Robotok vagy létező emberek a vonal túloldalán?
Manapság már tudunk biztosítást kötni interneten, mobilos applikáción keresztül vagy egy virtuális asszisztens segítségével, de ezek az egyszerűbb lakás-, gépjármű- és utasbiztosítások területén valósíthatók csak meg. A robottechnológia a biztosítási szektorban egyelőre várat magára, annál is inkább, mivel a biztosítások konkrét eseményekhez, emberekhez, jellemzően életmódhoz kötöttek.
A bonyolultabb élet- és nyugdíjbiztosításokat nem lehet egy chatboton keresztül megkötni, mert minden ember sajátos életkörülményekkel, egészségügyi helyzettel rendelkezik. A lakás-, gépjármű- vagy utasbiztosítások könnyebben uniformizálhatóak, kevesebb adattal dolgoznak, így a díjszámítás is egyszerűbb. A kárbejelentő és kárfelmérő alkalmazások automatizálhatóvá válhatnak, így számunkra kényelmesebb, gyorsabb az ügyintézés.
Még jobban előtérbe kerül adataink biztonsága
A digitalizációval a cégek még több adathoz hozzáférnek, sok információhoz jutnak autóvezetési szokásainkról, egészségügyi állapotunkról, életmódunkról. Sok esetben mi magunk szolgáltatjuk az újabb adatokat annak reményében, hogy egy még személyre szabottabb, ár-érték arányban kiegyenlített biztosítási csomagot kapunk. Cserébe a legmagasabb szintű adatbiztonságot várjuk el a szolgáltató cégektől, így a biztosító társaságunktól is, valamint a gyors ügyintézést például egy káresemény bekövetkezésekor.
A 21. századra teljesen megváltoztak a mindennapokban szembejövő kockázatok. Egyre több beruházás valósul meg a legmodernebb üzemeltetési korszerűsítésekre és személyes igényeink felmérésére célozva. A biztosítóknak tekintélyes mennyiségű adattal kell nap mint nap megbirkózni, és szükségessé vált a mesterséges intelligencia bevezetése is.
Életvezetésitanácsadó-szemlélet
A pandémia időszaka maga után vonta, hogy életünk része lett az online ügyintézés, ami egyfajta kényelmet is hozott magával. Másrészről fokozottabban elvárjuk a biztosítási tanácsadóktól, hogy a kialakult helyzetre való tekintettel még inkább személyre szabott döntéseikkel segítsék a választásunkat.
Ennek következtében egyfajta hibrid tanácsadás lehet a jövő kulcsa, amelyben a tanácsadó a sok csatornás online lehetőségeket figyelembe véve igyekszik számunkra a lehető leghatékonyabb biztosítást megkötni.
Az Allianz Hungáriánál mindig figyelembe veszik az ügyfelek visszajelzéseit. Ahhoz, hogy tovább tudják finomítani az együttműködést a személyre szabott ügyintézés és az online tér között, az ügyfelek hangja nagyon fontos. Az ehhez illeszkedő kiemelt tanácsadói szakértelemmel az Allianz megtalálja számodra a digitálisan támogatott legjobb megoldást!