Az LMP egyetért a budapesti dugódíjjal, de szerintük az csak azután vezethető be, ha a főváros a peremkerületekben létrehozta a szükséges P+R parkolókat, valamint azokhoz igazította a tömegközlekedést. Erről Csárdi Antal, az ellenzéki párt fővárosi képviselője beszélt vasárnap Budapesten tartott sajtótájékoztatóján.
Hangsúlyozta, a fővárosnak egyértelművé kell tennie, hogy mikortól és hol akarja bevezetni a dugódíjat. Az LMP támogatja a budapestiek egészségének javítását célzó dugódíj bevezetését, ha megteremtik a feltételeit, vagyis az autósok dönteni tudnak, hogy P+R-ben parkolnak, vagy kifizetik a dugódíjat - fejtette ki a politikus, aki szerint összesen 30 milliárd forintba kerülne a szükséges parkolók megépítése, valamint a tömegközlekedés ahhoz igazodó átszervezése.
Csárdi Antal szerint Budapest idei költségvetésében egyértelművé válik, hogy a városvezetés igyekszik-e majd kialakítani ezt az alternatívát, vagy egyszerűen csak "sarcként" veti ki majd a dugódíjat az autósokra.
Az ellenzéki politikus megjegyezte, immáron tíz éve biztosan tudható, hogy Budapesten be kell vezetni a dugódíjat, a mostani és az előző városvezetés azonban semmit sem tett a feltételek kialakításáért, holott ennyi idő alatt könnyen előteremthető lett volna a szükséges forrás. A dugódíj feltételeinek megteremtése érdekében a hitelfelvételt is el tudnák fogadni, mivel a forgalom csökkenésével csökkenne a főváros légszennyezettsége, az ott élők pedig egészségesebben élhetnének - tette hozzá az LMP-s politikus.