4p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

2019-ben még elképzelhetetlen volt, hogy 2020 lesz az az év, amikor leáll az egész világ. A koronavírus megbénított a járvány első hullámában szinte minden vállalatot, azonban az azóta eltelt év rengeteget tanított a cégeknek az online marketingről. Másfél éve van jelen az életünkben a koronavírus, és bár a nyár és az oltások a szabadsággal kecsegtetnek, nem árt visszatekinteni az elmúlt időszakra és leszűrni belőle a tanulságokat.

Mit vigyünk magunkkal üzleti szempontból a Covid-ból? A Markweb Digital marketing ügynökség válaszol!

A kezdeti sokk hatása a digitális marketingre

Marketing szempontból külön kell elemeznünk a járvány kezdeti szakaszát, elkülönítve a második, harmadik hullámtól. 2020 tavaszán ugyanis mindenki bezárkózott az otthonába, szinte egyik napról a másikra állt le minden az országban. Az emberek megrohamozták a boltokat, felvásárolták az élelmiszereket, gyógyszereket és napokra, akár hetekre bezárkóztak az otthonaikba, ahonnan sokszor még egy sétára sem jöttek elő.

Mit jelent ez a marketinges számára? Az online marketing térhódítását! Elmondható, hogy a cégek három módon reagáltak a koronavírus berobbanására: zavartalanul folytatták tovább a munkát, teljesen leállt a vállalat, vagy átalakították, és “online üzemmódba” helyezték a céget. Bár a legtöbb cég a vírus kezdeti szakaszában pont a marketing budget-et tartotta vissza, néhány nagyobb vállalat meglátta a potenciált az otthon ülő, egész nap mobiltelefont és laptopot néző emberekben a digitális marketing lehetőségeit.


A koronavírus befolyása az online értékesítésre

Az online vásárlás, rendelések száma megnőtt, így a webshopok és a különböző házhoz szállítással foglalkozó cégek forgalma az egekbe szökött. Amelyik vállalat csak tehette, megpróbált ebben az időszakban átállni az online értékesítésre: weboldalak készültek virágboltoknak, ékszerüzleteknek, éttermeknek a kiszállításhoz.

Itt érdemes is megállni egy pillanatra és feljegyezni az első tanulságot, amit a koronavírus tanított nekünk a digitális marketingben, mégpedig azt, hogy ma már egy vállalatnak, legyen bármilyen kicsi is, muszáj jelen lennie az online térben. A Covid hatására a vállalkozásoknak digitalizálni kellett folyamataikat és meg kellett változtatni hirdetési szokásaikat is, hogy elérjék a vásárlóikat. A közösségi média térnyerése egyértelmű volt ebben az időszakban, sok cég ismerte fel fontosságát a hatékony és célzott kommunikációnak ezeken a platformokon. Ez a marketing ügynökség szerint egy elengedhetetlen pontja a digitális marketingnek, és a vállalatok később csak profitálhatnak ebből.


Mik a legfontosabb változások a digitális marketingben?

A kezdeti időszakot követően elmondható, hogy a vállalatok többsége megtalálta a módot, hogy valamilyen formában folytathassa a működését. Rengeteg folyamat került át a digitális térbe, az online meetingek száma megnőtt, az egész vállalati kultúra megváltozott a home office bevezetésével.

De mit vigyünk magunkkal marketing szempontból a koronavírus idejéből? Talán a legfontosabb útravaló, hogy az online jelenlét 2021-re már alapvető elem kell, hogy legyen egy vállalat életében. Mint mindent, ezt is a lehető leghatékonyabban, állandó monitorozással és optimalizálással javasolt végezni. Az online jelenlét azonban nem merül ki egy-egy Facebook posztban. A Google hirdetések, tartalommarketing, SEO optimalizálás, grafikai tervezés mind szerves részét képezik a digitális marketingnek, amiben érdemes szakemberek segítségét kérni.


Dolgozz együtt marketing ügynökséggel!

A tapasztalatok alapján ritkán van egy KKV-nek, mikrovállalkozásnak lehetősége arra, hogy egy állandó és fix marketing szakembert vegyen fel a céghez. Ha pedig meg is engedheti ezt magának, a hatékony digitális marketing feladatok kitesznek legalább 4-5 főnek elegendő munkát, egy személyben kellene megtalálnunk egy szövegírót, egy grafikust, egy SEO szakembert, egy hirdetéskezelőt és egy Google hirdetéskezelőt. Pénzügyi és szakmai szempontból is az szolgálja a vállalat jövőjét, ha egy tapasztalt és profi csapatot bíznak meg a marketing tevékenységekkel. Ez pedig a digitális marketing ügynökségeket jelenti.

Ha valamit megtanultunk a koronavírusból, akkor az ez: egy vállalat akkor éli túl a krízishelyzeteket, ha online is képes elérni a vásárlóit, ha megfelelő az online jelenléte és minden adott a weboldalán a hatékony e-kereskedelem lebonyolításához.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A szomszédban terjeszkedik a Müller
Buksza blog | 2025. május 15. 12:41
A német drogériahálózat Szlovákiában nyit boltot. 
Vásárló Újabb miniáruházat nyit az IKEA
Privátbankár.hu | 2025. május 15. 11:55
Az IKEA elismeri, hogy London rongyrázó miniáruházát a márka promóciós eszközének is tekinti. London után New York következik. 
Vásárló A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 14:44
Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között. 
Vásárló 30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője
PR | 2025. május 12. 09:42
1995-ben nyílt meg Győrben az első INTERSPAR hipermarket, és ezzel új korszak kezdődött a hazai vásárlási kultúrában. A SPAR Magyarország akkor nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Vásárló Az élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Plazmaadó-körkép: mit érdemes tudni a plazmaadásról?
Márkázott tartalom | 2025. május 7. 12:00
A plazmaadás sokakat érdekel, és sokan vannak azok is, akik még nem merték megtenni azt a bizonyos első lépést. A felelős döntés elősegítésére most igyekszünk egy átfogó képet adni a plazmaadásról, hogy egyértelmű legyen mindenki számára: mire számíthatunk, ha időpontot foglalunk.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
Vásárló Kellemetlen meglepetéssel szolgált a statisztikai hivatal
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 08:30
A KSH közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a februárinál, miközben az éves növekedési dinamika is jelentősen mérséklődött.
Vásárló Mitől lesz vasas a kút vize?
Márkázott tartalom | 2025. május 4. 14:46
A kutakból nyerhető víz gyakran kiváló alternatívája a vezetékes víznek, azonban fontos odafigyelni a megfelelő használatra és karbantartásra, amivel megőrizhető a megfelelő minőség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG