól távol álló szervezetek vállalták a csapatmunkát: az alkoholgyártóból, a fiatal felnőttek életmódját kutató szociológus társaságból, a fiatalok közösségi szórakozásának teret biztosító programszervezőből, valamint a programokat kommunikáló médiatulajdonosból álló team közös összefogással, célzott kutatással és preventív kommunikációval kívánja felhívni a fiatalfelnőttek figyelmét az előttük álló kihívásokra.

A program keretében elindított weboldalon (www.holahatar.hu) a fiatalok megtalálhatják az alkoholfogyasztással kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, amelyek ismeretében elkerülhetőek a felelőtlen és mértéktelen alkoholfogyasztás útvesztői.

A körültekintően, felelősen és önállóan meghozott fogyasztói döntések elősegítése érdekében a program a fiatalok helyes életvezetése mellett a témával foglalkozó szakemberek és a média munkáját is segíti: az ifjúságkutatás eszközeivel olyan tényszerű és újszerű adatokat kíván összegyűjteni, amelyek lehetővé teszik a fiatal felnőttekre jellemző feszültségoldó technikák közül az alkoholfogyasztási szokások, tendenciák és motivációk mélyebb megismerését. E célkitűzés jegyében a holahatar.hu oldalon indult többek között az a kutatás is, amely a fiatalf elnőttek alkoholfogyasztási szokásait a közösség befolyásoló erejének kontextusában hivatott vizsgálni.

Az érdekes és értékes információkat ígérő kutatássorozat természetesen kiemelt figyelemmel kíséri a fesztiválok közönségét: az EIKKA szociológusai a soproni VOLT után a Heineken Balaton Sound fesztiválon is interjúztak. A kutatássorozat eredményei természetesen elérhetőek lesznek a program weboldalán, ahol helyet kapott az a tematikus videóblog is, amely a Heineken Balaton Sound fesztiválon készült.

Elviselhetetlen: rohanunk sörért és klímáért
Bajban a kávézók - elfelejthetjük a kotyogóst?
Alkoholtilalom a XI. kerületben
A dohányosok fizessenek többet!
Nagy a baj: már sört se isznak a németek

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG