2p
Az Apple számítógépek felhasználói közel ugyanakkora fenyegetettségnek vannak kitéve, mint más platformok felhasználói - derült ki a Kaspersky Lab és a B2B International közös kutatásából.

A vizsgálat szerint amellett, hogy a veszélyeztetettség mértéke kezd kiegyenlítődni a különféle platformok között, az Apple gépek felhasználói bizonyos típusú veszélyekkel az elmúlt egy évben gyakrabban szembesültek, mint a Windows felhasználók. Az továbbra is igaz ugyan, hogy az Apple OS X operációs rendszerére még messze nem készül annyi kártevő szoftver mint más operációs rendszerre, például Windowsra, de ebből még nem következik, hogy a Mac számítógépek és a rajtuk tárolt adatok nagyobb biztonságban lennének.

Akinek Apple gépe van kevésbé fél    

A felmérésben megkérdezett Apple asztali gépet használók 26 százaléka, és az Apple laptopokat használók 15 százaléka nyilatkozott úgy, hogy találkozott az elmúlt egy évben valamilyen kártevő szoftverrel. A PC felhasználók körében kissé magasabb volt az arány, 31 százalék. A Mac tulajdonosoknak azonban 19 százaléka került kapcsolatba valamilyen zsaroló vírussal (ransomware), míg a Windows felhasználóknak "csak" 11 százaléka. Pénzügyi adatokat célzó támadással pedig az OS X felhasználók 52, a Windows felhasználók 54 százaléka szembesült.

A felmérés egyik legtanulságosabb megállapítása az volt, hogy a Mac felhasználók a jelek szerint kevésbé vannak tudatában az interneten rájuk leselkedő veszélyeknek, mint a Windows felhasználók. A megkérdezett MacBook tulajdonosoknak 41 százaléka például még a zsaroló vírusok létezéséről sem hallott.

Azt hiszik, hogy sebezhetetlenek

A vizsgálat szerint a Mac felhasználók fele még nem alkalmaz védelmet az internet veszélyei ellen: a MacBook készülékek 38 százalékán, az Apple asztali számítógépeinek pedig 50 százalékán fut vírusvédelem.

Az OS X-et használók sokáig az internetes veszélyektől elszigetelve éltek, ezért talán úgy érezhetik, hogy ők sebezhetetlenek. De most, hogy a fenyegetések egyre inkább kiterjesztetik a hatókörüket, fontos, hogy mindig felkészültek legyünk. E tekintetben a Kaspersky Lab nem csak azt javasolja a Mac felhasználóknak, hogy telepítsenek biztonsági megoldást, de azt is, hogy tartsák szem előtt a biztonságos magatartás alapszabályait böngészés közben - mondta Vlagyimir Zapoljanszki, a Kaspersky Lab termék, -és technológiai marketingért felelős alelnöke.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG