Tavaly több mint 46 millió darab tojás fogyott az Auchan áruházakban, az idei húsvéti szezonban egy számjegyű növekedést vár az áruházlánc.
A legkeresettebbek a mélyalmos és a nagyméretű tojások, megfigyelhető, hogy a vásárlás egyre inkább a nagyobb, szebb tojások irányába tolódik el. Az áruházlánc kizárólag magyar termelőkkel áll beszállítói kapcsolatban, a széles sajátmárkás választékon túl pedig nagy számban kínálja a termelők által forgalmazott tojásokat is. Az áruházlánc akciókkal is készül a szezonban, így a lédig L-es tojások már 35 forint/darab áron kaphatóak.
Pácolt és füstölt sonkák a húsvéti asztalra
A húsvéti időszakban realizálódik az éves sonka forgalom 20 százaléka, a tavalyi évben több mint 700 tonna fogyott a szezonban. Az Auchan áruházak húsvéti sonka választéka közel 50 százalékkal bővül az ünnepekre, így az idei kínálat is több mint 90 féle termékből áll.
A húsvéti sonka választék 85 százaléka hazai beszállítóktól érkezik. A legkeresettebb hagyományos érlelésű termékek a parasztsonka és parasztlapocka, valamint a füstölt tarja és füstölt csülök.
Az utóbbi évek tendenciájának megfelelően tovább növekedett az egészségesebb, kevésbé zsíros termékeket előnyben részesítők köre, így az áruházlánc is egyre szélesebb választékot kínál a baromfiból készült sonkákból is. Idén a sonkafélék kilogrammonkénti ára 850 forinttól 9 999 forint között alakul. terjed.
Helyben sütött, csomagolt és gluténmentes kalácsok
A 2015-ös húsvéti szezonban közel 22,5 tonna, mintegy 150 ezer darab kalács fogyott az Auchanban, a legtöbb vásárló még mindig az 500 grammos fonott kalácsot keresi. Idén 14 féle friss, helyben sütött kaláccsal és 3 féle bejglivel, valamint 14 féle csomagolt kaláccsal és csomagolt mákos és diós tekerccsel készülnek az áruházak az ünnepekre.
Az áruházlánc bővítette gluténmentes kínálatát is, így nem csak kenyérből, hanem kalácsból is található gluténmentes választék a polcokon. A hagyományos termékek ára 200 forint alatt kezdődik.
Több százezer csokoládé figura
Az áruházak idén összesen 2,5 millió darab édesség értékesítésére készülnek, amelyből több mint 800 ezer figura és 900 ezer csokitojás értékesítésére számítanak.
A kereslet a tejcsokoládé felé mozdult el, leginkább a 30 százalék feletti kakaó tartalmú termékeket keresik a fogyasztók, míg a tejbevonók kereslete csökkent. Az áruházlánc a diabetikus kategóriában is szélesítette a kínálatot, illetve laktóz- és gluténmentes termékeket is kínál. Mivel ezen termékek gyártása és előállítása szigorú előírásokhoz kötött, így a diabetikus mintegy 20 százalékkal, a laktóz- és gluténmentes édességek pedig 30-40 százalékkal lehetnek drágábbak a hagyományos technológiával készült termékeknél - jegyzi meg az áruházlánc közleménye.