7p
Francia tálalókészletekkel, német kerámiatálakkal és rozsdamentes serpenyőkkel próbálnak pontgyűjtésre, pontosabban vásárlásra rávenni minket a hazai áruházláncok ezekben a hetekben. Bár úgy tűnik, az őszi pontgyűjtő hullám tavaszra alábbhagyott: ezúttal csak két hipermarketnél, az Auchannál és a Sparnál találtunk hűségpont akciót.
Fotó: Privátbankár.hu/Izsó Márton

Utoljára tavaly októberben néztük meg, hogy a magyarországi áruházláncok épp milyen pontgyűjtő promócióival csábítnak vásárlásra. Akkor négy áruházláncnál, az Auchannál, a Sparnál, a CBA-nál és a Penny Marketnél is futott matricagyűjtés. Az Auchannál a hűségpontokat konyhai eszközökre, főleg késekre lehetett beváltani, a Sparnál teás és kávés kiegészítőket kínáltak olcsóbban a pontokért. A CBA-nál és a Penny Marketnél edényekért gyűjthettek matricákat a hűséges vásárlók.

Pontgyűjtőt a Jófogásról

Minek a pontgyűjtéssel bajlódni, ha van olyan, aki a pontokkal teli füzetét az interneten árulja? Érdekesség, hogy a Jófogáson több olyan hirdetést találtunk, ahol 300 és 2000 forint között adják a matricás füzetkéket.

A legtöbb konyhai eszközt akkor máshol nem találtuk meg, így valamennyire lehetetlen feladat azt összehasonlítani hogyha normál üzletben vagy webshopban vennénk meg az adott terméket, ténylegesen jobban járnánk-e, és ha igen, mennyivel. Mostani körképünk során is hasonlót tapasztaltunk: a promóciókban részt vevő márkák ugyanazon darabjai nehezen (vagy egyáltalán nem) találhatók az interneten.

Sütőből az asztalra!

Jelenleg két hipermarketnél, a Sparnál és az Auchannál fut pontgyűjtés.

A Spar „Sütőből az asztalra!” szlogennel indított kampányt április végén, amelynek keretében Zwilling márkájú konyhai eszközöket lehet venni. Mint a füzet beköszöntőjében írják, választásuk azért esett ismét a német termékekre, mert ez egy olyan márka, „ami megfelel egy modern, 21. századi konyha elvárásainak”.

Ha ez nem győzte volna meg a vásárlót, így folytatják:

„Az összkomfortos, teljesen felszerelt konyha mára státusszimbólummá vált. A modern konyha az étkezés és a főzés mellett a pihenés színhelyévé is vált, a tökéletes fogások elkészítéséhez pedig kiemelkedő minőségű termékek szükségesek. A Zwilling 1731 óta szinonimája a kiváló minőségnek és a világ legrégebbi brand-jeinek egyike. Eszközeik nemzetközi sikere a márka innovációján, a kivételes anyagok használatán, a minőségi kialakításon és modern működésen alapul”.

A 12 csúcsminőségű termék között van fedeles kerámia sütőedény, 20, 24 és 28 centiméteres serpenyő tapadásmentes bevonattal, öntöttvas edény, kerámia tálkák, szögletes kerámia sütőtálak és egy kukta. A promóció szerint akár 65-80 százalék kedvezménnyel vásárolhatjuk meg az egyes termékeket, de a konyhai eszközök hűségpont nélkül, eredeti áron is megvehetők.

A pontokat július 31-ig lehet gyűjteni, a pontbeváltás április 24-től egészen augusztus 11-ig tart. Minden elköltött 1000 forint után jár egy hűségpont, amelyeket a pontgyűjtő füzetbe ragasztva lehet gyűjteni. Egyes áruk után 1-3 darab extra pont kapható. Egy füzetbe 25 darab hűségpontot kell gyűjteni, egy pontgyűjtő pedig egy termékre váltható be.

Fotó: Privátbankár.hu/Izsó Márton

A promócióban szereplő kerámia tálakat nem nagyon találtuk a magyar webáruházak oldalain. A gyártó brit oldalán ugyanakkor megtalálható szinte az összes termék. Például a kerámia pitesütő, aminek eredeti ára 13 099 forint lenne, a Sparnál most 25 ponttal 4499 forintért beszerezhető. A Zwilling brit oldaláról rendelve 36.95 font (13 500 forint), amihez még hozzájön 30 font (majdnem 11 ezer forint) házhoz szállítási díj.

Egy másik termék, a 6 literes rozsdamentes kukta pontok nélkül 56 899 forintba kerülne, 25 pont beváltása mellett 25 999 forintért vásárolható meg kizárólag az Intersparokban. Keresgéltünk az interneten, hogy mennyire reális a közel 57 ezer forintos ár egy ilyen kuktáért. A Zwilling oldalán 139 fontért (hozzávetőleg 51 ezer forint) kínálják a 6 literes változatot. Bár hozzáadva az Egyesült Királyságon kívüli 30 font szállítási költséget, már nem érné meg innen megrendelni a terméket. Az egyik magyar webáruház oldalán viszont 55 900 forintért találtunk egy ugyanilyen márkájú, már 7 literes kuktát. Szállítási költség itt nincs, mivel az oldalon 10 ezer forint rendelés felett ingyenes házhoz szállítást adnak.

Jó ízekhez jó minőség

Az Auchan őszi promóció után mostani pontgyűjtőjénél is a francia Fontignac áruit kínálja kedvezményes áron. A Sparhoz hasonlóan itt is 54-85 százalékos kedvezménnyel vehetjük meg a termékeket. Ezúttal nem késeket, hanem evőeszközöket és tálalókészleteket, összesen 10 szettet lehet beszerezni „Jó ízekhez jó minőség” szlogennel futó, június 5-ig tartó kampányukban.

Mit mond a márkáról az Auchan?

„A Fontignac francia márka, amely a természetes, egészséges főzést állítja a középpontba. A márka jól megérdemelt helyet foglal el a francia konyhaművészetben. Már csaknem százéves tapasztalattal a háta mögött, 1926 óta készíti a legjobb minőségű étkészleteket. Ma a Fontignac név kiváló minőséget, stílust és eleganciát hordoz. A márka 18/10-es rozsdamentes nemesacélból készült étkészletek teljes skáláját kínálja, amelyek kiválóan alkalmasak mindennapi vagy alkalmi használatra egyaránt” – olvasható az áruházlánc honlapján.

Az Auchannál is minden elköltött 1000 forint után egy hűségpontot adnak az áruházak pénztárainál. Itt már 5 ponttal több, összesen 30 hűségpont összegyűjtése után vehető meg kedvezményes áron a választott darab.

A füzetekben feltüntetett eredeti árak meglehetősen húzósnak tűnhetnek. 7500 forint két, 0,2 literes sütőforma, 2 darab kerámia tálka készlet pontok nélkül 9999 forint, egy 28 centiméter átmérőjű, tapadásmentes serpenyő 29 990 forint. Utóbbi serpenyőt próbáltuk megtalálni az interneten. Ugyanolyan serpenyőt nem találtunk, csak egy hasonló, de Zwilling márkájú terméket, ami már 45 975 forintba került.

Néhány termék ára hűségpontokkal és eredeti áron
A promóciós termék neve Hűségpontokkal (forint) Hűségpontok nélkül (forint)
Fedeles kerámia sütőedény (Spar) 25 pont + 5.999 Ft 19.999 Ft
Serpenyő 20 cm átmérőjű (Spar) 25 pont + 7.999 Ft 23.499 Ft
Zománcozott öntöttvas edény (Spar) 25 pont + 25.999 Ft 68.599 Ft
Kukta 6 literes (Spar) 25 pont + 25.999 Ft 56.899 Ft
Szögletes kerámia sütőtál (Spar) 25 pont + 5.299 Ft 17.699 Ft
3 db-os evőkészlet (Auchan) 30 pont + 1.499 Ft 8.699 Ft
6 db-os kávéskanál szett (Auchan) 30 pont + 2.299 Ft 13.899 Ft
24 cm-es üvegtál (Auchan) 30 pont + 2.299 Ft 13.899 Ft
7 db-os  süteménytálaló készlet (Auchan) 30 pont + 3.999 Ft 21.899 Ft
7 db-os  spagetti tálalókészlet (Auchan) 30 pont + 5.999 Ft 24.899 Ft

Jól járhatunk

A legnagyobb kérdés, ami mindig felmerülhet a vásárlókban, hogy megérik-e ezen pontgyűjtők keretében venni egy serpenyőt, egy kanálszettet? Akik rendszeresen vásárolnak az adott üzletben és pont szükségük van egy új, minőségibb konyhai eszközre, azok mindenképpen jól járhatnak egy-egy ilyen matricagyűjtő kampánnyal.

Egyúttal megjegyeznénk azt is, hogy körképünk során nem bukkantunk olyan termékre, amely a hűségpontokkal számított kedvezményes árnál olcsóbban kínáltak volna akár itthon, akár külföldön. Aki mégis talált ilyet, az írja meg kommentbe vagy erre az e-mail címre.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG