3p

Megroggyanhat a Fidesz a Novák-botránytól? Kitört a belharc a pártban?
Mi lesz az uniós pénzekkel és a magyar gazdasággal?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Lengyel Lászlóval -
vegyen részt és kérdezzen Ön is a Pénzügykutató Zrt. vezetőjétől!

2024. február 28. 15:30

A részvétel ingyenes,
regisztráljon itt!

A Facebook hirdetésekkel kapcsolatban gyakran kerül szóba a tanulási fázis. Utánajártunk annak, hogy pontosan mi is ez, mire jó és hogyan működik.

A tanulási fázisban a rendszer azt térképezi fel, hogy a hirdetéseket hogyan lehet a legjobban megjeleníteni. A folyamattal akkor is érdemes tisztában lenni, ha Facebook marketing ügynökség végzi a hirdetések kezelését.

Figyelik a felhasználók tevékenységét

A Facebook olyan közösségi hálózat, amit összetett algoritmusok határoznak meg. Ezek az algoritmusok figyelik a felhasználók tevékenységét, és a gyűjtött adatok elemzésével döntik el, hogy kinek milyen tartalom jelenjen meg. A hirdetés elindítását követően az algoritmusok elkezdik a tesztelést és az elemzést. Minden visszajelzést figyelembe vesznek, és folyamatosan gyűjtik az információkat.

Az adatok segítségével az algoritmusok meghatározzák, hogy az adott hirdetést a célközönségen belül melyik szegmensnek érdemes megjeleníteni, és idővel inkább rájuk fókuszál. Mi a célja az algoritmusnak? A hirdetés eredményességének maximalizálása és a hatékonyságának növelése.

Mire kell figyelni, amikor a hirdetés tanulási fázisban van?

Azt az időszakot nevezzük tanulási fázisnak, amíg a Facebook ismerkedik a hirdetéssel, és megállapítja, hogy kik számára érdemes megjeleníteni. Így éri el, hogy a felhasználók releváns tartalmakat lássanak, a hirdetők pedig minél több konverziót érjenek el. Ebben az időszakban jellemzően magasabb a CPA, vagyis az eredményenkénti költség.

Amikor a hirdetés tanulási fázisban van, mindenképpen figyelni kell arra, hogy ha több hirdetéssorozat van a kampányon belül, akkor a tanulási fázis mindegyiknél külön-külön zajlik. Továbbá ebben az időszakban nem szabad módosítani a hirdetéseket, valamint újakat létrehozni. Mindezek mellett pedig ügyelni kell arra is, hogy minimalizálva legyenek a hirdetéssorozatok célcsoportjai közötti átfedések. Ezzel elkerülhető, hogy a hirdetések egymással versengjenek.

Alacsonyabb eredményenkénti költség

A Marketing Science elemzése szerint átlagosan 19 százalékkal alacsonyabb eredményenkénti költséget könyvelhetnek el azok a hirdetők, akiknek a hirdetéssorozata sikeresen kilép a tanulási fázisból, mint azok, akiknek a hirdetéssorozata nem érte el ezt a mérföldkövet. A tanulási fázis elhagyásához általában egy hétre van szükség és 30-50 optimalizálási eseményre. 

Ha nem sikerül elegendő optimalizálási eseményt szerezni a tanulási szakaszból való kilépéshez, a Hirdetésmegjelenítés oszlopban a Korlátozott tanulási fázis felirat látható. Mit lehet ilyenkor tenni? Növelhető a költségkeret, bővíthető a célközönség, megváltoztatható az optimalizálási esemény, emelhető a licitösszeg vagy a költségszabályozási érték, illetve összevonhatóak a hirdetéssorozatok és a kampányok. Ha a változtatás kivált 50 optimalizálási eseményt, az állapot Aktív lesz.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlan döntés a Pepcótól
Buksza blog | 2024. február 22. 11:02
Korábban még terjeszkedést tervezett a Pepco Ausztriában, most viszont az exitről döntött a cég.  
Vásárló Akár duplázhatja is az árakat a vörös-tengeri válság
Privátbankár.hu | 2024. február 19. 13:19
A támadások miatti hosszabb kerülőút csak a kisebbik baj, a krízis az egész világ szállítmányozási piacára komoly hatással van – és ezen keresztül a pénztárcánkra is.
Vásárló A boltláncoknak elege lett: a Lidl, a Tesco és a többiek közösen fordultak Brüsszelhez
Buksza blog | 2024. február 19. 10:55
Az elmúlt év ősze óta akadályozzák a Vörös-tengeren folyó hajózást a jemeni lázadók, ami túlcsordult az európai kiskereskedők tűrésküszöbén. Szakértők nem jósolják a helyzet gyors normalizálódását.
Vásárló Harapófogóba kerülnek a kávéfogyasztók, az aggastyán azonban menekülőutat kínál
Buksza blog | 2024. február 18. 13:57
A szenvedélyes fogyasztók lenézik, ám az elmúlt közel száz év alatt óriási utat járt be az instant kávé. Ráadásul a kilátásai is kedvezőek. 
Vásárló Kiverte a biztosítékot a trükközés, márciustól új világ jön a magyar boltokban
Buksza blog | 2024. február 15. 19:04
Számos élelmiszer jelentős változáson ment át az elmúlt időszakban: több készítmény kiszerelése kisebb lett vagy a minőségi összetevők aránya csökkent, az áruk azonban nem lett alacsonyabb. Egy felmérés szerint ez a jelenség többféle terméket is érint a brit boltokban.
Vásárló Így növelheted a webáruházad konverziós arányát
Márkázott tartalom | 2024. február 14. 12:55
  Az online marketing stratégia nagymértékben befolyásolja a webshopod sikerességét. Az eszközeivel csökkenteni lehet a kosárelhagyást, és meg lehet szilárdítani az ügyfélkört. Ebben a cikkben hatékony technikákat mutatunk, amelyekkel növelni tudod a webshopod teljesítményét.
Vásárló Készpénzt a balesetért: a Tescótól akartak lopni, csúnyán ráfáztak
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. február 13. 16:55
Nem túl okos bűnözők úgy látták, hogy a Tesco profitjából nekik is juthatna egy kevés, pontosabban nem is olyan kevés, ha rá tudnák szedni az áruházláncot. Trükkjük azonban átlátszónak bizonyult.
Vásárló Új korszak indult a tartós tejeknél
Buksza blog | 2024. február 12. 16:26
A műanyagszemét egyik legnagyobb forrása a tejtermékek csomagolására használt palackok és tégelyek sokasága, ám ezek eltüntetésének terén elkezdődött valami. 
Vásárló Kíméletlenek lesznek a boltláncok, a diszkontok kezében van az adu
Buksza blog | 2024. február 12. 12:33
Az európai áruházláncok nehéz időszakot zártak, de még mindig problémákkal kell számolniuk egy friss felmérés szerint, amely a diszkontoknak jósol szebb jövőt.
Vásárló Ha sportolsz, mindig legyen nálad egy kulacs folyadék!
Márkázott tartalom | 2024. február 12. 10:09
Ha sportolsz, fogyókúrázol vagy aktív mozgást végzel, nagyon-nagyon fontos közben odafigyelned a megfelelő hidratálásra. Erre minden évszakban szükség van, de különösen nyáron, vagy ha meglehetősen sokat edzel. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG