A szerkesztőségünkhöz meljuttatott kzölemény szerint gyorsan átalakult ez a piac, hiszen csokoládéfajta szerint mennyiségben 2004-ben még a a húsvéti figurák kétharmada készült nugátból, tavaly viszont már tejcsokoládéra jutott az eladások 62 százaléka, a kakamómasszás figurák mutatója pedig 28 százalékra csökkent. A két drágább szegmens, az étcsokoládé mutatója 7, míg a tej+fehéré 1 százalék - olvasható a Nielsen felmérésében.
A tejcsokoládé előretörésének fő oka, hogy az elsősorban nugátra koncentráló kisebb gyártók egy része kevesebbet értékesített. Ugyanakkor erősödni tudott több nagy édesipari vállalat, amely elsősorban minőségi tejcsokoládékkal célozta meg a vásárlókat. (A tejcsokoládé jóval drágább, mint a nugát.) Tavaly áprilisban egy kilogramm tejcsokoládéból készült húsvéti figura mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára 3 924 forint volt, míg nugátból csak 1 872 forintba került ugyanekkora mennyiség.
Az értékesítésben egyre nagyobb a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna szerepe. Ezek piaci részesedése 30 százalékról 36-ra nőtt tavaly húsvétkor, az előző évi ünnepi időszakhoz képest, mennyiséget tekintve. A bolttípusok között nagyobb lett az 51-200 négyzetméteres hagyományos üzletek részaránya is; 9 százalékról 11-re nőtt.
Privátbankár