4p

A csoportmérkőzésekkel hamarosan kezdetét veszi a 17. férfi labdarúgó Európa-bajnokság, amely miatt jellemzően megnő az online sportfogadások száma, ezzel együtt annak kockázata is, hogy a kiberbűnözők különféle csalási módszerekkel kísérletet tesznek - elsődlegesen - pénzszerzés céljából, minél több személyes adat begyűjtésére, a sportfogadni vágyók esetleges naivitását, vagy figyelmetlenségét kihasználva. A Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH), a Szerencsejáték Zrt. (SZRT), az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) és a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) a kibertérből érkező támadások elleni hatékony védekezés és a játékosok védelme érdekében egy közös figyelemfelhívó, információbiztonsági tudatosságnövelő kampányt indít.

Az olyan népszerű sportesemények, mint például a labdarúgó mérkőzések, különösen a nemzetközi bajnokságok esetén megnőhet az online csalások száma. A hamis jegyértékesítéstől kezdve a személyes és banki adatok eltulajdonításáig rendkívül széles a skála, amellyel találkozhatunk. A tapasztalatok szerint a meccsek fokozott izgalma, a lelkes szurkolás elvonhatja a sportfogadók figyelmét, és könnyebben dőlhetnek be a tuti tippeknek, az álomszerű bónuszajánlatoknak vagy a túl vonzó oddsoknak az esetleg még játékszervezői engedéllyel sem rendelkező oldalakon.

A kampányt bemutató sajtótájékoztató résztvevői: Álmos Gergő (ORFK Kiberstratégiai Osztály), Bor Olivér (Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága) és Pállai Krisztián (Szerencsejáték Zrt.)
A kampányt bemutató sajtótájékoztató résztvevői: Álmos Gergő (ORFK Kiberstratégiai Osztály), Bor Olivér (Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága) és Pállai Krisztián (Szerencsejáték Zrt.)

„A tét Te vagy!” kezdeményezés célja, hogy bemutassa a sportesemények vonatkozásában felmerülő csalástípusokat, trendeket, az online sportfogadásokhoz kapcsolódó információbiztonsági kockázatokat, emellett külön figyelmet fordítva a megelőzésre és a védekezésre is a kibertérben. A kampány résztvevői a közös fellépés erejével kívánják felhívni a játékosok és a felhasználók figyelmét az illegális szerencsejáték-oldalak veszélyeire, a játékosok személyes és banki adatainak védelmére, valamint a kiskorúakat és sérülékeny csoportokat védő szigorú magyar előírások betartására.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a nagyobb sportszervezetek és a nagyszabású sportesemények vonzzák a kiberbűnözőket. A 2022-es FIFA-világbajnokság idején - szakértői becslések szerint - több mint 100 csaló domain adta ki magát a katari világbajnokság hivatalos weboldalainak, illetve 53 gyanús alkalmazást tiltottak ki a hatóságok a különféle online alkalmazásokból. Ezeket jellemzően reklám- és rosszindulatú programok letöltésére tervezték.

Mindezek mellett számos olyan csaló oldal vált ismertté, amelyek megkérdőjelezhető affiliate marketing vagy piramisjátékok terjesztésére működhettek. Sajnos egy-egy hízelgő mondat, ajánlat már elegendő tud lenni ahhoz, hogy a kiberbűnözők elérjék a céljukat, emellett a csalási kísérletek is egyre kifinomultabbak.

Legyünk óvatosak, a biztonságtudatos jelenlét, a higgadtság és a körültekintő működés lesz a kulcs minden ilyen helyzetben!

A kezdeményezés célja, hogy felhívja a lakosság figyelmét a sportesemények vonatkozásában felmerülő csalási trendekre, az online sportfogadásokhoz kapcsolódó biztonsági kockázatokra, valamint, hogy hasznos ötletekkel segítse a kibertérből érkező támadások elleni védekezést. A csatlakozott felek további kiemelt célja, hogy felhívja a játékosok és a felhasználók figyelmét az illegális szerencsejáték oldalak veszélyeire, a játékosok személyes és banki adatainak védelmére, valamint a kiskorúakat és sérülékeny csoportokat védő szigorú magyar előírások betartására is.

Kiberbiztonsági konferencia vállalkozásoknak - jelentkezzen most!

Ma már nem kérdés, hogy a vállalkozásoknak elemi érdekük, hogy hatékony védelmet alakítsanak ki az online térből érkező támadások ellen, hiszen rengeteg pénzt, reputációt és ügyfelet veszíthetnek egy-egy incidens során.

Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a hazai vállalkozások számára, milyen szempontok alapján érdemes szolgáltatót választani a megfelelőség biztosításához, milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha már megtörtént a baj? Többek között ezekre a kérdésekre is választ kaphat a Privátbankár június 18-i konferenciáján.

Az előadók között üdvözölhetjük az SZTFH Kiberbiztonsági Igazgatóság szakértőjét, a Nemzeti Kibervédelmi Intézet igazgatóját, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatóját, az Invitech és a Tigra szakértőit is - és lesz olyan vendég is a Unix Autó, az ország egyik legnagyobb autóalkatrész-kereskedelmi vállalatának ügyvezető-tulajdonosa személyében, akinek a cége már átélt egy komoly kibertámadást.

Részletek és jelentkezés >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG