A GM az idei első három hónapban 2,36 millió autót értékesített, elsősorban a Chevroletek amerikai és a Buickok kínai eladási sikerének köszönhetően. A Volkswagen eladásai ugyanezen idő alatt 5,1 százalékkal 2,27 millióra emelkedtek a vállalat április 12-i közleménye szerint. A Toyota még nem tette közzé első negyedéves eladási adatait.
A GM egyre nehezebben tudja megvédeni második helyét Volkswagentől a világ autógyárainak rangsorában. Az első helyezést a Toyota tavaly vette vissza a GM-től, miután helyrehozta a 2011-es japán természeti katasztrófa okozta károkat a gyártási folyamatban.
Tavaly a Toyota 9,75 millió, a GM pedig 9,29 millió autót értékesített, 200 ezerrel többet, mint a Volkswagen. A GM legnagyobb piaca Kína, ahol tavaly 2,84 millió autót adott el, többet, mint az Egyesült Államokban, ahol 2,6 milliót. Az első negyedévben a GM Kínában 816 ezer 373 autót adott el, 9,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, az Egyesült Államokban pedig 664 ezer 963 autót, 9,3 százalékkal többet, mint 2012 első negyedévében.