2p

Zordabb időben kevéssé vágyik az ember a frissítő, hűsítő nyári italokra, ha csak azért nem, hogy felidézze a forró évszak kellemes emlékeit, illetve elkezdjen hangolódni a következő szezonra.

Tökéletesen alkalmas ilyesmire az elmúlt évek nyári slágere: a hard seltzer. Az alkoholos szóda elsőre nagyon banálisan hangzik, és ez másodikra sincs másként, mégis dollármilliárdos üzletről van szó. Kizárólag 18 éven felüliek figyelmébe!

A hard seltzer 1993-ban egyszer már megpróbálta meghódítani a világot, ami akkor még vélhetően nem állt készen ilyesféle buborékos őrületre. Azóta viszont némi újragondolással sikerült egy alacsony kalóriatartalmú, ízesített szódát piacra dobni, ami nagyjából egy átlagos sör alkoholtartalmának megfelelően bódító hatású is.

Lényegében a klasszikus dobozos üdítőket idéző italról van szó, ez is volt az újragondolás alapja, hiszen az ízesített szódákat akarták még jobban felpezsdíteni. Ez 2013-ban történt, és az alacsony kalóriatartalom, illetve az elgondolás, miszerint ez egészségesebb előbbi tulajdonságánál fogva az üdítőknél, illetve az egyéb hasonló erejű alkoholos italoknál, hihetetlen sikerhez vezetett. Az Egyesült Államokból indult hard seltzer lassan az egész világot meghódítja, köztük hazánkat is.

A diétás, emiatt bűntudatmentes italozást kínáló alkoholos, gyümölcsös szóda egy olyan olcsó és egyszerű ital, ami gyakorlatilag letarolta a piacot, amiben segítségére voltak az egészségesebb életmódra törekvő, de azért az alkoholt nem megvető fiatalabb generációk.

A sikerének mértékét nehéz leírni, az elképesztő ütemű fejlődés miatt már eddig is okozott meglepetéseket. A jelenlegi 4 milliárd dolláros globális piac a jóslatok szerint 2027-re a 14,5 milliárdot súrolja majd, ami lássuk be, egy ötletnek, amit egyszer már kikukáztak, finoman szólva is bravúros teljesítmény.

 

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG