Közel 40 ezer hektoliter cidert ittak meg a magyarok egy év alatt 2017. június és 2018 májusa között, 15 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában. A vizsgált időszakban értékben mintegy három és fél milliárd forintot költöttünk almaborra, közel egyötödével többet, mint egy évvel korábban - derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből, amelyet a Privátbankár.hu-nak küldtek.
A kiskereskedelemben elköltött három és fél milliárd forint több mint 90 százalékában az üveges kiszerelés fogyott, miközben a dobozos almaborok iránt jelentősen csökken a kereslet.
Az almát keressük
Magyar elnevezéséhez hűen valóban az alma ízesítésű cidereket emeljük le a polcból, 10-ből kilenc eladott almabor ilyen. Jócskán mögötte kullog a körte ízesítésű ital; az összes többi gyümölcsíz piaci részesedése sem értékben, sem mennyiségben nem számottevő (2 és 3 százalék).
Kiszerelések tekintetében tarol a 0,33 literes, tízből kilenc vevő ezt választja. Futottak még a 4 deciliteres formátumok. Tízből négy cidert a 2500 négyzetméteresnél nagyobb boltokban vásárolunk, ám a diszkontok sem panaszkodhatnak: az értékbeli eladások egyötöde náluk realizálódik.
„Nem meglepetés, hogy a nyári hónapokban megugrik a kategória iránti kereslet, az egész éves forgalom több mint 40 százaléka ekkor valósul meg. Budapesten és környékén pedig az országos fogyasztás több mint harmadát mérjük, a régióban az országos átlagot meghaladó mértékű az almabor forgalma” – mondta Hajdu Csongor, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
És hogy melyik a legjobb cider? A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal május végén tesztelte az almaborokat. Az eredményről itt írtunk >>>>