A legnagyobb belgiumi boltláncok közé tartozó Delhaize és Carrefour óriási leértékelési akciókat jelentett be az ősz kezdete előtt – derült ki a European Supermarket Magazine kiskereskedelmi szakportál összefoglalójából. A Delhaize például reklámoffenzívát indított a nagy újságokban több száz terméket érintő akciója promotálására.
Roel Dekelver, a Delhaize szóvivője elmondta, hogy a boltjaikban kapható márkák árui mellett ezer saját márkás terméket értékelnek le, mégpedig durván. A legalapvetőbb mindennapi árucikkek árát tíz-harminc százalékkal viszik lejjebb. Ez körülbelül ötszáz terméket fog érinteni.
A francia hátterű Carrefour belgiumi leányvállalata az üzletek mellett az online áruházában is elérhetővé teszi az akciókat. A nagy árkedvezmények érinteni fogják az iskolakezdéshez kapcsolódó árukat, az ételeket és a használati tárgyakat. Sok zöldség és gyümölcs 1 eurónál olcsóbban lesz kapható és hűségpontszerzési lehetőségekkel is ösztönzi a vásárlást a cég. Aki a „vissza az iskolába” termékeknél kedvezőbb áron vásárol más boltban, annak az árkülönbözet ötszörösét írják jóvá hűségpontjai között.
Átalakít a Lidl
Eközben a belga Lidl-leány azt tervezi, hogy egyszerűsíti boltjai belsejét a belgiumi áruházaiban. A cél az, hogy bármelyikbe is lépjen be a 310 boltból a vevő, mindig ugyanaz a környezet fogadja és rögtön tudja, hogy a Lidlnél jár.
A változtatás további célja, hogy szabványosítsa az alkalmazottak tevékenységét, amitől a cég a munka hatékonyságának növekedését várja.
A Lidl hazai piacán Németországban vezette be először ezt a koncepciót, amely a belső berendezés egyszerűségére épít. Bár Magyarországon sok Lidlben hasonló az elrendezés, vannak kivételek. Ha a németországi és belgiumi projektet sikeresnek találja a boltlánc, akkor elképzelhető, hogy a magyar boltok is elindulnak az "egységesítés" útján.