A felügyeleti terv azokat a témaköröket tartalmazza, amelyeket a hatóság az eddigi tapasztalatok, a piaci folyamatok elemzése és az előfizetők, illetve a szolgáltatásokat igénybe vevő nagyközönség bejelentései, panaszai nyomán kiemelten kíván vizsgálni a következő évben.
A piaci verseny erősítése érdekében a hatóság célzottan vizsgálja majd az egyes jelentős piaci erejű szolgáltatókra (JPE) kirótt kötelezettségek teljesülését. Ennek célja, hogy könnyebben jelenhessenek meg új, versenyképes árú szolgáltatások a piacon, növelve az előfizetők választási lehetőségeit. Egy másik fontos terület az előfizetők jogait védő szabályok érvényesülésének ellenőrzése.
Az előfizetőket védik a fokozott ellenőrzéssel
2012-ben az elektronikus hírközlés területén több olyan jogszabály-módosítás történt, amelynek célja az előfizetők és a szolgáltatásokat igénybe vevők védelme. Ezek jelentősége azért nagy, mivel a vezetékes és mobiltelefonos, a kábeles vagy műholdas televíziós és az internet-szolgáltatások ma már mindannyiunk életében jelen vannak.
Ezek az előírások azonban csak akkor érhetik el a jogalkotó által kívánt hatást, ha az érintettek is tudomást szereznek róluk, valamint ha a szolgáltatók tevékenységük során be is tartják őket. Ezért a hatóság jövőre átfogóan ellenőrzi a többi között a szolgáltatásokkal kapcsolatban bejelentett hibák szolgáltatók általi kezelését, a számhordozásra és a hangposta-szolgáltatásra vonatkozó szabályok betartását.
Az előfizetők érdekeit védő fontos szabály az is, hogy ha a szolgáltató alapvető kötelezettségeinek nem vagy nem határidőben tesz eleget, akkor az előfizetőnek kötbért kell fizetnie. Jövőre a hatóság átfogóan ellenőrzi majd, hogy ennek a kötelezettségüknek a szolgáltatók valóban eleget tesznek-e.
Az új postatörvény előírásait is ellenőrzik majd
A postai szolgáltatások területén a legfontosabb feladat az elfogadott új postatörvény előírásainak ellenőrzése, amelyek már a piac hamarosan esedékes megnyitását készítik elő. A felügyeleti terv kitér az átfutási idő ellenőrzésére, mely a postai szolgáltatások minőségére vonatkozó egyik alapvető mutató.