A People’s Union USA civil szervezet vezetésével indult mozgalom 24 órás vásárlási bojkottot hirdetett február utolsó napjára tiltakozásul az amerikai szövetségei kormány közalkalmazottainak tömeges elbocsátása ellen, ám egyelőre csekély eredménnyel – derült ki Forbes tudósításából. Az Instagramon megjelent videóban arra szólították fel az embereket, hogy egy napig ne vásároljanak a boltokban, jelezve szolidaritásukat az indoklás nélkül kirúgottakkal és családjaikkal.
A „gazdasági elsötétítésnek” nevezett akció első napja nem hozott sikert, legalábbis erre utal, hogy az Amazonon az nem csökkent, hanem növekedett a forgalom a bojkott napján – idézte a gazdasági magazin a Momentum Commerce tanácsadó cég adatát. E szerint az elmúlt nyolc péntek átlagos forgalomnál egy százalékkal nagyobb volt a február 28-ai bevétel az online kereskedelmi óriásnál. A John T. Shea, a Momentum Commerce vezérigazgatója megjegyezte, hogy bár az összforgalom javult, a csúcsidőszakban valamivel az átlagosnál gyengébben alakultak az értékesítések. A nap elején a
szokásosnál majdnem hét százalékkal erősebb forgalmat regisztráltak, ezt követően csökkent a fogyasztók vásárlási kedve. A tanácsadó cég olyan online kereskedőkkel működik együtt, amelyek az Amazon elektronikus piacterén is értékesítenek. Közvetlenül évente 6 milliárd dollár értékű bevétel sorsát tudják figyelemmel kísérni.
Shea megjegyzi, hogy az eladások egész nap a pozitív növekedési tartományban maradtak a bojkottfelhívás első péntekén az Amazonon . A Peolpe’s Union USA azonban jelezte, hogy ez csak a kezdet volt, egy sor bojkottot terveznek. A következő nagy erőpróba március 7-e és 14-e között jöhet, amikor kifejezetten az kérik a támogatóiktól, hogy tartsák távol magukat az online vásárlástól az Amazonon. Ezen túl célkeresztbe kerülnek olyan cégek is, mint például a McDonald’s. (Via Forbes, NPR)