3p
A decemberi ünnepek szezonális édességeiből tavaly két és fél milliárd forintot kaszáltak a boltok. Tavaly egyébként 1 százalékkal kevesebbet adtak el, mint tavalyelőtt. A mikuláscsokik piaci részesedése 56 százalékra emelkedett.

A Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint a csokimikulás a legnépszerűbb ünnepi figura, ez eddig is 
kiemelkedett, és tavaly még tovább nőtt a csokoládéból készült Mikulás figurák népszerűsége, szemben 
az egyéb figurákkal, csoki-karácsonyfadíszekkel, mikulás-csomagokkal és kalendáriumokkal. A magyar 
lakosság tavaly közel másfél milliárd forintot költött csak a mikulás figurákra, 6 százalékkal 
többet, mint az előző év hasonló időszakában.

 



Mi a legmenőbb?

Összeségében, ha minden csokoládét figyelembe veszünk, 5 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy 
évvel korábban, pedig így is 650 tonna édességet adtak el, eközben azonban a csokimikulások eladása nőtt, úgy tűnik ez a figura egyre népszerűbb.

Míg a szezonális édességek között a csokimikulás piaci részesedése 52 százalékról 56-ra emelkedett, egyik szezonról a másikra, az ünnepi édességek rangsorában biztosan tartja második helyét a hagyományos mikulás-csomag, amelyre a forgalom 14 százaléka jutott tavaly az ünnepek alatt.

 

Szegmens

2011.

2012.

Adventi kalendárium

11

9

Ajándékcsomag, amelyben játék is van

6

5

Figurák Mikulás nélkül (pl. hóember, szarvas, stb.)

4

5

Mikulás figurák

52

56

Karácsonyfa díszek

5

3

Egyéb

7

8

Hagyományos ajándékcsomag (átlátszó zacskóban néhány édesség)

15

14


Az utóbbi években egyre népszerűbb volt az adventi naptár, de ez tavaly megfordult, és visszaesett a kalendáriumok piaci részesedése. Piaci részesedésben a kész ajándékcsomagok is jól szerepeltek, de az egyéb csokoládék is jól fogynak az ünnepek alatt. Népszerűek azok az ajándékcsomagok is, amelyben játék is van.

Nagy boltban szeretjük megvenni

Amikor az emberek beszerzik az ünnepi alkalmakra szánt édességeket, többségük előnyben részesíti, hogy a nagy üzletek kihasználják tágas eladóterüket, és vonzóan helyezik ki  széles kínálatukat, valamint promócióikat. 

A vásárlók döntése okozza, hogy a szezonális édességek bevételéből tavaly, értéket tekintve a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre 82 százalék jutott. Ha a bolttípusok súlyát nézzük, tavaly a a legnagyobb piaci részesedést a 2 500 négyzetmétert meghaladó  üzletek érték el. Tavalyi 55 százalékos részarányuk azonban 1 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző évi szezonban. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna részaránya változatlanul 27 százalék. 

A bolti eladás nagyfokú koncentrációja mellett figyelmet érdemel, hogy az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek – igen alacsony – forgalma a szezonális édességekből 23 százalékkal emelkedett, egyik évről a másikra. Így piaci részesedésük megduplázódott; 1 százalékról 2-re nőtt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG