1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az un. saját márkás árukra 300 milliárd forintot költöttünk tavaly, ez például az élelmiszereknél azt jelenti, hogy a forgalom több mint felét ezek az áruk adják
Az un. saját márkás árukra 300 milliárd forintot költöttünk tavaly, ez például az élelmiszereknél azt jelenti, hogy a forgalom több mint felét ezek az áruk adják - derül ki a Nielsen legfrissebb felméréséből.

Élelmiszer vásárlásánál majdnem minden negyedik forintot a boltláncok saját márkás termékeiért adtak ki a vevők tavaly. Ez mintegy 300 milliárd forintot jelent. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat, az általa mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalma alapján. Az arány érzékelhetően nőtt az előző évhez képest.

Háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál minden hatodik forint (50 milliárd forintnál több) került a pénztárakba kereskedelmi márkás termékekért, állapítja meg a Nielsen 60 termékkategória bolti eladása alapján. 

Számoljon velünk!
Jubileumi áremelkedés: ismét drágább a bevásárlás
Főként a diszkontok terjedésének következménye, hogy az élelmiszer teljes bolti forgalmából 21 százalékról 23-ra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya, egyik évről a másikra, értékben. Háztartási vegyiárunál 15-ről 17 százalékra változott a mutató, szintén értéket tekintve. A diszkontok – forintban mért - élelmiszer forgalmából 54 százalékra nőtt saját márkás termékeit részaránya, míg háztartási vegyiárunál és kozmetikumnál 56 százalékra.

A kereskedelmi márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, és általában a cég nevével jelzik őket, mint például Coop, Spar vagy Tesco. Sokszor azonban fantázianevet kapnak a csak egy cégnél kapható saját márkás termékek, többek között a Drogerie Markt, Lidl vagy Penny Market egységeiben.
Hipermarketeknél a mutató értékben, élelmiszereknél 14, háztartási vegyiárunál pedig 9 százalék. Szupermarketeknél 24, illtetve 17 százalék.

Különösen az állateledel és háztartási papíráru vásárlói részesítik előnyben a kereskedelmi márkákat, amelyekre a kategória forgalmából 49, illetve 44 százalék jutott múlt évben, értéket tekintve. Utánuk a babaápolási cikkek (34), mélyhűtött élelmiszerek (36) és reggeli cereáliák (33) következnek.

Mennyiségben még nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése, mivel viszonylag olcsók: 49 százalékot vittek el a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes bolti forgalmából tavaly, 3 százalékponttal többet, mint egy évvel korábban. Élelmiszereknél a mutató 28-ról 30 százalékra nőtt.

A láncok saját márkái jelentős szerepet játszanak a vásárlók választásaiban.  „Általában összehasonlítom a kereskedelmi márkák és a vezető gyártói márkák árait, mielőtt eldöntöm, melyiket érdemes megvenni” – mondta a megkérdezett fogyasztók 79 százaléka, a Nielsen 2009. őszi, reprezentatív „ShopperTrends” felmérése során.

A válaszadók 65 százaléka általában úgy gondolja, hogy minél színvonalasabb egy üzlet, annál jobb a saját márkás terméke. „A kereskedelmi márkák minősége általában ugyanolyan jó, mint a vezető márkáké” – véli a kutatásban részt vettek 59 százaléka. Csaknem hasonló arányban értenek egyet azzal, hogy a kereskedelmi márkák csomagolása legalább olyan jól néz ki, mint a gyártói márkáké. Ugyanakkor a megkérdezettek 47 százaléka azt mondta: „Lehet, hogy olcsóbb a kereskedelmi márkás termék, de a gyártói márkák jobban megérik az árukat”.

Mocskos tények: semmit sem ér a fejmosás?  
Több gyümölcsjoghurtot és vajat eszünk
Vigyázat: kikészíthet, amit megeszünk 
Naponta egyen egy gyufásdoboznyi sajtot!  
Kong a bevásárlókocsi: ennyire futja
Egyre nagyobb üzlet a halal 

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG