3p
A Twitternél valamiért úgy érezték, a legégetőbb fejlesztési kérdés a posztok karakter-korlátozásának megduplázása. Lefejlesztették, letesztelték, bevezették, most úgy néz ki, olyan nagyon nem változott meg semmi, de boldogok lehetnek a bőbeszédűek. Trump egyik legfontosabb kommunikációs csatornája alakul át.

Két hónapig tesztelték

A Twitter szeptemberben indította el azt a tesztelési folyamatot, melyben egyes felhasználók számára megnövelte 140-es karakterkorlátot. A közlemény szerint azért, hogy a tweetelők még könnyebben kifejezhessék magukat világszerte, továbbra is megtartva a gyorsaságot és tömörséget.

Az összes adat elemzése után a Twitter úgy döntött, hogy a karakter korlátot hivatalosan is felemeli 280 karakterre és kiterjeszti az összes olyan nyelvre, ahol erre szükség lehet. (A japán, a koreai és a kínai nyelveken továbbra is 140 marad karakterkorlát; hiszen ezeken a nyelveken nem jelent problémát a karakterszám. E három nyelven az emberek mindig is többet tudtak mondani a tweetjeikkel az összetett írásjeleiknek köszönhetően.)

Mekkora probléma ez?

A  Httpool (a Twitter regionális képviselője) azt írja a közleményben, hogy az angol nyelvű bejegyzések 9%-a érte el a karakterkorlát felső határát, vagyis a 140 karaktert.  Szerintük  ez sok szerkesztéssel, vagy éppen be nem fejezett és el nem küldött posztokkal járt. Úgy vélik: a 280-as karakterbővítéssel ez a probléma jelentősen lecsökkent; a limitkorlátot az új rendszer tesztelőinek csupán 1%-a érte el.

Most akkor megváltották a világot?

A Twitter figyelte, hogy az idővonalakat elárasztják-e a 280 karakteres posztok, és a megnövelt karakterszámot élvező emberek tweetjei kitöltik-e a maximális helyet. Ez nem történt meg. Az elküldött bejegyzések csupán 5%-a volt hosszabb 140 karakternél, és csak 2%-a haladta meg a 190 karaktert. Emiatt a Twitter úgy gondolja, az általános karakterbővítés után a felhasználók olvasási élménye alapvetően nem fog változni, mivel közel azonos mennyiségű tweet fog megjelenni ezután is az idővonalon.

Kinek jó ez?

A Twitter Magyarországon messze nem annyira elterjedt, mint Amerikában vagy épp Nyugat-Európában, ahol még a hatóságok is előszeretettel kommunikálnak ezen a csatornán - egy terrortámadás esetén például sokszor a Twitteren teszik közzé a friss fejleményeket a rendőrségek is. A Twitter leghíresebb felhasználója az Egyesült Államok elnöke, szinte biztos, hogy ha lesz atomháború, Trump azt is tweetben jelenti majd be. Az elnök eddig sokszor kénytelen volt 2-3 tweetre szabdalva közzétenni magvas gondolatait, mostantól ez egybe is belefér majd - Donald Trump tehát abszolút nyertese a változásnak.

Íme egy 247 karakteres poszt az elnöktől:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG