Azok azonban, akik hajlandóak webfejlesztésre és alkalmazásokra időt és pénzt fordítani, könnyen maguk mögé utasíthatják a versenytársakat: akár másfélszeres bevételt is elérhetnek azok, akik könnyen kezelhető webshopot alakítanak ki. Az év első felében a világ legnagyobb kereskedelmi vállalatainál a mobil eladások 17 százalékkal nőttek éves szinten, ez Kelet-Közép Európában még jelentősebb, 25 százalékos volt. Japánban és az Egyesült Királyságban pedig már most több vásárlás zajlik mobilon, mint asztali gépeken
Mi a helyzet nálunk?
„Magyarországon minden ötödik e-kereskedelmi vásárlás már jelenleg is mobil eszközön történik, így az m-kereskedelem növekedése várható az elkövetkezendő években, ahogy Németországban is történt az elmúlt néhány évben. Az okostelefonok már jelenleg is az m-kereskedelem legfontosabb eszközei, és szerepük az egész e-kereskedelmi területen tovább nő” – fűzte hozzá Alexander Gösswein, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatója.