3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A Facebook hirdetésekkel kapcsolatban gyakran kerül szóba a tanulási fázis. Utánajártunk annak, hogy pontosan mi is ez, mire jó és hogyan működik.

A tanulási fázisban a rendszer azt térképezi fel, hogy a hirdetéseket hogyan lehet a legjobban megjeleníteni. A folyamattal akkor is érdemes tisztában lenni, ha Facebook marketing ügynökség végzi a hirdetések kezelését.

Figyelik a felhasználók tevékenységét

A Facebook olyan közösségi hálózat, amit összetett algoritmusok határoznak meg. Ezek az algoritmusok figyelik a felhasználók tevékenységét, és a gyűjtött adatok elemzésével döntik el, hogy kinek milyen tartalom jelenjen meg. A hirdetés elindítását követően az algoritmusok elkezdik a tesztelést és az elemzést. Minden visszajelzést figyelembe vesznek, és folyamatosan gyűjtik az információkat.

Az adatok segítségével az algoritmusok meghatározzák, hogy az adott hirdetést a célközönségen belül melyik szegmensnek érdemes megjeleníteni, és idővel inkább rájuk fókuszál. Mi a célja az algoritmusnak? A hirdetés eredményességének maximalizálása és a hatékonyságának növelése.

Mire kell figyelni, amikor a hirdetés tanulási fázisban van?

Azt az időszakot nevezzük tanulási fázisnak, amíg a Facebook ismerkedik a hirdetéssel, és megállapítja, hogy kik számára érdemes megjeleníteni. Így éri el, hogy a felhasználók releváns tartalmakat lássanak, a hirdetők pedig minél több konverziót érjenek el. Ebben az időszakban jellemzően magasabb a CPA, vagyis az eredményenkénti költség.

Amikor a hirdetés tanulási fázisban van, mindenképpen figyelni kell arra, hogy ha több hirdetéssorozat van a kampányon belül, akkor a tanulási fázis mindegyiknél külön-külön zajlik. Továbbá ebben az időszakban nem szabad módosítani a hirdetéseket, valamint újakat létrehozni. Mindezek mellett pedig ügyelni kell arra is, hogy minimalizálva legyenek a hirdetéssorozatok célcsoportjai közötti átfedések. Ezzel elkerülhető, hogy a hirdetések egymással versengjenek.

Alacsonyabb eredményenkénti költség

A Marketing Science elemzése szerint átlagosan 19 százalékkal alacsonyabb eredményenkénti költséget könyvelhetnek el azok a hirdetők, akiknek a hirdetéssorozata sikeresen kilép a tanulási fázisból, mint azok, akiknek a hirdetéssorozata nem érte el ezt a mérföldkövet. A tanulási fázis elhagyásához általában egy hétre van szükség és 30-50 optimalizálási eseményre. 

Ha nem sikerül elegendő optimalizálási eseményt szerezni a tanulási szakaszból való kilépéshez, a Hirdetésmegjelenítés oszlopban a Korlátozott tanulási fázis felirat látható. Mit lehet ilyenkor tenni? Növelhető a költségkeret, bővíthető a célközönség, megváltoztatható az optimalizálási esemény, emelhető a licitösszeg vagy a költségszabályozási érték, illetve összevonhatóak a hirdetéssorozatok és a kampányok. Ha a változtatás kivált 50 optimalizálási eseményt, az állapot Aktív lesz.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Az élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
Vásárló Kellemetlen meglepetéssel szolgált a statisztikai hivatal
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 08:30
A KSH közlése szerint a kiskereskedelmi forgalom márciusban 0,5 százalékkal lett alacsonyabb a februárinál, miközben az éves növekedési dinamika is jelentősen mérséklődött.
Vásárló Egy óra, ami többet ér, mint egy budapesti villa
Kenessei András | 2025. május 3. 16:59
Melyik a világ legértékesebb órája? Egy svájci karóra, amely nem aranyból készült, mégis rekordáron kelt el egy hongkongi aukción. Miért éri meg több millió dollárt egyetlen acél karóra? Megmutatjuk a titkát és a háttértörténetét!
Vásárló Magával ragadó eredmények hajtetoválás segítségével
Márkázott tartalom | 2025. május 3. 11:26
Rengeteg férfi küzd kopaszodással, amely nemcsak esztétikai szempontból előnytelen, de a közérzetre is negatívan hat. Van azonban egy olyan eljárás, amely megoldást jelenthet a problémára, és ezért még csak mélyen a zsebünkbe sem kell nyúlni. (Nem úgy, mint például a hajbeültetés esetében.) Az alábbiakban bemutatjuk azt a módszert, amely pénzügyi szempontból is előnyös lehet hajhullás ellen!
Vásárló Ezerboltos offenzívát indít a Penny Magyarország mellett
Buksza blog | 2025. május 3. 10:37
A Penny tulajdonosa, a német Rewe boltlánc a romániai piacban lát fantáziát Kelet-Közép-Európában, ezért úgy döntött, hogy egy rakás pénzt fordít ottani eladásai felpörgetésére.
Vásárló Nem tudja, mit csináljon Mikulás után a csomagokkal? Hasznosítson újra!
Márkázott tartalom | 2025. május 2. 11:21
A decemberi ünnepek elmaradhatatlan része a mikuláscsomag – színes papírba csomagolt csokimikulás, szaloncukor, édességek tömkelege. A gyermekek boldogan bontogatják őket, a szülők pedig gyakran előre tudják: ez a sok édesség bizony nem fog elfogyni! De mihez kezdjen akkor velük az ember?
Vásárló Nagyon berágtak a dánok, az amerikai ikont is büntetik Trump szívózása miatt
Buksza blog | 2025. május 1. 13:01
A dánok nagyon zokon vették, hogy az amerikai elnök arról lamentál, hogy az Egyesült Államoknak annektálnia kellene a Dániához tartozó Grönlandot, ahogy az oroszok lenyúlták Ukrajnától a Krímet.
Vásárló Egy termék mind felett – csalóka árváltozás a diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. május 1. 05:48
Első ránézésre jelentős, bő 2 százalékos drágulással zárult az április a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint. Ha azonban a sajtot kivesszük a képletből, akkor sokkal barátságosabb az összkép. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG