Tényezők, amik indokolttá tehetik a gumicserét a robogón
Az egyik legnyilvánvalóbb ok, amikor a robogó első vagy hátsó kereke defektes lesz. Ilyenkor nincs mese, a gumit minél hamarabb cserélni kell, ha újfent használni szeretnénk a motort. Persze ezenkívül is bőven akadnak olyan esetek, amikor elkerülhetetlenné válik a gumiabroncs cseréje.
Merthogy nem árt tisztában lenni vele, a robogóra szerelt gumik élettartama is véges. Nagyjából 5 évnél már mindenképp az a javaslat, hogy cseréljük le a használt abroncsokat újakra. Ha az affinitás megvan bennünk, akkor ez a feladat önállóan is kivitelezhető.
Ha elakadnánk, akkor egy releváns YouTube videó vagy szakmai cikk nagy segítség lehet. Ha pedig inkább szakemberekre bíznánk a dolgot, akkor egy megbízható robogószervizben biztosan segítenek.
A házilag kivitelezett gumicsere eszközigényéről
Semmi olyan kellékre vagy eszközre nem kell ezzel kapcsolatban gondolni, ami ne akadna a jól megszokott háztartási műhelyekben. Néhány villáskulcs, szelepkitekerő, kalapács, szerszámkészlet, no és persze némi szabadidő, és máris hozzáláthatunk magához a művelethez.
A házilag történő gumicsere legfontosabb kelléke természetesen a cserének szánt gumiabroncs lesz. Gyakorlatilag ennek a beszerzése lesz az, amire előzetesen a leginkább kiemelt figyelmet érdemes fordítani.
Nem árt tehát előzetesen ellenőrizni a méretet, továbbá az egyéb paramétereket. Az sem árt persze, ha a cseregumi összhangban van a robogón fennmaradó másik változattal. Persze az anyagi lehetőségek rendelkezésre állása mellett akár mindkét gumiabroncsot újakra válthatjuk.
Hasznos tudnivalók, hogyha házilag szeretnénk megoldani a robogó gumicseréjét
Mielőtt hozzáfognánk a művelethez, mindig támasszuk le a robogót stabil pozícióba. Az első gumi cseréje az, amivel sokkal egyszerűbb lesz a dolgunk. Itt ugyanis jóformán csak a csereéretté váló gumit kell levennünk a helyéről, majd egy-két alkatrész tűpontos illesztése mellett már tehetjük is fel az új abroncsot.
A hátsó guminál viszont nem kicsit összetettebb a helyzet. Itt tényleg csak akkor javasolt nekifogni a munkának, ha járatosnak számítunk a témában, és a vállalkozókedvünkkel sincs baj. Merthogy a fék mellett a kipufogóval is lesz majd dolgunk, mielőtt az elhasznált gumit le tudjuk venni a helyéről, az újat pedig fel tudjuk rakni.