1p
Az előző évi megtorpanást követően 2009 első négy hónapjában tovább csökkent a háztartások otthoni sörfogyasztása
Az előző évi megtorpanást követően 2009 első négy hónapjában tovább csökkent a háztartások otthoni sörfogyasztása. De ez csak az üveges termékekre igaz, a dobozos sörök továbbra is töretlen népszerűségnek örvendenek. Az igazi magyar sörvásárló egy friss felmérés szerint nem töpreng tovább 2 percnél a sörös polc előtt állva - jön a kánikula, ez megdobhatja a keresletet


A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos sörök viszont tovább nőttek – állapítható meg a háztartások privát fogyasztását figyelemmel kísérő GfK Hungária ConsumerScan adatai alapján. Az átlagos sörvásárló a középkorú férfi, aki nagyjából alig 1-2 perc alatt eldönti, milyen sör kerüljön a kosarába.

A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását folyamatosan mérő ConsumerScan adatai szerint a 2008-as esztendőt megelőző néhány évben a hazai háztartások által megvásárolt összes sörmennyiség folyamatosan növekedett, azonban a tavalyi évben már visszaesés volt megfigyelhető. Egy átlagosan vásárló háztartás 2006-ban 82 liter, 2007-ben 86 liter sört vett, ezzel szemben a tavalyi évben mindössze 81 litert fogyasztott. (A kategória mennyiségi visszaesése az egyes szegmensek esetében eltérően mutatkozik meg.) Feltehetően az átlagosnál hűvösebb nyári időjárás is közrejátszott abban, hogy 2008-ban a hideg italokhoz (gyümölcslé, szénsavas üdítőital, ásványvíz) hasonlóan visszaesett az otthoni sörfogyasztás.

„Az idei évben ez a visszaesés felerősödni látszik, hiszen a gazdasági válság hatására 2009. január-április időszakban az előző év azonos időszakához viszonyítva mennyiségben 10 százalékkal csökkent az otthoni sörfogyasztás. Az értékbeli visszaesés mértéke csak 6 százalék, és az egyes termékek átlagosan 4 százalékkal drágultak” – mondta el Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektormenedzsere.

A polgármester mondja meg, meddig ihatunk
Fogyasztói oldalról a visszaesés fő oka a kevesebb vásárlóban keresendő. Míg 2008 első négy hónapjában a háztartásoknak közel a fele (48%) vásárolt sört, addig idén ez az arány csak 44 százalék. Emellett még a fogyasztási intenzitás is csökken, mivel eddig idén csak 33 liter jut egy vásárló háztartásra, szemben a tavalyi 34 literrel.

Az otthoni fogyasztásra vásárolt termékek közül a kiszerelés típusok esetében jelentős átstrukturálódás következett be. A visszaesés kizárólag az üveges termékeket érinti, a dobozos termékek viszont tovább nőttek. A dobozos sörök mennyiségi részesedése átlépte az 50 százalékot, ellenben az üveges sörök mennyisége 30 százalékkal csökkent. A műanyag palackok viszont folyamatos előretörést mutatnak, a hazai háztartások által megvásárolt mennyiség immár 7 százalékát adják.



Szeretünk dicsekedni a drága sörrel?

A GfK Hungária kutatásaiból kiderül, hogy az átlagos sörvásárló az erősebbik nem képviselői közül kerül ki, középkorú, és jellemzően egyedül, néhány perc leforgása alatt választja ki sörmárkáját. Természetesen az, hogy ki milyen márka mellett dönt, szegmensenként változó. A teljes lakosság 17 százalékát kitevő hedonista fiatal felnőtt inkább a divatos, multi-márkát veszi meg, ezzel szemben a szegény nyugdíjas (akik a teljes lakosság 25 százalékát határozzák meg) elsősorban az ára alapján választja ki a terméket.

A vizsgálat arra is kitér, hogy vásárlás közben a trendi, drága söröket inkább a kosár tetejére tesszük, mint az aljára, de ennek a „felvillantásnak” leggyakoribb művelői inkább a fiatalok – minél idősebb valaki, annál inkább elrejti a terméket a kosárba.

Ami a sörvásárlás idejét és a termékek összehasonlítgatását illeti, a fiatal felnőttek ebben is eltérnek az idősebbektől: mindezekkel sokkal kevesebbet foglalkoznak, mint idősebb társaik. Határozottabbak és gyorsabbak, tehát azt feltételezhetnénk, hogy lojálisabbak a márkákhoz. Valójában csak kisebb a releváns szettjük.

A fiatalok emellett ráadásul máskor mennek el vásárolni: főként az esti órákban, amikor kevesebben is vannak az üzletekben. A nagy tömeg inkább késő délután (17-18 óra környékén) szerzi be a kívánt termékeket, ugyanúgy, mint a középkorú vagy idősebb, sört vásárló urak.

Az alkoholgyártó megpróbál lebeszélni az ivásról

Megesszük a fizetésünket
Egyre jobban bízunk a reménytelen jövőben?
Rég nem hipermarketben költjük a legtöbbet 
Csak azt hisszük, hogy normálisan étkezünk!

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kellemetlen áremelkedésre ébredhetnek szerdán a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 12:47
Drágul a benzin a húsvéti ünnepek előtt. 
Vásárló Hiába van vasszigor a magyar diszkontokban, erre jutott a legújabb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 25. 05:44
Februárhoz képest 1,9 százalékkal nőtt a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára. Októberhez képest viszont bő 4 százalékos a csökkenés.
Vásárló Újra napirendre került a vasárnapi boltzár, a szomszédban
Buksza blog | 2024. március 24. 16:09
Könnyen lehet, hogy kellemetlen meglepetés érheti hamarosan a Romániába utazó magyarokat, ugyanis a bukaresti kormányt azt fontolgatja, hogy bevezeti a boltok kötelező vasárnapi zárva tartását.
Vásárló „Eldugják” a csokit a vásárlók elől egy diszkontláncban
Privátbankár.hu | 2024. március 23. 12:46
Az áruházak egyik vásárlásra csábító trükkje, hogy a pénztárak futószalagjai fölötti polcokon csábító apróságokat kínálnak a vevőknek ösztönözve az impulzus vásárlást. Ez megváltozhat a jövőben.
Vásárló Pórul járt a Tesco, a Lidl jött ki jól a veszekedésből
Buksza blog | 2024. március 21. 10:16
Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a Tescónak azt követően, hogy a fellebbviteli bíróság is úgy találta, megtévesztő, ha úgy reklámozza Clubcardjának árait, mintha azok a Lildlénél is kedvezőbbek lennének.
Vásárló A romániai vásárlók nem ismernek tréfát
Privátbankár.hu | 2024. március 20. 15:21
Romániában győzelemre állnak a hazai élelmiszerek. Az ottani vásárlók többsége azokat választja a külföldi termékek helyett. Előbb leveszik a polcról a helyben termelt árut és csak utána nézik meg az árát. 
Vásárló Az osztrák nyugdíj igénylése
Márkázott tartalom | 2024. március 20. 09:47
Amennyiben életünk során nem csak Magyarországon dolgoztunk, hanem más országokban is, akkor jó tudni, hogy ezekből az országokból is számíthatunk nyugdíjkifizetésre. Ha Ausztriában dolgoztunk, akkor attól függően, hogy ez az időtartam mennyi volt, kaphatunk nyugdíjat egyenesen az osztrák nyugdíjfolyósítótól, vagy a magyar nyugdíjunkat emeli meg ez az időszak. Cikkünkben segítséget nyújtunk az osztrák nyugdíjrendszer megismeréséhez.
Vásárló Megváltozhatnak az áruházak, 237 000 milliárd forintból
Buksza blog | 2024. március 19. 08:36
Az EU rendületlenül alkotja azokat az új szabályokat, amelyek célja a kontinens iparának támogatása a fenntarthatóvá válásban és a digitalizálás elsajátításában. A kiskereskedelem is beállt a sorba.
Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
Vásárló Extrém ízeket kaphatnak a kenyerek
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 16. 11:36
A margetingguruk legújabb ötlete, hogy kézzelfoghatóvá, pontosabban ízlelhetővé teszik az emberi érzelmeket, amihez a mesterséges intelligenciát hívták segítségül. Kiderül, beveszik-e ezt az emberek.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG