Az első magyar szereplő a piacon
Korábban elsősorban üzleti ügyfeleknek, elsősorban szállodáknak fejlesztettek tisztító- és mosószereket, mostanra viszont saját márkát fejlesztettek és a lakossági piacot is megcélozták a Souldrops nevű termékkel.
Jelenleg nincs magyar gyártó terméke a hazai mosó- és tisztítószerpiacon. Az áruházak polcain alapvetően 3-4 multinacionális cég valamint a kiskereskedelmi láncok saját márkás termékeit találhatjuk.
"A legnagyobb probléma azonban mégiscsak az innováció elmaradása. Ma a versenytársaink kreativitása leginkább csak a vonzó szlogenek kitalálásában mutatkozik meg.” – mondta Bóna Richárd, a Souldrops ügyvezető igazgatója.
Környezetbarát és magyar
Az új termék viszont a gyártó szerint a környezetbarát összetevőkben nagy újdonságot hoz: foszfát- és foszfonátmentes, emellett újfajta fehérítő rendszerrel működik.
Az új termékek egyelőre csak Magyarországon, de a tervek szerint ősztől a visegrádi négyek országaiban is kaphatóak lesznek. Az indulásnál univerzális mosógél és az ahhoz javasolt három különböző illatú öblítő szerepel a termékpalettán.
Megkapta a kezdőlökést a startup
A vállalkozás már felkeltette a befektetők figyelmét: a Magyar Fejlesztési Bank Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő társaság Startup Tőkeprogramjának támogatásával indultak el. A Hiventures úgy számol: a Souldrops néhány év alatt el fogja érni az 1%-os piaci részesedést, és működésének második évében üzemi profitot fog termelni.
Az új tisztítószercsalád piacra lépését megelőző kutatás és fejlesztés, a know-how kidolgozása, valamint a gyártási folyamat is teljes egészében itthon történik – hazai munkaerővel, hazai forrású anyagi támogatással - írja a társaság.