A vizsgált vendéglátóipari egységek mintegy 40 százalékánál találtak problémát a fogyasztóvédők az elmúlt egy hónapban, a szabálytalanságok miatt 25 millió forint bírságot szabtak ki - mondta el Wittich Tamás, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főigazgatója a nyári idegenforgalmi ellenőrzés-sorozat félidei tapasztalatait összegezve.
Megjegyezte, hogy tavaly ennél több szabálytalanságot találtak az ellenőrök, akkor a vizsgált üzletek 60 százaléka szegett meg valamilyen szabályt, a kiszabott bírság pedig kétszerese volt az ideinek.
"És az idegenforgalmi szezon egészére is elmondható, hogy nem találkoztunk igazán súlyos szabálytalansággal" - mondta a főigazgató.
Az NFH ellenőrizte a taxi-szolgáltatást is, itt az esetek mintegy ötödében találtak szabálytalanságot. Elsősorban a taxaméterrel voltak problémák, illetve sok esetben nem adtak nyugtát, vagy előre megállapodtak a fuvardíjban.
Nagyon jók a fogyasztóvédelmi tapasztalatok a Szigeten, eddig a vizsgált üzletek mindössze 20 százalékával voltak kisebb problémák a fesztiválon, míg országosan ez az arány a 40 százalékot is eléri - mondta a főigazgató.
"Kiváló a nyugtaadási fegyelem, egyetlen olyan esettel sem találkoztunk, amikor megsértették volna a nyugtaadási fegyelmet, ezért azt tudom mondani, hogy aki kijön a szigetre, az összességében tisztességes körülmények között élvezheti az itteni vendéglátóipari egységek szolgáltatásait" - mondta Wittich Tamás, hozzátéve: tavaly is csak egyszer "futottak bele" olyan esetbe, hogy nem adtak számlát.
Mint Wittich Tamás hozzátette, a Sziget végén, a fesztiválozók elutazásának napján vizsgálják majd a taxitársaságokat is, s megpróbálják kiszűrni a tisztességtelen szolgáltatókat.
Édes trükk: csokival drágább lehet a vásárlásAz ideális bevásárlóközpont: hol költenek a magyarok?
Áfaemelés: na, ezt jól eltolták!
Nem félnek a bíróságtól a mamutok
Kevesebb a jogsértés: folytatódnak az ellenőrzések
MTI