4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

2019-ben még elképzelhetetlen volt, hogy 2020 lesz az az év, amikor leáll az egész világ. A koronavírus megbénított a járvány első hullámában szinte minden vállalatot, azonban az azóta eltelt év rengeteget tanított a cégeknek az online marketingről. Másfél éve van jelen az életünkben a koronavírus, és bár a nyár és az oltások a szabadsággal kecsegtetnek, nem árt visszatekinteni az elmúlt időszakra és leszűrni belőle a tanulságokat.

Mit vigyünk magunkkal üzleti szempontból a Covid-ból? A Markweb Digital marketing ügynökség válaszol!

A kezdeti sokk hatása a digitális marketingre

Marketing szempontból külön kell elemeznünk a járvány kezdeti szakaszát, elkülönítve a második, harmadik hullámtól. 2020 tavaszán ugyanis mindenki bezárkózott az otthonába, szinte egyik napról a másikra állt le minden az országban. Az emberek megrohamozták a boltokat, felvásárolták az élelmiszereket, gyógyszereket és napokra, akár hetekre bezárkóztak az otthonaikba, ahonnan sokszor még egy sétára sem jöttek elő.

Mit jelent ez a marketinges számára? Az online marketing térhódítását! Elmondható, hogy a cégek három módon reagáltak a koronavírus berobbanására: zavartalanul folytatták tovább a munkát, teljesen leállt a vállalat, vagy átalakították, és “online üzemmódba” helyezték a céget. Bár a legtöbb cég a vírus kezdeti szakaszában pont a marketing budget-et tartotta vissza, néhány nagyobb vállalat meglátta a potenciált az otthon ülő, egész nap mobiltelefont és laptopot néző emberekben a digitális marketing lehetőségeit.


A koronavírus befolyása az online értékesítésre

Az online vásárlás, rendelések száma megnőtt, így a webshopok és a különböző házhoz szállítással foglalkozó cégek forgalma az egekbe szökött. Amelyik vállalat csak tehette, megpróbált ebben az időszakban átállni az online értékesítésre: weboldalak készültek virágboltoknak, ékszerüzleteknek, éttermeknek a kiszállításhoz.

Itt érdemes is megállni egy pillanatra és feljegyezni az első tanulságot, amit a koronavírus tanított nekünk a digitális marketingben, mégpedig azt, hogy ma már egy vállalatnak, legyen bármilyen kicsi is, muszáj jelen lennie az online térben. A Covid hatására a vállalkozásoknak digitalizálni kellett folyamataikat és meg kellett változtatni hirdetési szokásaikat is, hogy elérjék a vásárlóikat. A közösségi média térnyerése egyértelmű volt ebben az időszakban, sok cég ismerte fel fontosságát a hatékony és célzott kommunikációnak ezeken a platformokon. Ez a marketing ügynökség szerint egy elengedhetetlen pontja a digitális marketingnek, és a vállalatok később csak profitálhatnak ebből.


Mik a legfontosabb változások a digitális marketingben?

A kezdeti időszakot követően elmondható, hogy a vállalatok többsége megtalálta a módot, hogy valamilyen formában folytathassa a működését. Rengeteg folyamat került át a digitális térbe, az online meetingek száma megnőtt, az egész vállalati kultúra megváltozott a home office bevezetésével.

De mit vigyünk magunkkal marketing szempontból a koronavírus idejéből? Talán a legfontosabb útravaló, hogy az online jelenlét 2021-re már alapvető elem kell, hogy legyen egy vállalat életében. Mint mindent, ezt is a lehető leghatékonyabban, állandó monitorozással és optimalizálással javasolt végezni. Az online jelenlét azonban nem merül ki egy-egy Facebook posztban. A Google hirdetések, tartalommarketing, SEO optimalizálás, grafikai tervezés mind szerves részét képezik a digitális marketingnek, amiben érdemes szakemberek segítségét kérni.


Dolgozz együtt marketing ügynökséggel!

A tapasztalatok alapján ritkán van egy KKV-nek, mikrovállalkozásnak lehetősége arra, hogy egy állandó és fix marketing szakembert vegyen fel a céghez. Ha pedig meg is engedheti ezt magának, a hatékony digitális marketing feladatok kitesznek legalább 4-5 főnek elegendő munkát, egy személyben kellene megtalálnunk egy szövegírót, egy grafikust, egy SEO szakembert, egy hirdetéskezelőt és egy Google hirdetéskezelőt. Pénzügyi és szakmai szempontból is az szolgálja a vállalat jövőjét, ha egy tapasztalt és profi csapatot bíznak meg a marketing tevékenységekkel. Ez pedig a digitális marketing ügynökségeket jelenti.

Ha valamit megtanultunk a koronavírusból, akkor az ez: egy vállalat akkor éli túl a krízishelyzeteket, ha online is képes elérni a vásárlóit, ha megfelelő az online jelenléte és minden adott a weboldalán a hatékony e-kereskedelem lebonyolításához.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
Vásárló Töltsd le az 5 éves MySPAR appot – spórolj és nyerd meg az új Peugeot 2008-at!
PR | 2025. október 9. 10:03
Születésnapját ünnepli a MySPAR app, amit már több mint félmillióan használnak nap mint nap. Most a hetente frissülő digitális kuponok többsége akár 30% kedvezményt ad, a nyereményjáték fődíja pedig egy vadonatúj Peugeot 2008!
Vásárló Energiatakarékos hűtők 2025-ben: mennyit spórolhat egy A-osztályos modell?
PR | 2025. október 7. 13:44
A háztartások energiafogyasztásának jelentős részét a folyamatosan üzemelő készülékek adják. Közülük is a hűtőszekrény az, amely a nap 24 órájában működik, így választása hosszú évekre meghatározza a villanyszámlát. 2025-ben az energiahatékonyság már nemcsak környezetvédelmi kérdés, hanem egyre inkább pénzügyi döntés is: egy A-osztályos modell éves szinten tízezreket hagyhat a családi kasszában.
Vásárló Őszi hajtrendek: a legdivatosabb frizurák ebben a szezonban
Márkázott tartalom | 2025. október 7. 10:20
Az őszi időszak mindig kiváló lehetőséget ad arra, hogy kicsit megújítsa magát, akár egy új frizura segítségével. 
Vásárló Eldobja a „csodafegyverét” a kormány a választásokig? Kizártnak tűnik
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. október 7. 05:37
Már nem csak tavalyhoz képest drágább a nagybevásárlás: két hónap után újra emelkedésnek indultak az élelmiszerárak a hipermarketekben. Az viszont jó hír, hogy az éves drágulás tempója legalább egy kicsit újra lassult. Elképzelhetetlennek tűnik az árrésstop november végi kivezetése a Privátbankár Árkosár legfrissebb eredményei alapján.
Vásárló A hatékonyság titka: modern higiéniai megoldások
Márkázott tartalom | 2025. október 6. 10:12
Gondolta volna, hogy a tisztaság mennyire fontos szerepet játszik a vállalatok hétköznapjaiban? Akár szállodák, akár kórházak működtetése a cél, a megfelelő higiéniai rendszerek kialakítása nemcsak a komfortérzetet növeli, hanem közvetlenül befolyásolja a gazdasági teljesítményt is. 
Vásárló Motorkerékpár vásárlása lízinggel?
Márkázott tartalom | 2025. október 5. 13:40
Bizony erre is van lehetőség, de természetesen itt a részletekre kiemelten figyelni kell. Kevesen tudják, de több típusa is elérhető a lízingnek, a nyílt végű kifejezetten vállalkozók, cégek számára érheti meg, mivel még áfalevonásra is lehetőség van, így kevesebb kamatot kell visszafizetni.
Vásárló Vitaminok és ásványi anyagok a teljesebb életért
Márkázott tartalom | 2025. október 5. 11:09
Ma már teljesen hétköznapinak számít, ha étrend-kiegészítőkkel támogatjuk szervezetünk működését. Különösen az őszi, megfázásra hajlamosító időjárásban érezzük ennek szükségét. A termékek közt azonban könnyen zavarba jöhetünk, ha meglátjuk, milyen széles a kínálat a piacon, ezért nagyon fontos, hogy megtaláljuk azt a termékcsaládot, ami megbízható és minden tekintetben meg is felel az elvárásainknak. 
Vásárló Milyen párnahuzatot érdemes választani?
Márkázott tartalom | 2025. október 4. 10:40
Gondoltál már arra, milyen hatással van az alvási kényelemre egy egyszerű párnahuzat? Bár sokan inkább a megjelenésre figyelnek, az anyagválasztás valójában alapvető fontosságú a pihenés minőségének javításában. Különösen a természetes anyagok, mint a selyem, olyan előnyöket kínálnak, amik jelentősen befolyásolják a mindennapi komfortot. Nemcsak luxusérzést nyújtanak, hanem bőr- és hajápolási szempontból is előnyösek.
Vásárló Ínycsiklandó élmények: hogyan formálják át a gasztronómiai programok a rendezvényeket?
Márkázott tartalom | 2025. október 3. 13:44
A gasztronómiai élmények egyre több embert vonzanak, hiszen nem csupán az ízlelőbimbókat stimulálják, hanem közösségi élményeket és emlékeket is eredményeznek. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG