4p

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Miközben márciusról áprilisra feljebb ment a Privátbankár Diszkont Árkosarának átlagértéke, májusban irányváltás történt. A szóban forgó termékek ugyanis olcsóbbak lettek. 

Az infláció minimális gyorsulást mutatott áprilisban, 3,7 százalékos volt a tizenként hónapra visszatekintő áremelkedés, szemben a márciusi 3,6 százalékkal. Ennek ellenére a mindennapi vásárlásokban főszerepet játszó élelmiszereknél éves összevetésben 1 százalékkal drágultak, havi szinten pedig erőteljes, 0,7 százalékos emelkedés következett be. 

Már megint az alma
Már megint az alma
Fotó: Aldi

A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése - amely a legalapvetőbb élelmiszerek árát vizsgálja hónapról hónapra - a vásárlók szempontjából kedvező eredményre jutott májusban. A három diszkontlánc - Aldi, Lidl, Penny - árai alapján az átlagos kosár ára 9755 forint volt. Ez 0,7 százalékos csökkenés az április 9822 forinthoz képest és majdnem 6 százalékkal elmarad a tavaly októberi szinttől, amikor először készült el a felmérés. 

 

 

 

"Nyertesek és vesztesek"

Az átlagos kosárérték tehát csökkent. Áprilishoz képest bő 10 százalékkal 323 forintra csökkent a krumpli kilós átlagára, ami az egyik diszkontlánc akciójának köszönhető. Hasonló mértékű visszaesés látható az étolajnál, amelynek az ára az egy hónappal korábbi 439 forintról 400 forint alá süllyedt. A 700 grammos darabolt trappista sajt a korábbi majdnem 2 ezer forinttal szemben - szintén egy jelentős akciónak köszönhetően - 1849 forintos átlagot ért el a friss felmérésben. 

Megjegyzés: A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés során a kosárban októbertől 19 termék szerepelt: félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrölt kávé, folyékony mosópor, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya, folyékony mosószer, tojás, krumpli, tömbös kiszerelésben kapható trappista sajt és spagettivel. Februártól módosult a kosár tartalma, a mosószer és a toalettpapír távozott. Ennek elsősorban az az oka, hogy a mosószereknél több alkalommal is változtak a termékek és a kiszerelések, valamint azt, hogy hány mosásra elegendő egy-egy termék. A toalettpapír pedig azért került ki, hogy a jövőben kizárólag a szóban forgó élelmiszerek diszkontokban elérhető árának változását lehessen nyomon követni.  A felmérésekre minden hónap második felében kerül sor az adott hét csütörtökjén vagy péntekjén, mivel a diszkontok heti új akciói csütörtöktől kezdődnek. 

A 2 literes Coca-Colát az egyik boltlánc a 700 forint feletti szokásos ár helyett 600 forintnál olcsóbban adta, emellett a 1,5 literes saját márkás ásványvizeknél is a sztenderdnek mondható 100 forint feletti árral szemben 89 forintért is kapható volt a mostani felmérés során. Így ezek az italok is lefelé húzták a kosárértéket. 

Az áprilishoz képest drágulást produkáló termékek közé sorolható a 2,8 százalékos tartós tej, amely 255 forintos átlagot ért el, míg egy hónappal korábbal 229 forintnál tartott. A Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésekben az alma az egyik leghektikusabb termék, erre a címre most is rászolgált. Az egy hónappal korábbi 386 forintról 429 forintra ment fel az ára. A csirkemellfilé pedig 1536 forintról 1619 forintra drágult, ám utóbbi összeg 14 százalékkal elmarad az októberi majdnem 1900 forintos szinttől. 

Nagy kérdés lesz a következő hetekben, hogy mire jut a Klasszis Média Lapcsoport többi árfelmérése. Azaz a hipermarketek árait szondázó Privátbankár Árkosár, valamint az Mfor Nyugdíjas Árkosár. Ahogy az is bizonytalan és mindenképpen érdekes, hogy milyen élelmiszer-inflációt hoz ki a KSH majd májusra. Ezekre az adatokra azonban június elejéig várni kell. A Privátbankár Diszkont Árkosár pedig jelentkezik nagyjából egy hónap múlva, június közepét követően. 

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
Vásárló Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain
PR | 2025. január 15. 11:52
Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!
Vásárló Magyarországon bevált recepttel hódít külföldön a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 13. 12:58
A Lidl Parkside névre keresztelt magyarországi outlet áruháza, amely Biatorbágyon található. Most a prágaiak is kaptak egyet. 
Vásárló PMS kezelése: a viszcerális terápia alkalmazása a menstruációs görcsök enyhítésére
Márkázott tartalom | 2025. január 13. 10:43
A premenstruációs szindróma sok nő életét megnehezíti, melynek tünetei rendkívül változatosak, mind fizikai, mind érzelmi szinten jelentkezhetnek. Az érintettek tapasztalhatnak ingerlékenységet, hangulatingadozást, feszültséget vagy akár depresszióra emlékeztető tüneteket. 
Vásárló Nagyon rosszul indul az év: olyasmi közeleg a magyar boltokban, amit soha nem akartunk látni
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. január 13. 05:47
Ismét hajszálra van a két számjegyűtől az élelmiszerárak emelkedése a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés szerint. Januárban újabb történelmi csúcs született. Ha ebben a tempóban folytatódna a drágulás, akár már 2 hónapon belül is elérheti a 40 ezer forintot a családi élelmiszer-nagybevásárlás ára. 
Vásárló Ezekbe fektess, ha az online jelenléted szeretnéd erősíteni!
Márkázott tartalom | 2025. január 12. 10:11
  Az online jelenlét egyre fontosabb szerepet játszik a vállalkozások sikerében, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy multinacionális cégről. A digitalizáció térnyerésével már nem elég egy egyszerű weboldal vagy közösségi média profil. Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből, és valódi eredményeket érj el, célzott stratégiára és befektetésekre van szükség. De melyek azok a területek, amelyekre mindenképp érdemes koncentrálni?
Vásárló Hitelprogramok, amelyek komoly segítséget jelenthetnek a cégek számára
Márkázott tartalom | 2025. január 11. 12:07
Modern világunkban különféle megoldások támogatják a cégek működését. Ilyen az az integrált szoftverrendszer is, az úgynevezett ERP, amely segítségével a vezetőség azonnal lehívhat fontos információkat.
Vásárló Hogyan rendezzünk be egy élelmiszerboltot?
Márkázott tartalom | 2025. január 8. 11:04
Természetesen egy új vállalkozás indítása tele van izgalmakkal és kihívásokkal. Ahhoz, hogy minél nagyobb hatékonysággal induljon már az első időszak, alapos tervezésre van szükség. Az élelmiszeripari boltok berendezése nagymértékben hozzájárul az üzlet sikeréhez. Ebben pedig a polcok jelentik a legnagyobb segítséget.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG