Az Executive Dashboard jellemzői
Az Executive Dashboard az EuroMacc vezetői információs rendszere, amely számos ponton segítheti a cégvezetők munkáját. Tulajdonképpen egy felhőalapú webes alkalmazásról van szó, amely képes a száraz és nyers adatok életre keltésére. Képes megjeleníteni a különböző KPI-kat, mutatókat és egyéb alapvető információkat, ráadásul valós időben.
Az időbeli nyomonkövethetőség érdekében vizualizációk is létrehozhatóak, melynek segítségével lehetővé válik az adatok összehasonlítása. Az alkalmazás bármilyen platformon, így mobilon, asztali számítógépen, laptopon, tableten vagy egy nagyobb méretű, irodai megjelenítőeszközön is működik.
A vezetői információs rendszer funkciói
1. Adatok felfedezése
Ezen a funkción belül lehetőség nyílik az adatok kinyerésére akár SQL-adatbázisok vagy e-mail fájlok segítségével is. Mód van a vállalati Facebook oldal vagy a Google Analytics adatainak megtekintésére a több száz beépített alkalmazás mellett. Ezeken kívül természetesen saját lekérdezések létrehozására is lehetőség nyílik. Az adatforrásokat érdemes modellezővel szerkeszteni, így még inkább érthetővé válnak a vizuális elemek.
2. Adatok megjelenítése
Miután sikerült kinyerni a megfelelő adatforrásokat, utána táblázatokat, diagramokat lehet belőle létrehozni. De akár klipként vagy PowerMetrics formátumban is megjeleníthetőek az irányítópulton. De mégis mit jelent az említett két fogalom?
A klip nem más, mint az adatok digitális ábrázolása például kördiagram, oszlopdiagram vagy mérőműszer formájában. A klip bemutatja a beállított adatokat, igény szerint pedig folyamatosan frissül. A megjelenítése a műszerfalon történik meg, így az adatok egy helyen történő megjelenése összevonható és megosztható a csapattal, a többi munkatárssal.
A PowerMetrics egy olyan érték, amely bizonyos időközönként kerül rögzítésre például nyereség vagy havi bevétel formájában. Kiválóan alkalmas a vállalkozás eredményeinek nyomon követésére, hiszen a korábbi és a jelenlegi adatok is rendelkezésre állnak.
További funkciók nyomában
Adatok megosztása: Annak érdekében, hogy az együttműködés megvalósuljon a csapattagok között, sort kell keríteni az adatok megosztására is. A vezetői információs rendszer számos módon teszi lehetővé a megosztást.
Adatok nyomon követése és a szükséges lépések megtétele: Természetesen nem elegendő figyelni az adatokat, fontos, hogy a döntések meghozatalára azok tükrében kerüljön sor. A vezetői információs rendszer számos megoldással szolgálhat a cégek életében, hiba lenne nem kihasználni a benne rejlő lehetőségeket.