2p
Egyre több magyar vásárol az interneten keresztül, ugyanakkor úgy tűnik, Magyarországon az e-kereskedelem még nem érte el a csúcspontját. Így az egyre szaporodó e-kereskedelmi oldalak látogatottság-emelkedése mellett a vásárlások számának növekedésére számítanak a szakemberek.

A Gemius üzleti tanácsadó cég idén is felmérte a hazai e-kereskedelmi szokásokat, és a következőkre jutottak:


A magyar internetezők 40 százaléka, 2 803 000 fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 000 fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arány még csak 32%, illetve 12% volt. Azaz összevonva a magyar és külföldi oldalakon vásárlókat, elmondható, hogy a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni.

Kedvenc e-kereskedelmi oldalak. Grafikonok forrása: Gemius

    A webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak. A legnépszerűbb termékkategória a könyv, a zene, a film, a ruha, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek.

    A legnépszerűbb termékek, amit az interneten keresztül vásárolunk

      2014 óta nőtt az okostelefont, kütyüt vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online. A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest - írja a Gemius

        A felmérés szerint a jövőben várhatóan az online élelmiszervásárlás fog leginkább nőni.

          Egy átlagos bevásárlókosár értéke egy főre 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy fő az e-kereskedelemben.

            A leginkább kedvelt átvételi mód a futárszolgálat, és a legkedveltebb fizetési mód a készpénzes fizetés futárnak.

            Preferált fizetési módok

              A Gemius arra is kitér a tanulmányban, hogy hányan nem vásároltak online. A válaszadók 58%-a nem vásárol online, őket leginkább a személyes kontaktus hiánya zavarja. Nekik az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt online vásárláshoz – derült ki a felmérésből.

              Online vásárlástól való félelmek

                LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

                Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
                Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
                Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


                Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

                Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
                Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
                Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
                Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
                Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
                Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
                Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
                Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
                Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
                Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
                Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
                A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
                Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
                Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
                A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
                Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
                Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
                Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
                Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
                Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
                Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
                Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
                Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
                A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
                Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
                Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
                Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
                Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
                Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
                Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
                hírlevél
                Ingatlantájoló
                Együttműködő partnerünk: 4iG