1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fekete, dízel, néhány éves német autóról álmodik a magyar, a piac azonban nem bírja el a keresletet. A legtöbben öt évnél fiatalabb autót vennének, de nem találnak, mert néhány éve zuhan az új autók eladása és ezt a keresletet az import sem képes kielégíteni.

A Használtautó.hu internetes portálon a harmadik negyedévben lefuttatott 48,8 millió keresés adatai alapján pontosan meghatározható, milyen személyautót képzel el magának a lakosság többsége. Leggyakrabban ötévesnél fiatalabb autót keresnek, kétharmaduk a dízelmotorokat preferálja. Az öt legnépszerűbb típus kivétel nélkül német autómárka. Az álmoknak azonban a pénztárca mellett gyakran a kínálat is határt szab.

A keresések több mint 41 százaléka a nagy német autómárkákra fókuszál, ezek sorrendben: Volkswagen, BMW, Opel, Audi és Mercedes-Benz.

A többség öt évnél fiatalabbat keres, de nincs belőle elég a piacon

Az autósok 55 százaléka 2007-ben, vagy azt követően gyártott autókat keres, ugyanakkor az eladni kívánt autók átlagéletkora eléri a 11 évet. Különösen az 1-3 éves autók kínálatában tátong hatalmas űr, ami nem meglepő, hiszen az előző néhány évben zuhant töredékére az utánpótlást biztosító újautó-eladások száma.

 

 

Ezt a hiányt az idén jelentősen megélénkülő használtautó-import két okból sem képes pótolni: egyrészt a behozott autók aránya a hazai használtautó-forgalomnak még mindig csak a nyolcadát teszi ki, másrészt – anyagi okokból – a behozott járművek fele legalább kilenc esztendős.

A drágább gázolaj sem fogja vissza a dízeles keresletet

A januári jövedékiadó-változások hatására az év jelentős részében a dízel üzemanyag ára meghaladta a benzinárat, a különbség hosszú hetek óta eléri vagy meghaladja a 20 forintot. Ennek ellenére az autósok közel kétharmada továbbra is dízelautót keres, hiszen ezek a járművek azonos motorméret, illetve teljesítmény mellett 15-20 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. Miközben 33 százaléknyian benzinüzemű motorra keresnek rá, marginális az alternatív üzemanyagok iránti kereslet. Hibrid hajtású autót például a keresések 0,41, míg elektromos meghajtást mindössze 0,15 százalékban állították be az érdeklődők.



Fekete, fehér – igen, nem?

Bár a keresési paraméterek közül az autók színe jóval kevésbé fontos szempont a használt autót keresők számára, az időszak során közel 200 ezer keresésben szerepelt ez a tényező is, ami megfelelő képet ad a színek szerinti preferenciákról is. Az adatokból jól kivehető, hogy legtöbben a fekete és a fehér autókra keresnek rá, ez a két szín teszi ki az összes színre szűrés 45 százalékát. Gyártmány szerint is vizsgálva kiderül, hogy a nagyobb presztízsű márkák esetében e két szín keresettségi aránya még tovább nő.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG