2p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Már nemcsak a nagyvárosok és a trópusi üdülőhelyek miatt utaznak több mint tíz órát a télből a nyárba. Az egzotikus helyszíneket, a szigeteket, a dzsungeleket keresik.

Folyamatosan nő a délkelet-ázsiai régióba utazó magyar turisták száma: a tavalyi év első kilenc hónapjában csaknem 25 százalékkal többen utaztak Malajziába az előző év azonos időszakához képest - közölte az Ázsiaspecialista utazási iroda az MTI-vel.


A közleményben Simon Karolina, az iroda vezetője kifejtette, hogy 2011-óta nő a régióba utazó magyar turisták száma, a Malajziai Nagykövetség adatai szerint számuk 2013 január-szeptemberben meghaladta a 4 ezret.

A szakértő rámutatott, a folyamat összhangban van a nemzetközi trendekkel. Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) legfrissebb adatai szerint Délkelet-Ázsiában nőtt legnagyobb mértékben, 10 százalékkal a beutazó turizmus 2013-ban az előző évhez képest, összesen csaknem 93 millióan utaztak a térségbe.

A régióban erős hosszú távú növekedés várható, ezért a várakozások szerint 2030-ra Délkelet-Ázsia lesz a leglátogatottabb régió a világon - mondta.

Kiemelte, hogy a statisztikák alapján egyre nagyobb a kereslet a kevésbé ismert egzotikus nyaralóhelyek iránt, ilyen például Myanmar (Burma), ahol 2012-ben 30 százalékos volt a növekedés az előző évhez képest, és 2013-ra is hasonlóan magas növekedést valószínűsítenek. Szingapúrban 2013-ban 6,7 százalékos növekedést regisztráltak az előző évhez képest. Az elmúlt években Bangkok helyett Szingapúr vált a beutazás központjává, ahonnan számos trópusi nyaralóhelyre és délkelet-ázsiai nagyvárosba el lehet jutni a regionális légitársaságokkal.

Az Ázsiaspecialista magyar utasai jellemzően 7-10 éjszakát töltenek Délkelet-Ázsiában. A fiatalok körében a több úti célt kombináló, személyre szabott utazások népszerűek, míg az idősebb generáció által leginkább a magyar nyelvű idegenvezetővel szervezett körutazások a keresettek - mondta az irodavezető.

A klasszikus desztinációk mellett sokan szeretnének egzotikus, kevésbé ismert helyeket felfedezni, mint Langkawi és Tioman szigete, valamint Borneó dzsungelei. A hagyományos utazási motivációk mellett, mint a pihenés és a helyi kultúra megismerése, egyre inkább megfigyelhető az öko- és gasztrotúrák és a világörökségi helyszíneket érintő utazások iránti kereslet - hangsúlyozta a szakember.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
Vásárló Jöhetnek az új visszaváltó-automaták további termékek esetén a brit üzletekben
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 10. 11:25
Alig szokták meg az emberek az üdítőpalackok és -dobozok visszaváltó automatáit, máris azon törik a fejüket a kereskedők, hogy milyen további termékek esetén lehetne hasonló gépeket bevezetni.
Vásárló Újabb változás a boltláncokban: kaszálnak a szokatlan időjáráson
Buksza blog | 2024. november 9. 16:18
A klímaváltozás miatt megszokottá váltak a furcsa időjárási jelenségek, amelyek befolyásolják a vásárlói keresletet is. Innen már csak egy lépés, hogyan használhatják ki ezt az áruházláncok.
Vásárló Rosszabb élelmiszer „jár” a szegényebbeknek?
Buksza blog | 2024. november 9. 15:44
Akadnak, akikl úgy vélik, hogy a világ nagy élelmiszergyártó vállalatai rosszabb minőségű termékeket kínálnak a szegényebb országokban, mint a gazdagokban. Most új bizonyíték érkezett erre.
Vásárló Élő zöldfalak – borítsuk be növényekkel a felületet!
Márkázott tartalom | 2024. november 9. 14:16
Egy modern irodában vagy üzlethelyiségben már nemcsak díszítőelemként van jelen a növényvilág, hanem a dolgozók jóllétét és a látogatók kellemes benyomását is elérhetjük vele. Ha igazán markáns és szemet gyönyörködtető látványt szeretnénk elérni, akkor akár az egész falat élővé varázsolhatjuk. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG