3p

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Facebook hirdetésekkel kapcsolatban gyakran kerül szóba a tanulási fázis. Utánajártunk annak, hogy pontosan mi is ez, mire jó és hogyan működik.

A tanulási fázisban a rendszer azt térképezi fel, hogy a hirdetéseket hogyan lehet a legjobban megjeleníteni. A folyamattal akkor is érdemes tisztában lenni, ha Facebook marketing ügynökség végzi a hirdetések kezelését.

Figyelik a felhasználók tevékenységét

A Facebook olyan közösségi hálózat, amit összetett algoritmusok határoznak meg. Ezek az algoritmusok figyelik a felhasználók tevékenységét, és a gyűjtött adatok elemzésével döntik el, hogy kinek milyen tartalom jelenjen meg. A hirdetés elindítását követően az algoritmusok elkezdik a tesztelést és az elemzést. Minden visszajelzést figyelembe vesznek, és folyamatosan gyűjtik az információkat.

Az adatok segítségével az algoritmusok meghatározzák, hogy az adott hirdetést a célközönségen belül melyik szegmensnek érdemes megjeleníteni, és idővel inkább rájuk fókuszál. Mi a célja az algoritmusnak? A hirdetés eredményességének maximalizálása és a hatékonyságának növelése.

Mire kell figyelni, amikor a hirdetés tanulási fázisban van?

Azt az időszakot nevezzük tanulási fázisnak, amíg a Facebook ismerkedik a hirdetéssel, és megállapítja, hogy kik számára érdemes megjeleníteni. Így éri el, hogy a felhasználók releváns tartalmakat lássanak, a hirdetők pedig minél több konverziót érjenek el. Ebben az időszakban jellemzően magasabb a CPA, vagyis az eredményenkénti költség.

Amikor a hirdetés tanulási fázisban van, mindenképpen figyelni kell arra, hogy ha több hirdetéssorozat van a kampányon belül, akkor a tanulási fázis mindegyiknél külön-külön zajlik. Továbbá ebben az időszakban nem szabad módosítani a hirdetéseket, valamint újakat létrehozni. Mindezek mellett pedig ügyelni kell arra is, hogy minimalizálva legyenek a hirdetéssorozatok célcsoportjai közötti átfedések. Ezzel elkerülhető, hogy a hirdetések egymással versengjenek.

Alacsonyabb eredményenkénti költség

A Marketing Science elemzése szerint átlagosan 19 százalékkal alacsonyabb eredményenkénti költséget könyvelhetnek el azok a hirdetők, akiknek a hirdetéssorozata sikeresen kilép a tanulási fázisból, mint azok, akiknek a hirdetéssorozata nem érte el ezt a mérföldkövet. A tanulási fázis elhagyásához általában egy hétre van szükség és 30-50 optimalizálási eseményre. 

Ha nem sikerül elegendő optimalizálási eseményt szerezni a tanulási szakaszból való kilépéshez, a Hirdetésmegjelenítés oszlopban a Korlátozott tanulási fázis felirat látható. Mit lehet ilyenkor tenni? Növelhető a költségkeret, bővíthető a célközönség, megváltoztatható az optimalizálási esemény, emelhető a licitösszeg vagy a költségszabályozási érték, illetve összevonhatóak a hirdetéssorozatok és a kampányok. Ha a változtatás kivált 50 optimalizálási eseményt, az állapot Aktív lesz.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló KMÉ-védjeggyel elismert minőség a MIRELITE MIRSA Zrt.-nél
PR | 2025. február 17. 14:46
A KMÉ-védjeggyel elismert MIRELITE MIRSA Zrt. gyorsfagyasztott zöldségei nemcsak a hazai boltokban, hanem külföldön is magas minőséget garantálnak.
Vásárló Húsz év együttműködés sikere az elismert minőség
PR | 2025. február 17. 10:11
Az Auchan és az Izsáki Házitészta Kft. több mint 20 éve működik együtt, és most közös sikerük a KMÉ-védjegyes nyolctojásos cérnametélt.
Vásárló Előkerült a palackprobléma, megszólalt a Coca-Cola
Buksza blog | 2025. február 13. 12:15
Az amerikai piacra exportált alumínium elnöki rendeletben megemelt vámja miatt az italgyártók növelhetik PET-palackban kínált termékeik mennyiségét a könnyen újrahasznosítható alumíniumdoboz rovására.
Vásárló Itt a Tesco válasza a sokkoló magyar élelmiszerárakra
Buksza blog | 2025. február 13. 11:17
Csökkentette számos tej és tojás árát a Tesco: az áruházlánc üzleteiben és online felületén 12 féle UHT és ELS tej és 7 féle sajátmárkás tojás kapható, előbbiek esetében akár 8, utóbbiak esetében akár 10 százalékos árcsökkentést is tapasztalhatnak a vásárlók. 
Vásárló Füllentett a magyar Lidl, nem kellett volna
Privátbankár.hu | 2025. február 13. 10:31
Megtévesztő volt a Lidl Magyarország kommunikációja több „teljes kiőrlésűként” hirdetett terméke esetében, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 186 millió forint bírságot szabott ki az országszerte mintegy 200 áruházat működtető kiskereskedelmi vállalkozásra. 
Vásárló Lakásfelújítás 2025-ben: tippek a csempe kiválasztásához
Márkázott tartalom | 2025. február 10. 19:15
Ha valaki lakásfelújításba vágja a fejszéjét, akkor előtte érdemes jó alaposan felmérni a terepet, megtervezni a folyamatokat és a költségvetést, valamint kiválasztani az anyagokat. Az egyik legjelentősebb elem a burkolatok kiválasztása, hiszen míg egy festést viszonylag könnyen javíthatunk, a falat átszínezhetjük, a hideg burkolatokat nem fogjuk néhány éven belül újra cserélni. Nézzük meg, milyen trendek határozzák meg az idei évet, és mire érdemes figyelni a választás során!
Vásárló Kiváló minőségű pékáruk a Vela Pékségtől
PR | 2025. február 10. 15:27
A Vela Pékség több mint 30 évvel ezelőtt kezdte meg működését egy áruház pincéjében. Mára egy modern, 500 négyzetméteres sütödében készítik a kimagasló minőségű pékárukat. Az általuk sütött vajas kifli és foszlós kalács már a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet is elnyerte. Interjú. 
Vásárló Tévedés, hogy az árstoppal le lehet törni az élelmiszerek durva drágulását
Privátbankár.hu | 2025. február 10. 15:09
Továbbra is gyorsuló tempóban drágulnak az élelmiszerek Magyarországon, a közelgő inflációs adatközlés minden bizonnyal erről tanúskodik majd – mondta a Trend FM reggeli műsorában munkatársunk. Gáspár András lapigazgató felhívta a figyelmet: bár minden érintett megpróbál a maga szemszögéből választ adni a gyorsuló inflációra, a folyamat csak rendszerben értelmezhető – ha nem így gondolkodnak róla, akkor épp ellentétes hatást érhetnek el a szereplők. A kormány részéről inkább együttműködésre lenne szükség a kereskedelmi szektorral, a kiszámíthatóság biztosítására – és nem újabb árstopokra, ami egyszer már balul sült el.
Vásárló Kiváló minőség jele a Nádudvari Élelmiszer Kft. termékein
PR | 2025. február 10. 10:56
A Nádudvari Élelmiszer Kft. elkötelezett a kiváló minőség iránt – ezt bizonyítja a KMÉ-védjegy is.
Vásárló Sokkoló, ami megint a boltokban megy: ez volt minden idők legdrágább nagybevásárlása
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. február 10. 05:43
Sírva vigadósan ünnepli nagykorúvá válását, 18. születésnapját a Privátbankár Árkosár-felmérés: soha nem látott magasságokba emelkedtek az élelmiszerárak a hipermarketekben. A tavaly év végén elkezdődött két számjegyű áremelkedés februárban folytatódott, másfél éve nem tapasztalt tempójú drágulást eredményezve. Ha ilyen ütemben nőnek tovább az árak, könnyen lehet, hogy már jövő hónapban átlépjük a rémálmot jelentő 40 ezer forintos kosárértéket. Pedig nem volt annyira régen, amikor majdnem egy húszasból is kijöttünk. Elszálltak az árak az alapvető élelmiszereknél. Miért kerül ennyibe a liszt?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG