3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kiugróan jó negyedévet tudhat maga mögött a belföldi turizmus, s úgy tűnik, hogy a nyári szezon sem okoz majd csalódást. A magyarok körében az elkövetkezendő hónapokban Siófok lesz a leggyakoribb választás. Érdekesség, hogy a szállásfoglalást pedig már minden 4. esetben mobilról intézik.

2015 második negyedévében trendfordulóhoz érkezett a belföldi turizmus: ugyan továbbra is az 1, illetve 2 éjszakás kikapcsolódás volt a leggyakoribb választás a magyarok körében, de három év után idén először nőtt a 3 vagy annál több éjszakára vonatkozó foglalások aránya a Szallas.hu friss adatai szerint. Nemcsak hosszabb időre utaztak, de ezzel együtt többet is költöttek a magyarok, az átlagos foglalási érték például 50 százalékkal, 49 054 forintra nőtt.

Ebben szerepe lehet annak is, hogy a SZÉP-kártyákra még 2013-ban feltöltött összegeket május 31-ig kellett felhasználni - a turisztikai szektor ismét nagyszerű negyedévet tudhat maga mögött a Szallas.hu összeállítása szerint.

Budapest, Siófok, Eger a top 3-ban

A belföldi utazók körében a legnépszerűbb továbbra is az apartman kategória (28%), amit a panzió (19%), majd a vendégház követett (18%). Minden 10. szállásfoglalást gyermekkel rendelkező család indította, s nem túl gyakran, de van, hogy a házi kedvenc is utazik ez nagyjából minden 50. esetre igaz. A II. negyedévben sorrendben Budapest, Siófok, Eger, Balatonfüred, illetve Pécs fogadta a legtöbb vendéget, a belföldi utazók pedig legnagyobb arányban Budapestet, Debrecent, Szegedet, Győrt, illetve Pécset hagyták rövidebb időre a hátuk mögött. A szallas.hu adatai szerint már minden 4. vendég mobileszköz – mobiltelefon vagy tablet – segítségével intézi szálláshelye kiválasztását.

Alig van már szabad szállás augusztus

A következő hónapok már a vízparti kikapcsolódásról szólnak; a belföldi célpontok tekintetében Siófok veszi át a vezetést, de a legnépszerűbb városok 90 százaléka valamilyen vízparti vagy nevezetes fürdőt felvonultató település.

A külföldi szállásfoglalások esetében egyébként a horvátországi úti célok a legvonzóbbak a magyarok körében a portál szerint.

A belföldi nyári turisztikai szezon idén is az államalapítás ünnepének környékén zárul. Az augusztus 20-ai napot is magába foglaló időszakra a szálláshelyek telítettsége már most megközelíti a 100 százalékot. A magyarokra egyre inkább jellemző, hogy előre gondolkodnak, és rendkívül körültekintően választanak. Az időtartam, a hely és a szálláshely kategóriájának megválasztása után átlagosan 5 szálláshelyet tekintünk át és olvassuk el a vonatkozó vendégvéleményeket, mielőtt a foglalás gombra kattintunk. Az ellátás tekintetében az öngondoskodás a legnépszerűbb; a belföldi foglalások 60 százalékában nem igényelnek ellátást, 24 százalékban csak reggelit, 15 százalékban félpanziót kérnek, és mindössze 1 százalék tartalmaz teljes ellátást.

A 10 legnépszerűbb település az elkövetkezendő 3 hónapban (2015. július 1. – szeptember 30.)

1. Siófok
2. Hajdúszoboszló
3. Balatonfüred
4. Eger
5. Balatonlelle
6. Zamárdi
7. Gyula
8. Budapest
9. Szeged
10. Zalakaros

A 10 legnépszerűbb település az év második 3 hónapjában (2015. április 1. – június 30.) (Zárójelben a tavalyi év hasonló időszakának helyezései.)

1. Budapest (1.)
2. Siófok (2.)
3. Eger (4.)
4. Balatonfüred (7.)
5. Pécs (9.)
6. Hajdúszoboszló (3.)
7. Szeged (6.)
8. Gyula (5.)
9. Sopron (10).
10. Miskolctapolca (8.)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG