A márkacégek weboldalainak 57%-a , a leglátogatottabb portálok 27%-a, és az állami weboldalak döntő többsége elbukott azon a teszten, amely azt vizsgálta, hogy megfelelnek-e a Google mobilbarát minősítésének.
Márkaweboldalak veszélyben
Az ite.hu SEO magazin kutatásában 200 TOP weboldalt vizsgált meg, annak apropóján, hogy április 21-én érkezik a Google új rangsorolása, amely háttérbe szorítja a mobil keresések során azokat a weboldalakat, amelyek nem mennek át a Google tesztjén.
Az ite.hu felmérésében a Google hivatalos tesztelő eszközét használta, és megdöbbentő eredményeket kapott. A leglátogatottabb hazai portálok 27%-a nem volt mobilbarát, köztük olyan nagy portálok, mint a stop.hu, a femina.hu, vagy éppen a hirado.hu, legalábbis a Google teszteszköze szerint.
Az arány még rosszabb a vezető hazai vállalatok és márkák esetén. Itt a weboldalak többsége, 54%-a bukott el a vizsgán, köztük olyan nagy cégek weboldalai, mint az audi.hu, a cba.hu, vagy a tesco.hu. De számos más hazai cég weboldala is elbukott a vizsgán, holott ezek Magyarország legnagyobb árbevételű cégei közé tartoznak. A hazai kis és középvállalkozások esetében ez az arány még lényegesen rosszabb lehet.
A Privátbankár.hu jobban teljesít
A Google tesztjén a Privátbankár.hu "átment", azaz mobilbarátnak minősül - így kényelmesen olvashat minket nem csak az íróasztal mellett, hanem akár út közben is.
Az állami intézmények teljesítettek a legrosszabbul
A kutatás érintőlegesen vizsgálta a legismertebb állami intézmények, valamint a hazai pártok weboldalait is. A számok itt voltak a leginkább lesújtóak.
A tíz talán legjelentősebb állami intézmény weboldala közül, egyedül a Parlament oldala ment át a teszten. A Magyar Nemzeti Bank, az Alkotmánybíróság, de még a kormany.hu, se felelt meg a mobilbarát feltételeknek a tesztelő eszközön.
A pártok weboldalai közül az MSZP, az LMP és a PM bizonyult mobilbarátnak, míg a többi párt honlapja nem teljesítette a tesztet.
Az eredményeknek nem csak elvi jelentőségük van. Április 21-től kezdve, azok a weboldalak, amelyek nem mentek át a teszten lényegesen rosszabb helyen lesznek csak megtalálhatóak a Google találati listáján, amennyiben a keresést mobil eszközökről indítják. Idehaza a mobil keresések arány évente megduplázódik, ma már a keresések 10-25%-a mobileszközökről történik.