3p

A Facebook hirdetésekkel kapcsolatban gyakran kerül szóba a tanulási fázis. Utánajártunk annak, hogy pontosan mi is ez, mire jó és hogyan működik.

A tanulási fázisban a rendszer azt térképezi fel, hogy a hirdetéseket hogyan lehet a legjobban megjeleníteni. A folyamattal akkor is érdemes tisztában lenni, ha Facebook marketing ügynökség végzi a hirdetések kezelését.

Figyelik a felhasználók tevékenységét

A Facebook olyan közösségi hálózat, amit összetett algoritmusok határoznak meg. Ezek az algoritmusok figyelik a felhasználók tevékenységét, és a gyűjtött adatok elemzésével döntik el, hogy kinek milyen tartalom jelenjen meg. A hirdetés elindítását követően az algoritmusok elkezdik a tesztelést és az elemzést. Minden visszajelzést figyelembe vesznek, és folyamatosan gyűjtik az információkat.

Az adatok segítségével az algoritmusok meghatározzák, hogy az adott hirdetést a célközönségen belül melyik szegmensnek érdemes megjeleníteni, és idővel inkább rájuk fókuszál. Mi a célja az algoritmusnak? A hirdetés eredményességének maximalizálása és a hatékonyságának növelése.

Mire kell figyelni, amikor a hirdetés tanulási fázisban van?

Azt az időszakot nevezzük tanulási fázisnak, amíg a Facebook ismerkedik a hirdetéssel, és megállapítja, hogy kik számára érdemes megjeleníteni. Így éri el, hogy a felhasználók releváns tartalmakat lássanak, a hirdetők pedig minél több konverziót érjenek el. Ebben az időszakban jellemzően magasabb a CPA, vagyis az eredményenkénti költség.

Amikor a hirdetés tanulási fázisban van, mindenképpen figyelni kell arra, hogy ha több hirdetéssorozat van a kampányon belül, akkor a tanulási fázis mindegyiknél külön-külön zajlik. Továbbá ebben az időszakban nem szabad módosítani a hirdetéseket, valamint újakat létrehozni. Mindezek mellett pedig ügyelni kell arra is, hogy minimalizálva legyenek a hirdetéssorozatok célcsoportjai közötti átfedések. Ezzel elkerülhető, hogy a hirdetések egymással versengjenek.

Alacsonyabb eredményenkénti költség

A Marketing Science elemzése szerint átlagosan 19 százalékkal alacsonyabb eredményenkénti költséget könyvelhetnek el azok a hirdetők, akiknek a hirdetéssorozata sikeresen kilép a tanulási fázisból, mint azok, akiknek a hirdetéssorozata nem érte el ezt a mérföldkövet. A tanulási fázis elhagyásához általában egy hétre van szükség és 30-50 optimalizálási eseményre. 

Ha nem sikerül elegendő optimalizálási eseményt szerezni a tanulási szakaszból való kilépéshez, a Hirdetésmegjelenítés oszlopban a Korlátozott tanulási fázis felirat látható. Mit lehet ilyenkor tenni? Növelhető a költségkeret, bővíthető a célközönség, megváltoztatható az optimalizálási esemény, emelhető a licitösszeg vagy a költségszabályozási érték, illetve összevonhatóak a hirdetéssorozatok és a kampányok. Ha a változtatás kivált 50 optimalizálási eseményt, az állapot Aktív lesz.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nyaralni indul? Ezt a tippet fogadja meg tankoláshoz!
Privátbankár.hu | 2025. június 28. 09:33
Ez történt az üzemanyagokkal.
Vásárló Valami készül a benzinkutakon – örülhetnek az autósok?
Privátbankár.hu | 2025. június 26. 10:26
Ez történt az üzemanyagok árával.
Vásárló Lefújták az egészen különös sztrájkot Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. június 24. 16:08
Mégsem lesz benzinkútsztrájk.
Vásárló Hogyan írjunk figyelemfelkeltő ingatlanhirdetést?
Márkázott tartalom | 2025. június 19. 09:55
Ingatlan eladásakor az egyik legfontosabb tényező a hatásos hirdetési szöveg. A piacon rengeteg hasonló hirdetés található, amelyeket az érdeklődők könnyen átfutnak. Mi teremtheti meg azt a különbséget, ami a mi hirdetésünket kiemeli a tömegből? Egy jól megírt szöveg nemcsak az adatok felsorolásából áll, hanem az ingatlan hangulatát is át kell adnia. Gondoltunk már arra, hogy a részletek és az érzelmek közvetítése az, ami igazán megragadhat egy potenciális vevőt?
Vásárló Nagy durranás készül a magyar patikákban – Nagy Márton már örül
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 16:42
Itt is vállalják az árkorlátozást.
Vásárló Leszegi a fejét, ha meglátja a hétvégi üzemanyagárakat!
Privátbankár.hu | 2025. június 13. 12:45
A nemzetközi áremelkedés szombattól megjelenik a hazai kutakon is.
Vásárló Diszkrét fogszabályzó módszerek
Márkázott tartalom | 2025. június 13. 10:52
A nem megfelelően nőtt fogak és a torlódásuk hosszú távon igen kellemetlen fogászati problémákhoz vezethetnek, mindemellett esztétikailag sem túl vonzóak. Sokan felnőttkorban jutnak el arra a pontra, hogy szeretnék az egymásra torlódott fogakat szabályozó viselésével helyreállítani.
Vásárló Váratlan veszély leselkedik a gyerekekre – baljós jelentést tettek közzé
Kollár Dóra | 2025. június 11. 15:03
Egy friss jelentés szerint Európában és Nagy-Britanniában folyamatosan nő az új autók motorháztetejének magassága, ami egyre komolyabb közlekedésbiztonsági kockázatot jelent, különösen a gyerekek számára.
Vásárló Hónapok óta nem láttunk ilyet a boltokban: megint drágább lett a családi nagybevásárlás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. június 10. 05:47
Az árrésstopos termékek ára csökkent, de így is megszakadt egy kedvező trend júniusban: három hónap után most először drágult újra a családi nagybevásárlás a Privátbankár Árkosár-felmérése szerint. Alaposan megvizsgáltuk, hogyan alakítja az árakat az intézkedés, amivel a kormány elégedett, de a szakszövetség szerint csúnyán vissza fog majd ütni.
Vásárló Kinek segíthet a lézeres látásjavítás?
Márkázott tartalom | 2025. június 8. 11:56
Sokak számára a szemüveg és a kontaktlencse már évek óta része a mindennapoknak – hol több, hol kevesebb kellemetlenséget okozva. Pedig létezik egy korszerű, tartós és biztonságos megoldás azok számára, akik szívesen búcsút mondanának ezeknek az eszközöknek. A kérdés csak az, hogy kik élhetnek ezzel a remek lehetőséggel, azaz a lézeres látásjavítással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG