BUX
35 952.53
+1.48%
+525.00
OTP
10 430.00
+0.87%
+90.00
MOL
1 840.00
+2.62%
+47.00
RICHTER
7 150.00
+1.35%
+95.00
MTELEKOM
380.00
+0.66%
+2.00
 
TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2014. január 20. 11:58

Egy felmérés szerint a lakosság jelentős részének fontos a környezetebarát szemlélet.

A magyar lakosság 82,2 százaléka szívesebben választana környezetbarát csomagolásban kapható élelmiszereket, de tudatosan még nem keresi ezeket a csomagolásokat.

A lakosság 67 százaléka szívesebben vásárolna környezetbarát csomagolásban kapható élelmiszert, ha ez nem befolyásolja a termék árát, további 15,2 százalék pedig akkor is, ha ez kicsivel drágábbá tenné az adott árucikket - derül ki a Tetra Pak Hungária Zrt. megbízásából a GfK Piackutató Intézet által végzett felmérésből.

A tavaly decemberben készült országos, reprezentatív felmérés szerint 17,8 százalék azok aránya, akik számára közömbös, hogy egy élelmiszer környezetbarát csomagolásban kapható-e.

Sokat tudnak a szelektív gyűjtésről

A vásárlási szempontok között ugyanakkor az utolsó helyen szerepel a csomagolás környezetbarát volta, vagyis tudatosan még nem keresik a hazai fogyasztók a környezetvédő csomagolásokat - közölte a Tetra Pak hétfőn az MTI-vel.

Arra a kérdésre, hogy melyik, folyékony élelmiszerekhez használt csomagolástípust lehet szelektíven gyűjteni, a válaszadók csaknem azonos arányban, 95,7, 95,7 és 93,3 százalékban nevezték meg a PET, az üveg és a fém anyagú csomagolást. Több mint 10 százalékkal kevesebben, a válaszadók 81,6 százaléka vélte úgy, hogy a tej, gyümölcslé, illetve más élelmiszerek csomagolásaként használt italos kartondoboz is szelektíven gyűjthető és újrahasznosítható.

Magyarországon összesen 1,9 millió italos kartondobozt vásárolnak naponta. Négy év alatt csaknem megduplázódott a szelektíven gyűjtött italos kartondobozok mennyisége, de a csomagolóanyagnak így is csak körülbelül 21 százalékát gyűjtik vissza szelektíven a fogyasztók.

Az Ön bizalma a mi tőkénk

A Privátbankár HITELES, MEGBÍZHATÓ és EGYEDI információkat kínál, most, a válság alatt és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes, világos és érthető elemzéseket, amelyek segítenek a gazdasági, befektetési döntések meghozatalában.


Vásárló Így rendeltünk online a járvány alatt
Kollár Dóra - Valkai Nikoletta | 2020. augusztus 1. 11:44
A GKI Digital mérései szerint a koronavírus okozta járványhelyzet miatt március közepe és április vége között több mint 50 ezer új vásárló jelent meg a magyar online kiskereskedelmi piacon, így az aktív online vásárló felnőtt lakosság száma elérte a 3,35 millió főt. De nem csak a digitális világhoz köthető vállalatok tudtak nőni a vírusválság idején.
Vásárló Alaposan felpörgette az online gasztronómiát a járvány
Márkázott tartalom | 2020. július 30. 08:47
A koronavírus járvány eléggé átrajzolta a gasztronómiáról alkotott képünket, hiszen az éttermeknek be kellett zárniuk, és akik nem tudtak alkalmazkodni, vagy megoldani a házhoz szállítást, mint szolgáltatást, le kellett húzniuk a rolót. A NetPincér ebből a helyzetből nagyon sokat profitált, hiszen velük együttműködve tudott a legtöbb étterem azonnal kiépíteni egy ilyen rendszert. Ez érthető is, mivel nekik már kész hálózatuk volt weboldallal és mobilos applikációval, ráadásul futárt is tudtak biztosítani. 
Vásárló Csúnya ősz közeleg: tömeges boltbezárások lehetnek hazai plázákban
Mester Nándor | 2020. július 30. 06:10
Egyre nagyobb sebet ejtenek az utazási korlátozások, a súlyos áruellátási gondok és a gyenge hazai kereslet a fontosabb bevásárlóközpontok bérlőin. Megrendülhet több budapesti plaza bérlői állománya, ha nem áll helyre a forgalmuk az ősz kezdetére. Az üzemeltetők adtak némi kedvezményt az üzleteknek, de a jelek szerint ez nem elég, hónapokon belül akár több bolt is bezárhat. 
Vásárló Hatalmas növekedési potenciál az online kereskedelemben
Márkázott tartalom | 2020. július 29. 10:54
A hazai e-kereskedelem gyors növekedésre volt képes az elmúlt években, a koronavírus-járvány pedig további bővülést tett lehetővé a szektor számára. De mit mutatnak a számok valójában? Sikertörténet vagy rosszul értelmezett statisztika?
Vásárló Romantikus pihenésre vágyik a kedvesével? Ezeket érdemes szem előtt tartania
Márkázott tartalom | 2020. július 21. 09:50
Egy romantikusan eltöltött hétvége nem csupán a kedvünkre, hanem a kapcsolatunkra szintén jó hatással lehet. Bár megvan a maga romantikája a spontán hétvégéknek is, azonban ha valóban viszonylag problémamentes és tökéletes nyugalomban szeretné eltölteni az időt a kedvesével, akkor érdemes indulás előtt legalább néhány nappal megszervezni a programot.  
Vásárló A tömegközlekedését üzemeltető céget keres egy magyar város
Privátbankár.hu | 2020. július 17. 08:21
A kormányzati Hivatalos Értesítőből derül ki az, hogy Nagykanizsa tömegközlekedésének biztosítására pályázatot ír ki a városvezetés.
Vásárló Édeshármas, avagy a mindenkit megmozgató tilalom
Márkázott tartalom | 2020. július 16. 08:51
A te partnered is bedobta már, hogy milyen izgalmas és újszerű lenne, ha kipróbálnátok hármasban? Lehet, hogy már egy ideje érlelitek a gondolatot, de nem jutottatok dűlőre, hogy férfi vagy nő legyen-e a harmadik? Maradjatok velünk, ez a cikk nektek szól!
Vásárló Kétszer annyiba kerül az alma, mint tavaly - a nyugdíjasoknak jobban fáj az élelmiszerár-emelés
Privátbankár.hu | 2020. július 10. 14:47
Az ATV Start című műsorának vendége volt kedden munkatársunk. Gáspár András a Privátbankár Árkosár-felmérésének legfrissebb eredményeiről illetve az élelmiszerárak emelkedésének hátteréről beszélt.
Vásárló A vizuális memória fejlesztésének fontossága iskolába lépés előtt
Márkázott tartalom | 2020. július 8. 10:12
Ha gyermeked az iskolakezdés küszöbén áll, akkor mindenképp érdemes nagy hangsúlyt fektetni a vizuális memóriájának a fejlesztésére. Mai cikkünkben megtudhatod, hogy miért is olyan fontos ez, illetve néhány játékos ötlettel is szolgálunk.
Vásárló Dinnyére sört? Megint történelmi csúcsra drágult a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2020. július 7. 18:39
A koronavírus-járvány első hullámának lecsengésével párhuzamosan az élelmiszerárak tovább nőttek: 1 százalékkal drágább a bevásárlás májushoz képest Árkosár-felmérésünk szerint. Az éves drágulás ennél jóval több, 5 százalék fölé ugrott júliusban. Közel 22 ezer forintra lesz szükségünk ahhoz, hogy letudjunk egy átlagos nagybevásárlást. Megnéztük, hol és mennyibe kerülnek a nyár klasszikus hűsítői.  
hírlevél