1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az előző évi megtorpanást követően 2009 első négy hónapjában tovább csökkent a háztartások otthoni sörfogyasztása
Az előző évi megtorpanást követően 2009 első négy hónapjában tovább csökkent a háztartások otthoni sörfogyasztása. De ez csak az üveges termékekre igaz, a dobozos sörök továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek. Az igazi magyar sörvásárló egy friss felmérés szerint nem töpreng tovább 2 percnél a sörös polc előtt állva - jön a kánikula, ez megdobhatja a keresletet


A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos sörök viszont tovább nőttek – állapítható meg a háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő GfK Hungária ConsumerScan adatai alapján. Az átlagos sörvásárló a középkorú férfi, aki nagyjából alig 1-2 perc alatt eldönti, milyen sör kerüljön a kosarába.

A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását folyamatosan mérő ConsumerScan adatai szerint a 2008-as esztendőt megelőző néhány évben a hazai háztartások által megvásárolt összes sörmennyiség folyamatosan növekedett, azonban a tavalyi évben már visszaesés volt megfigyelhető. Egy átlagosan vásárló háztartás 2006-ban 82 liter, 2007-ben 86 liter sört vett, ezzel szemben a tavalyi évben mindössze 81 litert fogyasztott. (A kategória mennyiségi visszaesése az egyes szegmensek esetében eltérően mutatkozik meg.) Feltehetően az átlagosnál hűvösebb nyári időjárás is közrejátszott abban, hogy 2008-ban a hideg italokhoz (gyümölcslé, szénsavas üdítőital, ásványvíz) hasonlóan visszaesett az otthoni sörfogyasztás.

„Az idei évben ez a visszaesés felerősödni látszik, hiszen a gazdasági válság hatására 2009. január-április időszakban az előző év azonos időszakához viszonyítva mennyiségben 10 százalékkal csökkent az otthoni sörfogyasztás. Az értékbeli visszaesés mértéke csak 6 százalék, és az egyes termékek átlagosan 4 százalékkal drágultak” – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektormenedzsere.

A polgármester mondja meg, meddig ihatunk
Fogyasztói oldalról a visszaesés fő oka a kevesebb vásárlóban keresendő. Míg 2008 első négy hónapjában a háztartásoknak közel a fele (48%) vásárolt sört, addig idén ez az arány csak 44 százalék. Emellett még a fogyasztási intenzitás is csökken, mivel eddig idén csak 33 liter jut egy vásárló háztartásra, szemben a tavalyi 34 literrel.

Az otthoni fogyasztásra vásárolt termékek közül a kiszerelés típusok esetében jelentős átstrukturálódás következett be. A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos termékek viszont tovább nőttek. A dobozos sörök mennyiségi részesedése átlépte az 50 százalékot, ellenben az üveges sörök mennyisége 30 százalékkal csökkent. A műanyag palackok viszont folyamatos előretörést mutatnak, a hazai háztartások által megvásárolt mennyiség immár 7 százalékát adják.



Szeretünk dicsekedni a drága sörrel?

A GfK Hungária kutatásaiból kiderül, hogy az átlagos sörvásárló az erősebbik nem képviselői közül kerül ki, középkorú, és jellemzően egyedül, néhány perc leforgása alatt választja ki sörmárkáját. Természetesen az, hogy ki milyen márka mellett dönt, szegmensenként változó. A teljes lakosság 17 százalékát kitevő hedonista fiatal felnőtt inkább a divatos, multi-márkát veszi meg, ezzel szemben a szegény nyugdíjas (akik a teljes lakosság 25 százalékát határozzák meg) elsősorban az ára alapján választja ki a terméket.

A vizsgálat arra is kitér, hogy vásárlás közben a trendi, drága söröket inkább a kosár tetejére tesszük, mint az aljára, de ennek a „felvillantásnak” leggyakoribb művelői inkább a fiatalok – minél idősebb valaki, annál inkább elrejti a terméket a kosárba.

Ami a sörvásárlás idejét és a termékek összehasonlítgatását illeti, a fiatal felnőttek ebben is eltérnek az idősebbektől: mindezekkel sokkal kevesebbet foglalkoznak, mint idősebb társaik. Határozottabbak és gyorsabbak, tehát azt feltételezhetnénk, hogy lojálisabbak a márkákhoz. Valójában csak kisebb a releváns szettjük.

A fiatalok emellett ráadásul máskor mennek el vásárolni: főként az esti órákban, amikor kevesebben is vannak az üzletekben. A nagy tömeg inkább késő délután (17-18 óra környékén) szerzi be a kívánt termékeket, ugyanúgy, mint a középkorú vagy idősebb, sört vásárló urak.

Az alkoholgyártó megpróbál lebeszélni az ivásról

Megesszük a fizetésünket
Egyre jobban bízunk a reménytelen jövőben?
Rég nem hipermarketben költjük a legtöbbet 
Csak azt hisszük, hogy normálisan étkezünk!

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG