3p

Az IKEA csökkentette árait az elmúlt időszakban, hogy lendületet adjon eladásainak, ám elmúlt üzleti éve ennek ellenére halványan alakult. A választ további vevőcsalogató lépésekben látják.

Bár mostanáig úgy tűnt, az Ikeának sikerült megfelelő válaszokat adnia az elmúlt évek gazdasági sokkjaira és csökkenteni tudta az árait a nagyobb forgalom reményében. A legfrissebb számok szerint azonban még mindig van hova fejlődni. 

Az IKEA éves árbevétele öt százalékkal esett annak ellenére, hogy az elmúlt időszakban csökkentette árait a vásárlók elcsábítása érdekében – adta hírül a Reuters. A vállalat meg akarja tartani piaci részesedését a háztartási bútorok zsugorodó piacán. A cég szerint a jövő év jobban sikerülhet, mint az idei. A bútoráruházlánc tulajdonosa, az Ingka Group 39,6 milliárd euró árbevételt ért el augusztus 31-én végződött üzleti évében.

Árfolyam

„Minden piacunkon egyidejűleg lassult a gazdaság növekedése és ezzel párhuzamosan gyengélkedett a bútorpiac, majdnem tejesen egyszerre okozva nehézségeket” – mondta Jasper Brodin, a cégcsoport vezérigazgatója. A 2008-as pénzügyi válság óta nem tapasztaltak ehhez foghatóan rossz helyzetet. Az árcsökkentéseknek köszönhetően növekedett a forgalom az áruházakban – derül ki Brodin beszámolójából. Ez a lépés 2,1 milliárd eurójába fájt a vállalatnak. Ugyanakkor meg tudták őrizni világszintű 5,7 százalékos részesedésüket a bútorpiacon. Az Ingka Group elemzői úgy vélik, hogy hasznot húztak a vásárlók pénztárcájának soványabbá válásából.

Ami a jövő évet illeti, az IKEA eladásainak növekedésére számít. Az elmúlt hónapokban 3,3 százalékkal, 727 millió euróra nőtt az áruházakat felkeresők száma. Ez kisebb, mint a 2023-as 7,4 százalékos bővülés, de a cég kevesebb új boltot nyitott, mint az elmúlt évben. Jövőre a 2023-as számhoz közelítenek 58 áruház átadásával. Az online eladások aránya 26 százalékról 28 százalékra ment fel. Ami a legnagyobb részpiacokat illeti az Egyesült Államokban arra számítanak, hogy a kamatok csökkentése élénkülést hozhat a bútorpiacon is.

Rá kell kapcsolni
Rá kell kapcsolni
Fotó: Ikea

Kínában a napokban bejelentett gazdaságösztönző lépéseknél bátrabbakat is el tudnának képzelni. Ezen a piacon a világszinttől elmaradó fogyasztói bizalmat tapasztalnak.

A kínai piactól sokat várnak, mert az ázsiai országban csak 3,5 százalék az Ingka Group piaci részesedése, így lenne hová növekedni. Az Ikea 1998-as megjelenése után sok éven át a legjobb ötben voltak a kínai eladások a svéd bútormultinál, ám az elmúlt időszakban mérséklődött Kína súlya az Ikea forgalmában.

A jó hír, amit mindenki örömmel fogad, aki szereti az Ikeát az, hogy a szeptember 1 jén indult 2025-ös pénzügyi évben további árcsökkentéseket tervez a bútorlánc. Igaz az is ugyanakkor, hogy jó vadászösztön kell majd ezek kihasználására, mert a kedvezmények szerényebbek lesznek az elmúlt évben megszokottnál.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG