2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar piacon is jelen lévő Pepco halvány negyedéveken van túl, amit azzal magyaráz, hogy a kelet-közép-európai régió keresletkorlátos piacain nehezebbé vált a kiskereskedők dolga.

A Pepco Group, Európa egyik, főként ruhákat forgalmazó multinacionális diszkontáruházlánca két profitfigyelmeztetést is kiadott az ősz elején, kénytelen volt visszafogni agresszív boltnyitási terveit – adta hírül az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi hírportál. A vállalat részvényei a varsói tőzsdén forognak. 

A varsói tőzsdén szereplő cég a Pepco és a Dealz márka alatt árusító áruházakat üzemelteti az európai kontinensen, míg a Poundland nevű boltokat az Egyesült Királyságban. Az új elképzelések szerint 2023-ban és 2024-ben nagyjából 400 új áruházat nyitnak, ami jóval kevesebb a 2022-ben és 2023-ban átadott 668-nál. A vállalat vezetői azt is bejelentették befektetőknek tartott varsói tájékoztatójukon, hogy újragondolják a
cég áruház-felújítási terveit Kelet-Közép-Európában.

Mindkét intézkedés azt szolgálja, hogy helyreálljon a vállalat nyereségessége. A fegyelmezettebb növekedéssel csökkenthetők a tőkebefektetések, amelyek felzabálták a profitot. „Kiegyensúlyozottabb növekedést kell produkálnunk, a „kevesebb több” jegyében, jobban koncentrálva a nyereségre és a forgalom bővítésére a már működő boltjainkban” – mondta Andy Bond, a cég elnöke.

A Pepco árbevétele 12,5 százalékkal bővült üzleti évének szeptember 30-án végződött negyedik negyedében változatlan devizaáfolyamokon számolva. Az üzleti évben a vártnál több új áruházat nyitottak. A 2022. október–2023. szeptemberi EBIDTA 750 millió font lehet az előző üzleti év 731 milliós EBITDA-ja után. Bond szerint az elmúlt három hónapban jelentősen romlott az európai kiskereskedelmi szektor helyzete, főként Kelet-Közép-Európában. Az eladások gyengültek, a bruttó profitráta kisebb lett a várnál. Ez rontotta a nyereségességet a vállalat legfontosabb piacain.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Tanácsok az ajándék kiválasztásához legénybúcsúra
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 18:15
A legénybúcsús ajándék kiválasztása nem egyszerű feladat, sok-sok szempontot figyelembe kell venni a pénzügyek mellett. A cikkben ezeket vesszük sorra, a tanácsokkal igyekszünk megkönnyíteni a döntést.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Honnan szerezhetünk be könyveket jó áron?
Márkázott tartalom | 2024. november 17. 18:19
Az ünnepek közeledtével is sokszor felmerül a kérdés: hol találunk olyan ajándékot, amely nem viseli meg nagyon a pénztárcánkat? Azok, akik könyvvel szeretnék meglepni az ismerőseiket, még nagyobb dilemmában vannak, hiszen ezek a termékek nem igazán olcsók.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG