Az élelmiszer-üzletek nagycsütörtöki forgalma idén 15-25 százalékkal nagyobb volt, mint az elmúlt év legerősebb húsvéti napjáé, a nagypénteki munkaszünet pedig összességében 10 százalékos pluszbevétellel érzékeltette hatását - mondta Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az M1-en.
Inkább a drágábbat vesszük, csak jó legyen
Azt tapasztalják, hogy egyre inkább nő a minőségi termékek iránti igény, ár-érték alapján vásárolnak az emberek. Idén visszaszorult a bevonómasszából készült csokoládéfigurák forgalma, a vásárlók inkább valódi csokoládéból készült termékeket keresnek.
Ugyanez a minőségi szempont érvényes a füstölt árura és sonkafélékre. A gyorspácolású sonkáktól a hagyományos pácolású sonkák vették át a vezető pozíciót, a vásárlók 70 százaléka már a magasabb minőségű terméket kereste - mondta.
A Privátbankár.hu legfrissebb Árkosár-felmérésében is azt találtuk: a húsvéti csokifigurák között már alig találni olyat, ami ne igazi csokiból készült volna. A hipermarketek legolcsóbb húsvéti hústermékei között viszont kizárólag gyorspácolású termékeket találtunk >>
Fodor Attila szerint a húsvéti időszakot követően nem alakult ki áruhiány.