Az Aldi olyan lépésre szánta el magát, amire a vállalat történetében eddig nem volt példa. Kísérleti jelleggel hűségprogramot indított Belgium egyes nyugati és északi részein lévő áruházaiban. A német diszkontláncnak összesen 440 boltja van a nyugat-európai országban, ezek közül a teszt alatt 70 áruház vársárlói élhetnek a hűségprogram kedvezményeivel, részben a diszkonton felüli árengedményekkel részben ingyen termékek elvitelével.
A mostani megoldásoknak megfelelően nincs szükség külön fizikai adathordozóra ahhoz, hogy valaki feltétlenül bekapcsolódjon a programba. A résztvevők Aldi-alkalmazásuk megfelelő frissítésével válnak klubtagokká. Kapnak egy QR-kódot, amit a fizetésnél beolvastathatnak a pénztárgépekkel. A rendszer feldobja a vásárlói profiljukat és elkönyveli keletkező vagy felhasznált jutalompontjaikat.
A kísérleti hűségprogram elindításával az Aldi arra készül, hogy szakítson eddigi filozófiájával. A vállalat ugyanis úgy gondolja, hogy miden termékét olyan kedvező áron kínálja, mintha vevői hűségprogramban vásárolnának. Következésképpen nincs szükség további ösztönzőre. Az Aldi Nordnál azonban, amely Belgiumban tevékenykedik, most mégis úgy látták, hogy az árengedményből is lehet további engedményt adni a hűséges vásárlóknak. Azt nyitott kérdésnek tekintik, hogy a változtatás megéri-e. Ha úgy látják, hogy növeli a vásárlók hűségét, az áruházak forgalmát, akkor széles körben bevezethetik az Aldi Nord nemzetközi áruházlánc-hálózatában a hűségprogramot. A magyarországi Aldi, a német Aldi Süd leányvállalata, így ez a teszt nem érinti közvetlenül az Aldi itteni tevékenységét.
Az Aldi elismeri, hogy a teszttel bekapcsolódnak a kiskereskedők hűségprogramjai között folyó versenybe is. A legtöbb boltlánc - így a magyar piacon is tevékenykedők is - már rendelkezik valamilyen hűségprogrammal, amelyeken keresztül kedvezményeket biztosítanak a vevőknek.