3p

A környezetvédelem iránt nem teljesen elkötelezett vásárlók egy részét felbőszítheti, ha az online boltok átveszik az Amazon újítását, amit a klímavédelemmel és költségcsökkentéssel indokolnak.

Képzeljük el a következő kínos helyzetet! Megrendelünk valamilyen érzékeny terméket, például az erős lábszagot elnyomó cipőbetétet az Amazonról. A futár megérkezik az áruval, amelyet nem csomagolnak  be a szokásos barna dobozba, hanem az átlátszó csomagolásban adják át, miközben a szomszéd éppen kilép a lakása ajtaján és meglátja a dolgot.

Ez a helyzet a jövőben jó eséllyel előfordulhat – derül ki a The Street - tőzsdei cégekkel foglalkozó - hírportál cikkéből. A világ legnagyobb elektronikus kereskedője ugyanis úgy döntött, hogy 2023 lesz az az év, amikor elkezdi tesztelni a csomagolásmentes házhoz szállítás lehetőségét. A cég komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy búcsút mondjon barna házhoz szállító dobozainak. 

Rengeteg csomag

Ez persze barátságtalanul hangzana, ezért a marketingesek kitalálták a „hajókonténer-dobozokat”. Ez magyarán azt jelenti, hogy úgy jut el a megrendelőhöz a termék, ahogy a hajókon érkező konténerek ömlesztett tárolásából kikerül.

A cég vezetői úgy látták, hogy ez a változtatás egyre fontosabb – indokolta a lépést Pat Lindner, az Amazon csomagolásért felelős vezetője. A kiskereskedő szerint két nyomós érv szól az új módszer mellett.

Az egyik, hogy ennek köszönhetően csökkenthető a vállalat üzemeltetési költsége, a másik, hogy kevesebb szemét keletkezik, ami védi az ember természetes környezetét. A számok valóban a döntés mellett szólnak. Az Amazon évente nagyjából 608 millió csomagot szállít házhoz, ami naponta körülbelül 1,6 millió pakkot jelent – derül ki a Stanford C. Bernstein vagyonkezelő cég adataiból. Ez  nyilvánvalóan nagyon sok tonna papír, amiből a dobozok készülnek.

Miben jön a pakk? Fotó: Pixabay
Miben jön a pakk? Fotó: Pixabay

Hogy a vásárlók ne menjenek a falnak mérgükben, a változtatást óvatosan vezetik be. A vevőnek az online rendelési felületen feladják a lehetőséget, hogy dobozban kéri-e vagy elfogadja anélkül a terméket, amit meg akar vásárolni. Jelenleg az Amazon házhoz szállított áruinak 11 százalékához nem adnak dobozt. Ez az arány a környezettudatos és a választási lehetőség felett átsikló, figyelmetlen vevőknek köszönhetően nőhet.

Lindner azért azt is megjegyezte a Wall Street Journalnak nyilatkozva, hogy természetesen nem adják fel a csomagolásban rejlő markenting lehetőséget. (Már csak azért sem, mert ha nincs doboz, akkor nem kell a dobozolásáért felelős vezető sem, és így ő kereshetne új állást.) Egyebek mellett továbbra is kínálnak majd különleges dobozokat a borospalackokhoz.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG