2p

A magyar piacon is jelen lévő Pepco halvány negyedéveken van túl, amit azzal magyaráz, hogy a kelet-közép-európai régió keresletkorlátos piacain nehezebbé vált a kiskereskedők dolga.

A Pepco Group, Európa egyik, főként ruhákat forgalmazó multinacionális diszkontáruházlánca két profitfigyelmeztetést is kiadott az ősz elején, kénytelen volt visszafogni agresszív boltnyitási terveit – adta hírül az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi hírportál. A vállalat részvényei a varsói tőzsdén forognak. 

A varsói tőzsdén szereplő cég a Pepco és a Dealz márka alatt árusító áruházakat üzemelteti az európai kontinensen, míg a Poundland nevű boltokat az Egyesült Királyságban. Az új elképzelések szerint 2023-ban és 2024-ben nagyjából 400 új áruházat nyitnak, ami jóval kevesebb a 2022-ben és 2023-ban átadott 668-nál. A vállalat vezetői azt is bejelentették befektetőknek tartott varsói tájékoztatójukon, hogy újragondolják a
cég áruház-felújítási terveit Kelet-Közép-Európában.

Mindkét intézkedés azt szolgálja, hogy helyreálljon a vállalat nyereségessége. A fegyelmezettebb növekedéssel csökkenthetők a tőkebefektetések, amelyek felzabálták a profitot. „Kiegyensúlyozottabb növekedést kell produkálnunk, a „kevesebb több” jegyében, jobban koncentrálva a nyereségre és a forgalom bővítésére a már működő boltjainkban” – mondta Andy Bond, a cég elnöke.

A Pepco árbevétele 12,5 százalékkal bővült üzleti évének szeptember 30-án végződött negyedik negyedében változatlan devizaáfolyamokon számolva. Az üzleti évben a vártnál több új áruházat nyitottak. A 2022. október–2023. szeptemberi EBIDTA 750 millió font lehet az előző üzleti év 731 milliós EBITDA-ja után. Bond szerint az elmúlt három hónapban jelentősen romlott az európai kiskereskedelmi szektor helyzete, főként Kelet-Közép-Európában. Az eladások gyengültek, a bruttó profitráta kisebb lett a várnál. Ez rontotta a nyereségességet a vállalat legfontosabb piacain.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG