3p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A decemberi ünnepek szezonális édességeiből tavaly két és fél milliárd forintot kaszáltak a boltok. Tavaly egyébként 1 százalékkal kevesebbet adtak el, mint tavalyelőtt. A mikuláscsokik piaci részesedése 56 százalékra emelkedett.

A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint a csokimikulás a legnépszerűbb ünnepi figura, ez eddig is 
kiemelkedett, és tavaly még tovább nőtt a csokoládéból készült Mikulás figurák népszerűsége, szemben 
az egyéb figurákkal, csoki-karácsonyfadíszekkel, mikulás-csomagokkal és kalendáriumokkal. A magyar 
lakosság tavaly közel másfél milliárd forintot költött csak a mikulás figurákra, 6 százalékkal 
többet, mint az előző év hasonló időszakában.

 



Mi a legmenőbb?

Összeségében, ha minden csokoládét figyelembe veszünk, 5 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy 
évvel korábban, pedig így is 650 tonna édességet adtak el, eközben azonban a csokimikulások eladása nőtt, úgy tűnik ez a figura egyre népszerűbb.

Míg a szezonális édességek között a csokimikulás piaci részesedése 52 százalékról 56-ra emelkedett, egyik szezonról a másikra, az ünnepi édességek rangsorában biztosan tartja második helyét a hagyományos mikulás-csomag, amelyre a forgalom 14 százaléka jutott tavaly az ünnepek alatt.

 

Szegmens

2011.

2012.

Adventi kalendárium

11

9

Ajándékcsomag, amelyben játék is van

6

5

Figurák Mikulás nélkül (pl. hóember, szarvas, stb.)

4

5

Mikulás figurák

52

56

Karácsonyfa díszek

5

3

Egyéb

7

8

Hagyományos ajándékcsomag (átlátszó zacskóban néhány édesség)

15

14


Az utóbbi években egyre népszerűbb volt az adventi naptár, de ez tavaly megfordult, és visszaesett a kalendáriumok piaci részesedése. Piaci részesedésben a kész ajándékcsomagok is jól szerepeltek, de az egyéb csokoládék is jól fogynak az ünnepek alatt. Népszerűek azok az ajándékcsomagok is, amelyben játék is van.

Nagy boltban szeretjük megvenni

Amikor az emberek beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket, többségük előnyben részesíti, hogy a nagy üzletek kihasználják tágas eladóterüket, és vonzóan helyezik ki  széles kínálatukat, valamint promócióikat. 

A vásárlók döntése okozza, hogy a szezonális édességek bevételéből tavaly, értéket tekintve a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre 82 százalék jutott. Ha a bolttípusok súlyát nézzük, tavaly a a legnagyobb piaci részesedést a 2 500 négyzetmétert meghaladó  üzletek érték el. Tavalyi 55 százalékos részarányuk azonban 1 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző évi szezonban. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya változatlanul 27 százalék. 

A bolti eladás nagyfokú koncentrációja mellett figyelmet érdemel, hogy az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek – igen alacsony – forgalma a szezonális édességekből 23 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra. Így piaci részesedésük megduplázódott; 1 százalékról 2-re nőtt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
Vásárló A BYD elárulta a magyar számokat
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 08:22
Látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon, az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott, és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével, amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG