A kutyák, macskák eledelére fordított összeg értékben meghaladta a hatvanmilliárd forintot 2017. február és 2018. január között: kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet hagytak ott a boltokban a magyarok - derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből, amelyet a Privátbankár.hu-nak küldött. Ez mintegy 160 ezer tonna állateleséget jelent.
Elmarad a jutalomfalat?
A kutyák etetésére a vizsgált időszakban értékben közel 35 milliárd forint ment el, ami az előző év azonos időszakához képest 7 százalékos emelkedés. 117 tonna kutyaeledeltak a gazdák, nagyjából 60-40 százalékban nedves és száraz táp. A kutyakekszek és jutalomfalatok még elenyésző mértékben jelennek meg mennyiségi eladást tekintve, ugyanakkor kétszámjegyű növekedést érnek el. Jellemzően a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekre koncentrálódik az eladások közel négyötöde. A gyártói márkák értékbeli részesedése több mint 40 százalék.
Száraz tápok értékesítésekor dominálnak a nagyobb (3-10 kilogrammos kiszerelések), a teljes értékbeli forgalom felét teszik ki.
Jól fogy a nedves eledel
A macskaeledelek piaca szintén dinamikusan növekedik: egy év alatt értékben 11 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakával összevetve, ezzel az összeg alulról súrolja a 26 milliárd forintot, mennyiségben pedig meghaladja a 43 tonnát (ez 9 százalékos emelkedés). A nedves macskaeledel az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét viszi el, ez közel 100 millió darab alutasakot és konzervet jelent.
„Macskaeledelnél is koncentrált az eladás, ugyanakkor a kisebb, 200 négyzetméteres üzletek viszik el az értékbeli forgalom ötödét, vagyis a »leugrom cicakajáéért« valós jelenség” – mondta Hajnal Dóra a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
A címadás nem véletlen, akik nem ismernék a híres kifejezést a televíziózás hőskorából, kattintsanak ide >>>