1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legoptimistábbak a lengyelek: a megkérdezettek majdnem 40 százaléka jónak minősítette családja anyagi körülményeit
Közép-Európában a csehek látják a legsötétebb színekben gazdaságuk helyzetét - derült ki abból a felmérésből, amelyet a prágai CVVM közvélemény-kutató intézet készített Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában.

A cseh gazdaság helyzetét a megkérdezett cseh állampolgárok majdnem 70 százaléka minősítette rossznak, míg Szlovákiában ez az arány meghaladta a 60 százalékot. Magyarországon a megkérdezettek nem egészen 60 százaléka vélte úgy, hogy rossz helyzetben van az ország gazdasága. A legkevésbé kritikusak a lengyelek voltak, ahol csak a megszólított személyek 35 százaléka állította, hogy az ország gazdasága rossz állapotban van. 

Ugyanakkor a lengyelek több mint 20 százaléka azt nyilatkozta, hogy az ország gazdasága jó állapotban van. Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában ez az arány mindenütt öt százalék alatt maradt. Nagyon jó minősítést a gazdaságnak senki sem adott egyetlen országban sem.

A CVVM emlékeztet: 2008 végén a csehországi hivatalos előrejelzések nagyon pozitív gazdasági fejlődést ígértek 2009-re, de ennek az ellenkezője következett be, s a gazdasági növekedés nagymértékben visszaesett. Ennek megfelelően változott a cseh lakosság véleménye is a gazdaságról, s egyre kritikusabbá vált. 

A háztartások anyagi körülményeinek értékelésekor a felmérésben a magyarok voltak a legpesszimistábbak: a megkérdezettek majdnem fele azt állította, hogy anyagi körülményei rosszak, míg 6 százalék azokat jónak minősítette. 

A legoptimistábbak ezen a téren is a lengyelek voltak. A megkérdezett lengyelek majdnem 40 százaléka jónak minősítette családja anyagi körülményeit, s csak 14 százalék rossznak. A csehek és a szlovákok mintegy 20 százaléka nyilatkozott úgy, hogy családja anyagi körülményei rosszak. Ugyanakkor a csehek több mint harmada és a szlovákok negyede azt mondta, hogy jó anyagi körülmények között él.

Ami a jövőt illeti a legnagyobb pesszimizmus Magyarországon mutatkozott: a megkérdezettek több mint 40 százaléka helyzetének romlására számít. Szlovákiában ez 36 százalék, Csehországban 25 százalék, míg Lengyelországban 12 százalék. Ugyanakkor minden országban nagyjából 20 százalék optimista, s úgy véli, szebb lesz a jövő, javulni fog anyagi helyzete. A CVVM tavaly novemberben készítette a felmérést.

Bajnai gáz-szövetségre lépne a visegrádiakkal 
Európa jövője: Athos, Porthos, Bajnai

MTI

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG