A Gemius üzleti tanácsadó cég idén is felmérte a hazai e-kereskedelmi szokásokat, és a következőkre jutottak:
A magyar internetezők 40 százaléka, 2 803 000 fő vásárol magyar, illetve a lakosság 16 százaléka, 833 000 fő vásárol külföldi oldalról. 2014-ben az arány még csak 32%, illetve 12% volt. Azaz összevonva a magyar és külföldi oldalakon vásárlókat, elmondható, hogy a hazai netezők 42 százaléka szokott online vásárolni.
Kedvenc e-kereskedelmi oldalak. Grafikonok forrása: Gemius |
A webáruházak a legnépszerűbb e-kereskedelmi oldalak. A legnépszerűbb termékkategória a könyv, a zene, a film, a ruha, illetve a mozi-, koncert- és színházjegyek.
A legnépszerűbb termékek, amit az interneten keresztül vásárolunk |
2014 óta nőtt az okostelefont, kütyüt vásárlók aránya, továbbá sportfelszerelést és bútort is többen vásárolnak online. A következő évre vetített vásárlási hajlandóság szempontjából a fogyasztói elektronika növekedett a legtöbbet 2014-hez képest - írja a Gemius
A felmérés szerint a jövőben várhatóan az online élelmiszervásárlás fog leginkább nőni.
Egy átlagos bevásárlókosár értéke egy főre 20 430 forint, egy év alatt pedig átlagosan 134 160 forintot költ egy fő az e-kereskedelemben.
A leginkább kedvelt átvételi mód a futárszolgálat, és a legkedveltebb fizetési mód a készpénzes fizetés futárnak.
Preferált fizetési módok |
A Gemius arra is kitér a tanulmányban, hogy hányan nem vásároltak online. A válaszadók 58%-a nem vásárol online, őket leginkább a személyes kontaktus hiánya zavarja. Nekik az alacsonyabb és kedvezményes árak jelentenék a legnagyobb motivációt online vásárláshoz – derült ki a felmérésből.
Online vásárlástól való félelmek |