3p

2020-ban szinte egyik napról a másikra robbant be az életünkbe a digitalizáció, a szülőknek távmunka, a gyerekeknek otthonról tanulás keretében. A szolgáltatási szektorok is megérezték ezt a nagy horderejű változást, őket sem kerüli el a technológia gyors fejlődése, ezzel pedig a biztosítási ágazatnak is lépést kell tartania.

Robotok vagy létező emberek a vonal túloldalán?

Manapság már tudunk biztosítást kötni interneten, mobilos applikáción keresztül vagy egy virtuális asszisztens segítségével, de ezek az egyszerűbb lakás-, gépjármű- és utasbiztosítások területén valósíthatók csak meg. A robottechnológia a biztosítási szektorban egyelőre várat magára, annál is inkább, mivel a biztosítások konkrét eseményekhez, emberekhez, jellemzően életmódhoz kötöttek.

A bonyolultabb élet- és nyugdíjbiztosításokat nem lehet egy chatboton keresztül megkötni, mert minden ember sajátos életkörülményekkel, egészségügyi helyzettel rendelkezik. A lakás-, gépjármű- vagy utasbiztosítások könnyebben uniformizálhatóak, kevesebb adattal dolgoznak, így a díjszámítás is egyszerűbb. A kárbejelentő és kárfelmérő alkalmazások automatizálhatóvá válhatnak, így számunkra kényelmesebb, gyorsabb az ügyintézés.

Még jobban előtérbe kerül adataink biztonsága

A digitalizációval a cégek még több adathoz hozzáférnek, sok információhoz jutnak autóvezetési szokásainkról, egészségügyi állapotunkról, életmódunkról. Sok esetben mi magunk szolgáltatjuk az újabb adatokat annak reményében, hogy egy még személyre szabottabb, ár-érték arányban kiegyenlített biztosítási csomagot kapunk. Cserébe a legmagasabb szintű adatbiztonságot várjuk el a szolgáltató cégektől, így a biztosító társaságunktól is, valamint a gyors ügyintézést például egy káresemény bekövetkezésekor.

A 21. századra teljesen megváltoztak a mindennapokban szembejövő kockázatok. Egyre több beruházás valósul meg a legmodernebb üzemeltetési korszerűsítésekre és személyes igényeink felmérésére célozva. A biztosítóknak tekintélyes mennyiségű adattal kell nap mint nap megbirkózni, és szükségessé vált a mesterséges intelligencia bevezetése is.

Életvezetésitanácsadó-szemlélet

A pandémia időszaka maga után vonta, hogy életünk része lett az online ügyintézés, ami egyfajta kényelmet is hozott magával. Másrészről fokozottabban elvárjuk a biztosítási tanácsadóktól, hogy a kialakult helyzetre való tekintettel még inkább személyre szabott döntéseikkel segítsék a választásunkat.

Ennek következtében egyfajta hibrid tanácsadás lehet a jövő kulcsa, amelyben a tanácsadó a sok csatornás online lehetőségeket figyelembe véve igyekszik számunkra a lehető leghatékonyabb biztosítást megkötni.

Az Allianz Hungáriánál mindig figyelembe veszik az ügyfelek visszajelzéseit. Ahhoz, hogy tovább tudják finomítani az együttműködést a személyre szabott ügyintézés és az online tér között, az ügyfelek hangja nagyon fontos. Az ehhez illeszkedő kiemelt tanácsadói szakértelemmel az Allianz megtalálja számodra a digitálisan támogatott legjobb megoldást!

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Miért éri meg jobban bérelni a padlótisztító gépeket?
Márkázott tartalom | 2025. június 11. 09:45
Egy vállalkozás életében minden pénzügyi döntést alaposan mérlegelni kell. Az olyan hétköznapi tevékenységek elvégzése esetében is fel kell kutatni az alternatívákat, mint a padlótisztítás. Az évszakok változásával újabb kihívásokkal találkozhatunk, rengeteg szennyeződés kerülhet be a “műveleti területre”.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG