Egy CAF-villamos. Az ajtó felett a fekete púp pedig a kamera. |
Ahogy az időjárás-előrejelzésekben megjelentek az ónos esőre való figyelmeztetések, szerkesztőségünknek eszébe jutott, a lassan egyre zordabbra forduló téli időben vajon újra előfordul-e olyan eset, mint az év elején?
Amire senki sem számított: mégis tud hiányozni a visszapillantó tükör
Februárban ugyanis ki kellett állnia a forgalomból a budai fonódó (és azóta az 1-es villamos) vonalán közlekedő új CAF-villamosoknak, mert az ónos eső miatt a visszapillantó tükröket helyettesítő kamerák burkolata egyszerűen bejegesedett. A jeges védőüvegen keresztül a kamerák jóformán semmit se láttak, emiatt pedig a villamosvezető sem tudta a monitorokon figyelni a le- és felszálló utasokat.
A kamerákat védő üveget ugyan fűtőszállal fűtik, amely 10 fok alatt automatikusan bekapcsol, de akkor azt tapasztalták, ez kevés volt az ónos eső leolvasztására a plexiről. A járművek tehát használhatatlanná váltak az ónos esőben.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) akkor azt mondta, a probléma miatt a villamosok gyártójához fordul. A Privátbankár.hu most megkereste a közlekedési társaságot, hogy az azóta eltelt 10 hónapban milyen megoldást sikerült találni a hibára.
A gyártó kijavította a hibákat, a BKK pedig bekészítette a jégoldót
A BKK válasza: a hibát kijavították – és találtak rá egy gyors megoldást is: elővették a jégoldót.
A villamosok gyártója azt közölte a közlekedési társasággal, hogy a problémákat a berendezések eltömítése, valamint elektronikai hibák okozták, amelyek miatt a járművek páramentesítő berendezése nem tudta megfelelően ellátni a feladatát. Ezeket a problémákat azóta elhárították – közölte a BKK portálunkkal, bár azt is hozzátették: ezzel együtt folyamatban van az automata páramentesítő rendszeren kívül egy manuálisan is kapcsolható páramentesítési funkció kialakítása.
Úgy tűnik, megoldást tehát találtak, várhatóak további javítások is, de hogy a lejegesedést gyorsan is orvosolni lehessen, azonnali hibaelhárításként (pofonegyszerű és olcsó) megoldást is bevetettek a végállomásokon: elővették a jégoldó sprayt!
Mennyibe fájt?
A hiba kijavítása legalább nem jelentett többletköltséget a BKK Zrt.-nek, mint a villamosok megrendelőjének és a BKV Zrt-nek, mint üzemeltetőnek, a hibaelhárításról ugyanis a CAF gondoskodott.
A probléma egyébként, amelyet hivatalos levélben is típushibaként jelentett a BKK a gyártó felé, összesen 15 járművet érintett (rövid és hosszú villamost egyaránt), de több esetben a probléma többször is előfordult az adott járművön.
Banális hiba: nem férnek be a villamosok az új kocsiszínbe Egy rossz helyen lévő oszlop miatt van gondban a csaknem hat milliárd forintos projekt. Részletek >>> |