1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az egyszemélyes instant-levesek általában nagy népszerűségnek örvendenek az irodai dolgozók között, lévén egyszerűen és gyorsan elkészíthetőek, mégis a meleg étel illúzióját keltik a gyomorba érve. A zacskós gyorslevesek közül ezúttal a paradicsomleveseket jártuk körbe
Az egyszemélyes instant-levesek általában nagy népszerűségnek örvendenek az irodai dolgozók között, lévén egyszerűen és gyorsan elkészíthetőek, mégis a meleg étel illúzióját keltik a gyomorba érve. A zacskós gyorslevesek közül ezúttal a paradicsomleveseket jártuk körbe

A paradicsomnak van egy különleges tulajdonsága. Szemben más zöldségekkel, melyek nyersen a magasabb C-vitamin tartalom miatt egészségesebbek, a paradicsomnak főzve nagyobb a tápértéke, mert a likopin így könnyebben ki tud szabadulni a növényi rostok közül. Tegyük hozzá: ez inkább a friss gyümölcsre vonatkozik, a porrá zúzott változat azért kevésbé része az egészséges étrendnek.

Van, ahol hidegen adják, és gazpacho-nak hívják, a magyar hagyományok szerint viszont forrón kell tálalni, és paradicsomlevesként emlegetjük. Hatféle terméket kóstoltunk meg és teszteltünk le, ezek között volt krém- és nem krém-formátumú, üres, zöldséges, tésztás, zsemlekockás és mozzarellás is. A piacot a Knorr uralja, legalábbis mennyiségi szempontból mindenképpen: ettől a gyártótól 3 változat is bekerült kosarunkba.

 

A Maggi 1 adag zöldség Paradicsomkrémleves terméke nem tartalmaz tartósítószert. A csomagolás formátuma a 3-in-1-kávépótlókra emlékeztet, a különbség, hogy valamivel nagyobb, és sokkal nehezebb kinyitni. Ha ilyet ebédelnénk, nem árt, ha van a közelben olló, Kosarasunk alaposan megszenvedett vele. „Az egészség színei – piros zöldségek” – hirdeti a likopin-tartalmat a nehezen nyíló csomagolás.

Az elkészítés második nehézsége a por maradéktalan feloldása. Forrásban lévő vízzel is próbálkoztunk, apránként adagolva a porhoz, mégsem sikerült csomómentesen feloldanunk a szárazanyagot a vízben. Emiatt a leves kissé darabos lett, ami sokat elvett élvezeti értékéből, többen szóvá is tették az értékelésnél. Sós, savanykás jellegű, kissé híg, illata kellemes, bár volt aki tipikus zacskóslevest orrontott – ami azért nem meglepő. Zöldség- vagy tésztadarabok nincsenek benne, ez hiányzott. A zöldfűszerek nehezen azonosíthatóak: többen bazsalikomot véltek felfedezni, pedig zeller és oregánó adta az ízt (ez utóbbi miatt inkább pizzaszószra hajazott, mint levesre). Elkészítéséhez 2 dl forró víz kell, paradicsomtartalma 45,8%. A 10-es skálán átlagosan 6 pontot ért el, ezzel a 4. helyre került.


A Knorr Zöldségözön olívaolajjal, bazsalikommal és 80 százalékos zöldségtartalommal kínálja magát, ebből a paradicsom 73 százalékot tesz ki. Csak 180 ml víz kell az elkészítéséhez, de fájdalom: ezt sem lehet maradéktalanul elkeverni. Ha nagyjából kikutyultuk, egy meglepően sűrű masszát kapunk. A levesben zöldségdarabok is találhatóak, ami több tesztelőnek is elnyerte tetszését. A darabok azonosításával mindazonáltal kudarcot vallottunk: petrezselyem és káposzta is szerepelt a tippek között, pedig valójában zeller, tavaszi hagyma és fokhagyma ropogott a fogunk alatt.

Minden tesztelő szóvá tette a leves sűrűségét – volt aki pozitívumként értékelte, más szerint ettől inkább paradicsomos káposzta jellegű. Ez a leves is a sós-savanykás kategóriában versenyez, a só talán kissé túlságosan is dominál. Ebben már valóban van bazsalikom. Átlagosan 6,2 pontot ért el, ezzel elcsípte a dobogó 3. fokát.


Tesztünkből ezúttal sem maradhatott ki a Tesco saját márkás terméke. A Tomato Instant Soup csomagolása puritán, lényegretörő. 15 százalék paradicsomot tartalmaz, talán ennek köszönhetően az eddigi leghígabb versenyző. Cserébe maradéktalanul feloldódik a vízben, ami márkás társairól egyáltalán nem mondható el. Apró tésztadarabkákat is csempésztek bele, amit egy tesztelő kis lisztkukacokként azonosított, de általában pluszpontként értékeltük – volt, aki még kevesellte is. Inkább az édes kategória versenyzője, jól érezhetően fokhagymás. Nem túl jó, de mindenképpen ehető, kereken 5-ös átlagpontszámot ért el a tízes skálán, ezzel az utolsó előtti - ötödik - helyen végzett.

A Virgin Paradicsomlevese volt az első pirított zsemlekockás versenyzőnk. Hogy a zsemlekocka miként fér össze a paradicsomlevessel, rejtély: a Virgin terméke valószínűleg nem ezért szerepelt borzalmasan tesztünkön. A leves elkészítés közben átható bodzalekvár-szagot áraszt, ami elsőre elég meglepő volt. Előnye, hogy míg más termékeknél 3-5 percet várni kell a fogyasztás megkezdéséig (ami alatt minimum langyosra hűl az egész), itt bekeverés után azonnal fogyasztható a leves. A paradicsom arányáról nincs információ, de nem tippelnénk túl nagy számot. Egy tesztelő szerint annyi köze van a paradicsomhoz, hogy mellette volt a polcon. A szagra többen is panaszkodtak, csak úgy, mint a kinézetre: a kész leves híg, a benne lévő „kis fehér bigyók” egyáltalán nem hasonlítanak zsemlekockákra. A leves olyat is produkál, amilyet még nem láttunk: ha egy fél percre magára hagyjuk, elválik a szárazanyag (a sz*r) a víztől; átlátszó folyadék csapódik ki a felszínen, sűrűbb anyag ülepszik a fenékre. Sajnos az íze is nagyon rossz, nagyon távoli sűrített paradicsom-utánérzéssel. Bár volt, aki kettessel kegyelmezett volna meg neki, nullásokat is kapott, így átlaga kereken 1-es lett. Ez nálunk majdnem mindig az utolsó helyet jelenti.

Inkább narancssárga, mint piros – jellemezték tesztelőink a sápadtan rajthoz álló Knorr Instant Paradicsomlevest pirított zsemlekockával. Az egyik tesztelő enyhe fűszagot vélt felfedezni, de kiderült: az egyszerű, mezei gyepre gondolt, így nem vizsgáltuk a termék THC-tartalmát. A zsemlekockák még mindig bizarrnak hatottak, de itt már inkább jónak ítéltük a levesbetétet. Az íze inkább pizzás, mint paradicsomos, de harmonikus. Az állaga megfelelően sűrű, 32 százaléknyi paradicsomot tartalmaz. Talán jellegtelenségének köszönhetően kapott jó pontszámokat, átlagosan 6,7-et, így ezüstérmes lett.

A Knorr Extra Instant Paradicsomkrémleves mozzarellával már a csomagoláson látható gusztusos tálalás alapján is a legjobbnak tűnt, így ezt hagytuk a végére. A várakozás végül beigazolódott. A sajt kellemes ízt kölcsönöz a levesnek, bár a mákostésztához használt metéltforma kevéssé illik a paradicsomleveshez, mégis örültünk, hogy bőségesen van benne. Már kinézetre is jó, az illat értékelése a jótól a fantasztikusig terjedt. A csomagolás szerint B, C és E vitamint is tartalmaz, pedig ezt nem várjuk el egy egyszerű zacskós levestől. Több tesztelő is 10 pontosra értékelte, végül 8,8-as átlagával toronymagasan hódította el az első helyet, pedig csak 30 százaléknyi paradicsomport tartalmaz. 2 dl forró vízzel készíthető el.

Kosarasunk édesanyja kb. 30 év alatt még sosem főzött két egyforma paradicsomlevest, mégis mindig finom – nagy bátorságra vall tehát az igazi aromát 2 deci víz és némi por segítségével megpróbálni előcsalni, és mint bebizonyosodott: néha az elfogyasztáshoz is kell a megfelelő lelkierő. Minket mindenesetre meggyőztek a gyártók: érdemes az egyadagos levesekkel is kísérletezni, még ha természetesen nyomába sem érhetnek az otthoni kosztnak.

Gáspár András

E-jeles elemek: félelmet kelt e rengeteg
Szex, pénz, zsarolás, terror - csokiba mártva
Puffancsot és csalamádét a magyarnak! Nagy Hamburger-teszt
Erkölcstelen rendszámok: van, amit még pénzért sem kaphat meg

Tovább a Kosaras naplójához >>

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG