Tesco Nagy-Britanniában. Forrás: Wikimedia Commons |
Kisebb pánik alakult ki Nagy-Britanniában, miután a Tesco órákig szüneteltette az Unilever több tucatnyi termékének online értékesítését. A gyártó ugyanis igen jelentős – piaci források szerint 10 százalékos – áremelést akart végrehajtani a durva fontgyengülés miatt, ezt azonban az áruházlánc nem fogadta el. A két társaságnak azóta sikerült megegyeznie, és a blokkolást feloldották, az egyezmény részleteit azonban nem ismerjük.
A Tesco mintegy húsz Hellman’s márkájú szószt, Flora margarinkészítményeket, Persil mosóport, valamint több dobozos fagylaltot, tisztálkodószert és fogkrémet tüntetett el a webshopjából, a vásárlási oldalon az „Elnézést kérünk, e termék jelenleg nem kapható” fogadta a látogatókat. A pánik azonban a britek között rendkívül népszerű, élesztőkivonat alapú szósz, a Marmite blokkolása miatt tört ki.
Durván zuhan a font – hol a lejtő vége?
A font mintegy 17 százalékkal gyengült az euróval szemben a népszavazás óta, azt követően pedig bármilyen hír óriási mozgásokat tud produkálni az árfolyamban. Emiatt a kiskereskedőknek számítania kell arra, hogy hamarosan más gyártók is áremelésre adják a fejüket, hogy csökkentsék az árfolyamból adódó veszteségüket - kérdés, hogy ennek meddig tud ellenállni a Tesco.
Múlt hét pénteken egy kisebb krach következtében 6 százalékos mínuszt produkált az árfolyam, így a devizakereskedőknek is érdemes átgondolniuk, vállalják-e a kockázatot az egykori menekülővalutával való kereskedésben. Erről beszélgettünk Fellegi Tamással. >>> |