A Pepco Group, Európa egyik, főként ruhákat forgalmazó multinacionális diszkontáruházlánca két profitfigyelmeztetést is kiadott az ősz elején, kénytelen volt visszafogni agresszív boltnyitási terveit – adta hírül az European Supermarket Magazine kiskereskedelmi hírportál. A vállalat részvényei a varsói tőzsdén forognak.
A varsói tőzsdén szereplő cég a Pepco és a Dealz márka alatt árusító áruházakat üzemelteti az európai kontinensen, míg a Poundland nevű boltokat az Egyesült Királyságban. Az új elképzelések szerint 2023-ban és 2024-ben nagyjából 400 új áruházat nyitnak, ami jóval kevesebb a 2022-ben és 2023-ban átadott 668-nál. A vállalat vezetői azt is bejelentették befektetőknek tartott varsói tájékoztatójukon, hogy újragondolják a
cég áruház-felújítási terveit Kelet-Közép-Európában.
Mindkét intézkedés azt szolgálja, hogy helyreálljon a vállalat nyereségessége. A fegyelmezettebb növekedéssel csökkenthetők a tőkebefektetések, amelyek felzabálták a profitot. „Kiegyensúlyozottabb növekedést kell produkálnunk, a „kevesebb több” jegyében, jobban koncentrálva a nyereségre és a forgalom bővítésére a már működő boltjainkban” – mondta Andy Bond, a cég elnöke.
A Pepco árbevétele 12,5 százalékkal bővült üzleti évének szeptember 30-án végződött negyedik negyedében változatlan devizaáfolyamokon számolva. Az üzleti évben a vártnál több új áruházat nyitottak. A 2022. október–2023. szeptemberi EBIDTA 750 millió font lehet az előző üzleti év 731 milliós EBITDA-ja után. Bond szerint az elmúlt három hónapban jelentősen romlott az európai kiskereskedelmi szektor helyzete, főként Kelet-Közép-Európában. Az eladások gyengültek, a bruttó profitráta kisebb lett a várnál. Ez rontotta a nyereségességet a vállalat legfontosabb piacain.