3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ha nyár, akkor vízpart – így gondolkodnak legtöbben, mikor a nyaralásukat tervezik. Bár évről évre nő azok száma, akik más elfoglaltságot keresnek a nyári szabadságukra, azért a tengerek, tavak és folyók partjain még sokáig nem kell attól tartani, hogy elnéptelenednének a strandok.

Homok, Horvátország, Balaton

 

Bár elméletben a magyarok elsöprő többséggel részesítik előnyben a homokos strandokat, kedvenc európai nyaralóhelyként mégis Horvátországot, itthon pedig a Balatont jelölik meg, pedig egyik sem a homokos partszakaszairól híres elsősorban - derült ki a Travelo.hu felméréséből, amelynek során a vízparti nyaralásaikról kérdezte olvasóit.

A válaszadók több mint 70 százaléka (71,14 százalék) inkább édes vízben pancsol szívesen. Hasonló arányban lelkesedünk a homokos partokért, a válaszadók közül 1300-an (69,7 százalék) legszívesebben homokos partokon pihennek. Jócskán leszakadva, második helyen (10,34 százalékkal) az aprókavicsos part végzett, és ennél csupán néhány százalékkal (9,7 százalék) kevesebben választották a füves strandokat. A medencéknek és a sziklás partszakaszoknak sikerült a legkevesebb rajongót gyűjteni a kérdéssor kitöltői közül.

A kedvenc külföldi és belföldi vizes helyek listáján belföldön toronymagasan a Balaton végzett: a válaszadók 84,05 százalékának a magyar tenger az abszolút kedvence. A maradékon a Tisza-tó, a Velencei-tó és a Fertő-tó osztozott.

A külföldi tengerpartok közül pedig Horvátország továbbra is a legnépszerűbb: majdnem minden harmadik válaszadó (30,37 százalék) a horvát partokat jelölte meg, mikor kedvencét kellett kiválasztania. Második a népszerűségi versenyben Spanyolország; 23,89 százalék favoritja. Harmadik helyen a görögök végeztek. 16,62 százalék hozzájuk megy legszívesebben nyaralni. Az összes többi európai tengerpart a maradék kevesebb mint 30 százalék kegyéért kénytelen versengeni.

Jó könyv és labdajátékok

És mivel töltjük legszívesebben az időt a parton és a vízben? Ha eddig azt gondolta, hogy csak pihenünk, és élvezzük a nyarat, nagyon téved. Mindössze 23,75 százalék válaszolta, hogy a vízparton csak fekszik és pihen. A parton a legnépszerűbb egy jó könyv: 41,77 százalék választotta ezt az opciót. 34,48 százalék pedig az aktív pihenésre voksol, valamilyen labdajátékra a barátokkal vagy a családdal.

Ha bemegyünk a vízbe, akkor sem a lustálkodás a legnépszerűbb: csak 18,5 százalék első számú kedvenc időtöltése a vízen egy gumimatracon lebegni, élvezve az édes semmittevést. Önbevallásos alapon a vízben is mindenki inkább sportos: 66,74 százalék válaszolta azt, hogy ha már a vízben van, legszívesebben úszással tölti ott az időt. Vízisportokra 13,16 százalék, vízibiciklizős lazulásra pedig csak 1,57 százalék voksolt.

Nem csak a lángosra lenne igény

Amikor pedig a felmérés készítői megkérdezték, a klasszikus strandkaják vezetnek, de látszik, hogy lenne igény a salátákra is. 53,89 százalékos elsöprő győzelmet aratott a jó öreg lángos, mögötte 25,52 százalékkal a hekk a második. A palacsintát 9,79 százalék választotta kedvenc strandkajájának, míg arra kérdésre, hogy ha lehetne salátát, akkor azt enne-e inkább a strandokon, 10,8 százalék válaszolta, hogy igen.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
Vásárló Új frontot nyitott a Temu
Buksza blog | 2024. április 8. 11:51
A Temu csak másfél éve jelent meg a Kínán kívüli online piacon, ám máris csavar egyet azon a stratégián, hogy nagyon alacsony áraival elszívja a vevőket versenytársaitól.
Vásárló Megbukott a kísérlet a boltok pénztárainál
Buksza blog | 2024. április 8. 08:55
Az áruházláncok folyamatosan keresik a módját annak, hogy összekapcsolják a várlást és a mobilfizetési lehetőségeket, ám úgy tűnik göröngyös útra léptek kísérleteikkel.
Vásárló Hogyan befolyásolja a máj egészsége az epe működését?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 19:01
Az emberi test egy meglehetősen komplex felépítésű rendszer, melynek a működését még máig sem sikerült a tudósoknak teljes egészében megfejtenie. Az azonban már világos, hogy szinte minden mindennel összefügg, és ha egy szerv működése rendellenessé válik, az akár a teljes szervezetre, fizikai és mentális állapota is kihathat.
Vásárló Mit jelent valójában a szeretet, és hogyan függ össze az önzetlenséggel?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 10:17
Tetszik vagy sem, voltaképpen az egész életünk egy olyan út, amin folyamatosan fejlődünk, részben az eleve bennünk lévő vonásokból kiindulva, másrészt az életünk ránk gyakorolt hatásai által.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG