A tanulási fázisban a rendszer azt térképezi fel, hogy a hirdetéseket hogyan lehet a legjobban megjeleníteni. A folyamattal akkor is érdemes tisztában lenni, ha Facebook marketing ügynökség végzi a hirdetések kezelését.
Figyelik a felhasználók tevékenységét
A Facebook olyan közösségi hálózat, amit összetett algoritmusok határoznak meg. Ezek az algoritmusok figyelik a felhasználók tevékenységét, és a gyűjtött adatok elemzésével döntik el, hogy kinek milyen tartalom jelenjen meg. A hirdetés elindítását követően az algoritmusok elkezdik a tesztelést és az elemzést. Minden visszajelzést figyelembe vesznek, és folyamatosan gyűjtik az információkat.
Az adatok segítségével az algoritmusok meghatározzák, hogy az adott hirdetést a célközönségen belül melyik szegmensnek érdemes megjeleníteni, és idővel inkább rájuk fókuszál. Mi a célja az algoritmusnak? A hirdetés eredményességének maximalizálása és a hatékonyságának növelése.
Mire kell figyelni, amikor a hirdetés tanulási fázisban van?
Azt az időszakot nevezzük tanulási fázisnak, amíg a Facebook ismerkedik a hirdetéssel, és megállapítja, hogy kik számára érdemes megjeleníteni. Így éri el, hogy a felhasználók releváns tartalmakat lássanak, a hirdetők pedig minél több konverziót érjenek el. Ebben az időszakban jellemzően magasabb a CPA, vagyis az eredményenkénti költség.
Amikor a hirdetés tanulási fázisban van, mindenképpen figyelni kell arra, hogy ha több hirdetéssorozat van a kampányon belül, akkor a tanulási fázis mindegyiknél külön-külön zajlik. Továbbá ebben az időszakban nem szabad módosítani a hirdetéseket, valamint újakat létrehozni. Mindezek mellett pedig ügyelni kell arra is, hogy minimalizálva legyenek a hirdetéssorozatok célcsoportjai közötti átfedések. Ezzel elkerülhető, hogy a hirdetések egymással versengjenek.
Alacsonyabb eredményenkénti költség
A Marketing Science elemzése szerint átlagosan 19 százalékkal alacsonyabb eredményenkénti költséget könyvelhetnek el azok a hirdetők, akiknek a hirdetéssorozata sikeresen kilép a tanulási fázisból, mint azok, akiknek a hirdetéssorozata nem érte el ezt a mérföldkövet. A tanulási fázis elhagyásához általában egy hétre van szükség és 30-50 optimalizálási eseményre.
Ha nem sikerül elegendő optimalizálási eseményt szerezni a tanulási szakaszból való kilépéshez, a Hirdetésmegjelenítés oszlopban a Korlátozott tanulási fázis felirat látható. Mit lehet ilyenkor tenni? Növelhető a költségkeret, bővíthető a célközönség, megváltoztatható az optimalizálási esemény, emelhető a licitösszeg vagy a költségszabályozási érték, illetve összevonhatóak a hirdetéssorozatok és a kampányok. Ha a változtatás kivált 50 optimalizálási eseményt, az állapot Aktív lesz.