3p
Ha nyár, akkor vízpart – így gondolkodnak legtöbben, mikor a nyaralásukat tervezik. Bár évről évre nő azok száma, akik más elfoglaltságot keresnek a nyári szabadságukra, azért a tengerek, tavak és folyók partjain még sokáig nem kell attól tartani, hogy elnéptelenednének a strandok.

Homok, Horvátország, Balaton

 

Bár elméletben a magyarok elsöprő többséggel részesítik előnyben a homokos strandokat, kedvenc európai nyaralóhelyként mégis Horvátországot, itthon pedig a Balatont jelölik meg, pedig egyik sem a homokos partszakaszairól híres elsősorban - derült ki a Travelo.hu felméréséből, amelynek során a vízparti nyaralásaikról kérdezte olvasóit.

A válaszadók több mint 70 százaléka (71,14 százalék) inkább édes vízben pancsol szívesen. Hasonló arányban lelkesedünk a homokos partokért, a válaszadók közül 1300-an (69,7 százalék) legszívesebben homokos partokon pihennek. Jócskán leszakadva, második helyen (10,34 százalékkal) az aprókavicsos part végzett, és ennél csupán néhány százalékkal (9,7 százalék) kevesebben választották a füves strandokat. A medencéknek és a sziklás partszakaszoknak sikerült a legkevesebb rajongót gyűjteni a kérdéssor kitöltői közül.

A kedvenc külföldi és belföldi vizes helyek listáján belföldön toronymagasan a Balaton végzett: a válaszadók 84,05 százalékának a magyar tenger az abszolút kedvence. A maradékon a Tisza-tó, a Velencei-tó és a Fertő-tó osztozott.

A külföldi tengerpartok közül pedig Horvátország továbbra is a legnépszerűbb: majdnem minden harmadik válaszadó (30,37 százalék) a horvát partokat jelölte meg, mikor kedvencét kellett kiválasztania. Második a népszerűségi versenyben Spanyolország; 23,89 százalék favoritja. Harmadik helyen a görögök végeztek. 16,62 százalék hozzájuk megy legszívesebben nyaralni. Az összes többi európai tengerpart a maradék kevesebb mint 30 százalék kegyéért kénytelen versengeni.

Jó könyv és labdajátékok

És mivel töltjük legszívesebben az időt a parton és a vízben? Ha eddig azt gondolta, hogy csak pihenünk, és élvezzük a nyarat, nagyon téved. Mindössze 23,75 százalék válaszolta, hogy a vízparton csak fekszik és pihen. A parton a legnépszerűbb egy jó könyv: 41,77 százalék választotta ezt az opciót. 34,48 százalék pedig az aktív pihenésre voksol, valamilyen labdajátékra a barátokkal vagy a családdal.

Ha bemegyünk a vízbe, akkor sem a lustálkodás a legnépszerűbb: csak 18,5 százalék első számú kedvenc időtöltése a vízen egy gumimatracon lebegni, élvezve az édes semmittevést. Önbevallásos alapon a vízben is mindenki inkább sportos: 66,74 százalék válaszolta azt, hogy ha már a vízben van, legszívesebben úszással tölti ott az időt. Vízisportokra 13,16 százalék, vízibiciklizős lazulásra pedig csak 1,57 százalék voksolt.

Nem csak a lángosra lenne igény

Amikor pedig a felmérés készítői megkérdezték, a klasszikus strandkaják vezetnek, de látszik, hogy lenne igény a salátákra is. 53,89 százalékos elsöprő győzelmet aratott a jó öreg lángos, mögötte 25,52 százalékkal a hekk a második. A palacsintát 9,79 százalék választotta kedvenc strandkajájának, míg arra kérdésre, hogy ha lehetne salátát, akkor azt enne-e inkább a strandokon, 10,8 százalék válaszolta, hogy igen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG