Ha a webshop sok termékkel rendelkezik, akkor ezek kezelése igen nagy feladatot ró a munkatársakra, főleg, ha a megrendelések száma is magas. Annak érdekében, hogy a rendszer ne váljon kaotikussá, mindenképpen ajánlatos integrált ügyviteli rendszert bevezetni, hiszen ez gyorsítja és átláthatóvá teszi a teljesítési folyamatokat, ettől pedig pénzügyileg is eredményesebbé válhat a vállalkozás.
A webshopok ERP rendszere
Ma már elérhető a piacon olyan ERP, vagyis integrált vállalatirányítási rendszer, amely kifejezetten a webáruházak speciális igényeire készült. A Tharanis ERP rendszerének bevezetésével a vevő megrendelésétől a kiszállításig egyetlen felületen kezelhető a teljes ügymenet. Ezzel a hibalehetőség minimalizálható, az egyes lépések automatizálttá válnak, nem szükséges újabb emberi erőforrást bevetni még akkor sem, ha a megrendelések száma folyamatosan növekszik. Ez azt jelenti, hogy a cég működése költséghatékonyabbá válik, a bevételek növekedhetnek, és a vevők kiszolgálása zökkenőmentes lesz.
Hogyan végzi el az ERP rendszer a termékek kiszedését?
Az elektronikus kiszedési jegyzék alkalmazásával a megrendelés részleteit a szedő egy PDA segítségével látja, melyen a termék vizuális képe is megjelenik a könnyebb megtalálhatóság céljából. A rendszer a termékek pontos helyét is megadja, ráadásul sorba is teszi a polcok helyzete alapján. A szedő ennek segítségével tudja összeállítani az adott megrendelést, mely így pontos és gyors lesz.
A termékek betárolása és a leltározás
A termékek betárolásához a program betárolási jegyzéket készít, melyben a polcpozíciókat is jelöli megfelelő sorrendben. A munkatársak ez alapján könnyen elhelyezhetik a polcokon az adott termékeket, melyek természetesen a leltárban is megjelennek. Az árukészlet leltározásához a termék vonalkódját kell beolvasni, de nagyobb mennyiség esetén ez a szám manuálisan is bevihető.
Az egyedi kigyűjtés
Ha különböző raktárakból kell kigyűjtést végezni, akkor ezt a PDA segítségével szintén meg lehet tenni. Az integrált ügyviteli rendszer alkalmas arra is, hogy az egyedileg kigyűjtött termékeket bejövő megrendeléshez, kimenő számlához vagy szállítólevél tételeibe emelje be.
Csomagolás-ellenőrzés az ERP segítségével
Ha azt szeretnénk ellenőrizni, hogy az összeállított csomag a megfelelő termékeket tartalmazza-e, akkor az adott megrendelés megnyitása után a csomagban található termékek vonalkódjának beolvasásával tehetjük ezt meg.
Az ügyviteli rendszer beállításakor meg kell tanítani a rendszert arra, hogy melyik polcon mi található, ezután pedig már minden egyes terméket a pontos helyén fog kezelni a program, így a kiszedési jegyzék elkészítése után a szedő dolga sokkal egyszerűbbé válik.