A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) 2013. január elsejétől bevezetné a használatarányos útdíjat, ennek a feltétele, hogy a kapcsolódó országgyűlési és kormánydöntések 2010 novemberéig megszülessenek – tájékoztatta a minisztérium pénteken az MTI-t.
Az elektronikus útdíjfizetés alkalmazásának szakmai előkészítése folyamatosan, gyors ütemben zajlik - hívta fel a figyelmet Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter, aki a Greenpeace Magyarország Egyesület és a Levegő Munkacsoport közös petíciójára reagált.
A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a használatarányos útdíjfizetés sikeres bevezetéséhez szükséges a társadalom támogatása, a rendszer széleskörű elfogadottsága. A minisztérium a 2013 utáni időszakra fokozatos, több lépcsős alkalmazást tervez az érintett járművek és útszakaszok körében egyaránt.
A hét kérdése: Ön mi alapján dönt a választásokon? Szavazzon! |
Lukács András a Levegő Munkacsoport elnöke az MTI-nek elmondta, hogy a petícióban a használatarányos útdíj 2011 január elsejei bevezetését szorgalmazták, mivel számításaik szerint évi 1200 milliárd forintnyi környezeti kárt okoznak a magyar utakon közlekedő tehergépkocsik.
A civilszervezetek azt is követelik, hogy Magyarország összes útszakaszára terjesszék ki az útdíjat, azt azonban még nem tudni, hogy a minisztérium ezt elfogadhatónak tartja.
A Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium a közeli napokban részletes reakciót küld a kezdeményező szervezeteknek - olvasható a közleményben.
Kikészít a benzinár - nem kizárt a 350!
Eljött a magyar buszgyártók ideje
Szorulás ellen: megemelik a Margit hidat
Kötelező: szerviz után fizet a biztosító
Hungrail: fizessenek a kamionosok!
M0: ezentúl VUK jelez, ha dugót szimatol
Behajtani szabad - még nem kaptak pirosat a sárgák
MTI