5p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Vége a hagyományos tévézés aranykorának. Ma már nem csupán valós időben nézzük a televízióban sugárzott műsorokat, hanem rögzítjük és visszanézzük azokat, online kölcsönzünk filmeket és videómegosztó oldalakat látogatunk. Sőt, a tévézéshez többé már tévére sincs szükség.

Okostelevízió: egyre többeknél

Az eNET 2014. december vége és 2015. január eleje között végzett okoseszközök használatával kapcsolatos kutatása szerint az okostelevíziók elterjedtsége hazánkban jelenleg 17 százalékos a felnőtt netezők körében. Ez egyelőre még alacsony a hagyományos televíziókéhoz képest, a jövőben azonban jelentős mértékű bővülés várható, ugyanis 12 százalék tervezi a következő egy év során ilyen készülék vásárlását. Az interaktív tévészolgáltatások és az okostelevíziók hasonló funkciói a hagyományos tévézéshez képest számos extra lehetőséget nyújtanak a felhasználói élmény javítása érdekében. Az okostévével rendelkező netezőknek már több mint kétharmada legalább részben ki is használja készüléke többletfunkcióit, melyek közül a más eszközökről történő saját médiatartalmak megtekintése (84%), a videónézés (83%) és a böngészés (73%) jár az élen. Alkalmazásokat már a válaszadók kétharmada szokott futtatni smart TV-jén.

 

 

Harc a képernyők között

A hagyományos tévénézés mellett egyre nagyobb teret hódít az egyéb képernyőkön történő mozgóképes tartalomfogyasztás, és az ehhez szükséges eszközök már a felnőtt magyar internetezők többségének rendelkezésére is állnak: laptopot 66 százalék, okostelefont 62 százalék, asztali számítógépet 60 százalék, tabletet pedig 34 százalék használ.

Mind a négy eszköz esetében az online videónézés dominál a mozgóképes tartalomfogyasztást tekintve. A laptoppal és az asztali számítógéppel rendelkezők háromnegyede, a tablet és az okostelefon tulajdonosoknak pedig már több mint kétharmada szokta készülékét legalább időnként videónézésre is használni. Az élő tévéműsor megtekintése, valamint a tévéműsor visszanézése egyelőre kevésbé jellemző, bár mindkettő a laptopot használók körében a legnagyobb arányú, még esetükben sem éri el a 20 százalék, illetve a 40 százalékot.

Már nem csak az tehát a kérdés, hogy milyen tartalmat fogyasztunk, hanem az is, hogy milyen képernyőn tesszük azt. Bár a tévé szerepe továbbra is sokak számára meghatározó, kizárólagossága megszűnőben van, mivel már a felnőtt netezők 80 százaléka legalább egy másik eszközt is használ a tévé mellett vagy helyett mozgóképes tartalmak fogyasztáshoz. A tévének így folyamatosan meg kell küzdenie a figyelemért a többi képernyővel. A tabletek és az okostelefonok mobilitásuknak és könnyű használhatóságuknak köszönhetően a tartalomtípusok mindegyikénél egyre meghatározóbbá válnak, hiszen segítségükkel bárhol és bármikor, akár hagyományos tévénézés helyett, akár közben is tudunk tartalmakat fogyasztani. A fogyasztás módját is megváltoztatták, mivel ezeket jellemzően egyedül, míg a tévét inkább közösen használjuk.

Milyen forrásból szoktak filmeket beszerezni?

Az eNET friss felmérése alapján a streaming, vagyis az online filmnézési lehetőséget nyújtó és videómegosztó oldalak jelentik a legnagyobb kihívást a hagyományos tévénézés számára, ugyanis már a felnőtt internetezők 42 százaléka szerez be filmeket ezekből a forrásokból. Fájlcserélő oldalakat 39 százalék használ rendszeresen. A válaszadók közel ötöde rögzíti a televízióban sugárzott műsorokat, és több mint tizedük szokott online videótékából kölcsönözni.

A videómegosztó oldalak közül továbbra is a YouTube az abszolút favorit, az internetezők 95 százaléka szokta valamilyen rendszerességgel látogatni, míg az Indavideo és a Videa esetében ez az arány mindössze 54 százalék, illetve 45 százalék. Gyakoriságot tekintve is tarol a YouTube: a válaszadók több mint negyede naponta látogatja, harmada pedig hetente többször.

 

 

Az online tartalmak elérhetőségének bővülése nem csak a lehetőséget, de azigényt is megteremtette a tartalmak típusának, és a fogyasztás módjának aktív alakítására. Bár ezek kihasználása még főként a fiatalabb korosztályokra jellemző, azonban már az idősebbek körében is megkezdte hódítását, amit az okoseszközök dinamikus terjedése szükségképpen tovább erősít majd.

Tévézés bárhol és bármikor

Az elmúlt évek változást hoztak a mozgóképes tartalomfogyasztásban: a tartalmak a televíziós műsorszolgáltatók által sugárzott programok mellett számos más forrásból beszerezhetővé váltak, és gyarapodott az ezek megtekintését lehetővé tévő képernyők száma is. Többé már nem vagyunk a nappalihoz kötve, ha mozgóképes tartalomról vagy tévénézésről van szó, hiszen az okostelefonok és tabletek a mobilinternet révén kiszabadítják a televíziót a lakásból. Segítségükkel bárhol és bármikor nézhetünk tévét, ahol és amikor csak kedvünk tartja. Mindezek a felhasználók igényeit is átalakították, megteremtve a tudatos fogyasztót, aki maga dönti el, hogy milyen tartalmakat mikor és hogyan fogyaszt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG