4p

2019-ben még elképzelhetetlen volt, hogy 2020 lesz az az év, amikor leáll az egész világ. A koronavírus megbénított a járvány első hullámában szinte minden vállalatot, azonban az azóta eltelt év rengeteget tanított a cégeknek az online marketingről. Másfél éve van jelen az életünkben a koronavírus, és bár a nyár és az oltások a szabadsággal kecsegtetnek, nem árt visszatekinteni az elmúlt időszakra és leszűrni belőle a tanulságokat.

Mit vigyünk magunkkal üzleti szempontból a Covid-ból? A Markweb Digital marketing ügynökség válaszol!

A kezdeti sokk hatása a digitális marketingre

Marketing szempontból külön kell elemeznünk a járvány kezdeti szakaszát, elkülönítve a második, harmadik hullámtól. 2020 tavaszán ugyanis mindenki bezárkózott az otthonába, szinte egyik napról a másikra állt le minden az országban. Az emberek megrohamozták a boltokat, felvásárolták az élelmiszereket, gyógyszereket és napokra, akár hetekre bezárkóztak az otthonaikba, ahonnan sokszor még egy sétára sem jöttek elő.

Mit jelent ez a marketinges számára? Az online marketing térhódítását! Elmondható, hogy a cégek három módon reagáltak a koronavírus berobbanására: zavartalanul folytatták tovább a munkát, teljesen leállt a vállalat, vagy átalakították, és “online üzemmódba” helyezték a céget. Bár a legtöbb cég a vírus kezdeti szakaszában pont a marketing budget-et tartotta vissza, néhány nagyobb vállalat meglátta a potenciált az otthon ülő, egész nap mobiltelefont és laptopot néző emberekben a digitális marketing lehetőségeit.


A koronavírus befolyása az online értékesítésre

Az online vásárlás, rendelések száma megnőtt, így a webshopok és a különböző házhoz szállítással foglalkozó cégek forgalma az egekbe szökött. Amelyik vállalat csak tehette, megpróbált ebben az időszakban átállni az online értékesítésre: weboldalak készültek virágboltoknak, ékszerüzleteknek, éttermeknek a kiszállításhoz.

Itt érdemes is megállni egy pillanatra és feljegyezni az első tanulságot, amit a koronavírus tanított nekünk a digitális marketingben, mégpedig azt, hogy ma már egy vállalatnak, legyen bármilyen kicsi is, muszáj jelen lennie az online térben. A Covid hatására a vállalkozásoknak digitalizálni kellett folyamataikat és meg kellett változtatni hirdetési szokásaikat is, hogy elérjék a vásárlóikat. A közösségi média térnyerése egyértelmű volt ebben az időszakban, sok cég ismerte fel fontosságát a hatékony és célzott kommunikációnak ezeken a platformokon. Ez a marketing ügynökség szerint egy elengedhetetlen pontja a digitális marketingnek, és a vállalatok később csak profitálhatnak ebből.


Mik a legfontosabb változások a digitális marketingben?

A kezdeti időszakot követően elmondható, hogy a vállalatok többsége megtalálta a módot, hogy valamilyen formában folytathassa a működését. Rengeteg folyamat került át a digitális térbe, az online meetingek száma megnőtt, az egész vállalati kultúra megváltozott a home office bevezetésével.

De mit vigyünk magunkkal marketing szempontból a koronavírus idejéből? Talán a legfontosabb útravaló, hogy az online jelenlét 2021-re már alapvető elem kell, hogy legyen egy vállalat életében. Mint mindent, ezt is a lehető leghatékonyabban, állandó monitorozással és optimalizálással javasolt végezni. Az online jelenlét azonban nem merül ki egy-egy Facebook posztban. A Google hirdetések, tartalommarketing, SEO optimalizálás, grafikai tervezés mind szerves részét képezik a digitális marketingnek, amiben érdemes szakemberek segítségét kérni.


Dolgozz együtt marketing ügynökséggel!

A tapasztalatok alapján ritkán van egy KKV-nek, mikrovállalkozásnak lehetősége arra, hogy egy állandó és fix marketing szakembert vegyen fel a céghez. Ha pedig meg is engedheti ezt magának, a hatékony digitális marketing feladatok kitesznek legalább 4-5 főnek elegendő munkát, egy személyben kellene megtalálnunk egy szövegírót, egy grafikust, egy SEO szakembert, egy hirdetéskezelőt és egy Google hirdetéskezelőt. Pénzügyi és szakmai szempontból is az szolgálja a vállalat jövőjét, ha egy tapasztalt és profi csapatot bíznak meg a marketing tevékenységekkel. Ez pedig a digitális marketing ügynökségeket jelenti.

Ha valamit megtanultunk a koronavírusból, akkor az ez: egy vállalat akkor éli túl a krízishelyzeteket, ha online is képes elérni a vásárlóit, ha megfelelő az online jelenléte és minden adott a weboldalán a hatékony e-kereskedelem lebonyolításához.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG