7p
A megnőtt kereslet miatt a termékek darabszámának maximalizálásával, a kiszállítási határidő hetekkel történő megnövekedésével is számolni kell annak, aki bevásárlását most az interneten keresztül akarná lebonyolítani. A Spar arra kéri a vásárlókat, ne halmozzanak fel feleslegesen sok élelmiszert, az Auchannál már most bizonytalan ideig nem tudnak új rendelést felvenni.
(Fotó: MTI/Balogh Zoltán)

A koronavírus-járvány miatt otthoni felhalmozásba fogtak a magyarok, ami az áruházláncok online shopjaiban is erősen érződik már. Sorra vettük azokat a boltokat, ahol van online rendelésre is mód, milyen intézkedéseket hoztak a járvány következtében a vásárlásoknál.

Auchan

Az Auchan honlapján tette közzé, hogy kapacitásaik megteltek, így nem tudnak új kiszállítást vállalni bizonytalan ideig, és dolgoznak azon, hogy minden üzletükben elérhetőek legyen a termékek, így a kiszállítást végzőkben is. A tájékoztatásban emellett kiemelték, hogy hatósági házi karanténba nem szállítanak, miután nem megoldható a termékek kontaktmentes átadása.

Az Auchan naptárában minden szürke, nem lehet kiválasztani egy napot sem

CBA

A bolthálózat online bevásárlását bonyolító oldala egyelőre működőképes, az azonban az „időpont-foglalás” fülre kattintva azonnal kiderül, hogy a következő hétre elérhető összes időpont betelt, így feltételezhetően még jócskán várnia kell annak, aki így akarta intézni a nagybevásárlását.

DM

A drogéria lánc szerint a megrendelések kiszállításának visszaigazolásában, illetve a kiszállításban akár egy hetes csúszás is várható. Továbbá felhívják arra is a figyelmet, hogy a weboldalon megtalálható üzletek aktuális készlete gyorsan változhat.

GRoby

A GRoy tájékoztatója szerint a kiszállítási időpontjaik a szokásosnál hamarabb megtelnek, ezért arra kérik a vásárlókat, hogy a rendelések leadása során erre legyenek tekintettel. Az MPL Csomagfutár és Csomagpont kiszállítási módok átmenetileg szünetelnek. Készpénz helyett az online bankkártyás fizetést javasolják.  Ahogy a lánc, így ők is arra kérik a vásárlókat, törekedjenek arra, hogy kiszállító munkatársaikkal kontaktus a lehető legrövidebb ideig tartson.

A GRobynál március 30-a az első szállítási nap

Rossmann

A drogéria webshop felületén egyelőre leadható rendelés, csupán azt a figyelmeztetést tették közzé, miszerint a kiszállítást több napos késéssel végzik. A cég emellett kiemelte, hogy mindent megtesznek azért, hogy a kézbesítés problémamentesen megtörténjen.

Spar

Március 17-től, vagyis mától a megrendelések kifizetése kizárólag előre, online lehetséges. A döntés nem vonatkozik a már korábban leadott megrendelésekre. Arra kérik a megrendelőket, jelezzék rendeléseik leadása során, ha egészségügyi okok miatt zárt területről kérnének kiszállítást, mivel veszélyeztetett területekre nem léphetnek be a kiszállítók.

Az áruházakban előfordulhat, hogy egy-egy rövidebb időszakban egy-egy termék „kitöltési üteme az árupótlás időigénye miatt a szokásosnál hosszabb lehet” – írja a Spar, emellett azt is javasolják, hogy a lakosság ne halmozzon fel otthonában feleslegesen sok élelmiszert.

Tesco

A Tesco az online vásárlás során az egyes kategóriákon belül maximalizálta a megvásárolható mennyiséget. Néhány termék esetében átmeneti hiány előfordulhat, de „összességében jó készletmennyiséggel rendelkezek”. A veszélyhelyzet miatt kizárólag online lehetséges a rendelések fizetése, a kiszállítónál nem lehet a bankkártyás fizetés.

Mivel a következő hetekben több online vásárlóra számítanak, a kiszállítási időpontok a szokásosnál hamarabb betelnek. Átvételi lehetőségre szerkesztőségünk a legközelebbi időpont például április 6-ára találta:

A Tesco naptára

Ne csak élelmiszerben gondolkodjunk!

Az Országos Kereskedelmi Szövetség kedd délelőtti közleménye szerint az élelmiszerek mellett figyelemmell kell lenni olyan árucikkekre is, mint például babaápolási, háztartási tisztító és higiéniai, informatikai, barkács termékek is (például a digitális tanrend, az otthoni irodai munka, vagy a szükséges épületkarbantartás, vízvezeték, villanyvezeték esetleges meghibásodása miatt).

Mint közölték: az OKSZ tagvállalkozásai (Aldi, Auchan, dm, Lidl, Media Markt, Metro, Mol, Obi, Penny Market, Praktiker, Rossmann, Spar, Tesco) megfeszített, a biztonságos élelmiszerellátásra és más fontos termékek, üzemanyag, drogériai, informatikai és barkács termékek biztonságos ellátására irányuló munkájuk során szigorú, országosan egységes egészségügyi és biztonsági követelmények alapján végzik tevékenységüket, minden jogszabályi előírást és központi államigazgatási hatósági felhívást betartva.

Több tisztítószert rendeltek

Az OKSZ arra kéri az önkormányzatokat, vegyék figyelembe, hogy az országosan egységes rend szerinti védekezés a leghatékonyabb, a legcélravezetőbb. Ezek maradéktalan betartása érdekében az élelmiszerkereskedelmi áruházak megnövelték a fertőtlenítő- és tisztítószer rendeléseik mennyiségét.

A dolgozók munkavégzésének segítése érdekében, más intézkedésekkel együtt növelték a szünetkiadások rugalmasságát, hogy biztosítani tudják a gyakoribb kézmosás lehetőségét is. Az áruházakban rendkívül alapos a takarítás – teszik hozzá.

Így menj le a közértbe

A szövetség egyúttal a lakosság figyelmét is felhívta, miszerint lehetőleg egyedül menjünk bevásárolni, kerülve a csúcsidőszakot, az üzletekben tartsanak ésszerű távolságot minden személytől, az Egészségügyi Világszervezet ajánlása egy méter, ezen túlmenően pedig mindenki ügyeljen a higiéniai ajánlásokra. Ezekről bővebben ebben az összefoglaló anyagunkban olvashat.

Az internetezők több, mint harmada rendelne online élelmiszert a koronavírus miatt

A rendszeresen internetező felnőtt lakosság több, mint fele tart attól, hogy a koronavírus Magyarországon jelentős mértékben el fog terjedni - mutatott rá a Reacty Digital online kérdőíves kutatása. A vírus magyarországi megjelenéséről a válaszadók mindegyike hallott már, háromnegyedük aktívan tájékozódik is a hazai és nemzetközi helyzetről, míg negyedükhöz csak a fontosabb hírek jutnak el.
Az aktív tájékozódók között a nők, illetve a közép-magyarországi régióban élők vannak magasabb arányban. Az elmúlt egy évben a válaszadók 17 százaléka vásárolt legalább egyszer online élelmiszert. Közöttük az átlagnál magasabb arányban vannak a 30 év alattiak, akiknek harmada talán, tizede pedig szinte biztosan fog a koronavírus miatt online élelmiszert vásárolni. Akik úgy érzik, fognak online élelmiszert beszerezni az elkövetkezendő egy hónapban, azok a Tesco (51%), az Auchan (30%) és a Spar (23%) felé hajlanak leginkább. A hazai piacon újoncnak számító Kifli.hu-t a válaszadók 7 százaléka jelölte meg, utóbbi népszerűsége főleg a férfiak és a 40 éven aluliak körében nagyobb. 
Akik már korábban is vásároltak online élelmiszert azok sokkal inkább megfontolják, hogy a vírus terjedése miatt átállnak erre a bevásárlási formára, mint azok, akik korábban még soha nem próbálták ki ezt a lehetőséget. A korábban vásárlók ötöde (szinte) biztosan fog most is így vásárolni és további harmaduk pedig megfontolja az online rendelést. A korábban nem vásárlóknak viszont a szűk tizede mondta csak, hogy biztosan fog online élelmiszert vásárolni és további egynegyedük gondolkodik rajta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG