Kismértékben tovább csökkent a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma idén az első félévben, értéket tekintve mínusz 1, mennyiségben mínusz 3%-ot regisztrált a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe. A visszaesés ellenére kiemelkedően nőtt a testápoló, arc- és szemránckrém, valamint papír zsebkendő bolti forgalma.Nem kis piacról van szó, évente mintegy 300 mrd forint bevételt érnek el a boltok a Nielsen által mért 60 háztartási vegyiáru és kozmetikum kategóriából. Eladásuk eléggé koncentráltan történik, értékben a forgalom 65%-a jut hipermarketre és drogériára. Az első félév visszaesése ellenére a legnagyobb forgalmú húsz vegyiáru kategóriából, emelkedett a toalett papír, pelenka, általános tisztítószerek, papír zsebkendő, testápoló krém, hajfesték, arc- és szemránckrém, szappan, konyhai törlőkendő továbbá toalett tisztító forgalma. Mennyiségét tekintve is 5-5%-kal többet forgalmaztak a boltok testápoló krémből és toalett tisztítóból.
A bolttípusok közül háztartási vegyiáruból és kozmetikumból az elmúlt félév során a legnagyobb forgalom hipermarketre jutott, de a 38%-os piaci részesedésük nem változott érdemben. Ennél jóval nagyobb 47-50%-os részt hasítanak ki a nagy multik a légfrissítő, a mosószer és az öblítő teljes bolti forgalmából.
A drogériák ezzel szemben a hajfesték, az arc- és szemránckrém, valamint pelenka eladásában erősek, a 27%-os teljes piaci részesedésükkel szemben itt 46-61% közötti részaránnyal piacvezetők.
Privátbankár