1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy nemzetközi felmérés szerint az autósok legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, ám összességében az autóstársadalom kissé szkeptikus az alternatív hajtás elterjedésével kapcsolatban.

Az autóvásárlók legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, derül ki egy  nemzetközi felmérésből, amely összesen 15 ezer francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonost kérdezett meg. A Continental Mobility Study készítői többek között azt vizsgálták: miként látják a sofőrök az elektromos és hibrid autózás jövőjét, és hogy mi könnyítené meg számukra a hagyományos technológiáról a környezetbarát meghajtásra való átállást.

Mi az a globális felmelegedés?

A kutatása arra is kereste a választ, hogy az autótulajdonosok mennyire vannak tisztában a globális felmelegedéssel járó klímaváltozással. Az eredményből kiderül, hogy a sofőrök nagy része kellőképpen tájékozottnak érzi magát, és tisztában van a következményekkel. A németek 53, az amerikaiak 55, a franciák 56 és a kínaiak 69 százaléka tud arról, hogy szemléletváltásra van szükség ezen a téren. Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni a környezetbarát (hibrid és elektromos) meghajtású járművekre, a legnagyobb arányban a kínai és a német sofőrök (58%) válaszoltak igennel, ugyanakkor a keleti autósok 67 százaléka csak akkor cserélné le hagyományos üzemű gépjárművét, ha mások is így tennének.

Miért nem hasít még az elektromos autó?

A megkérdezettek kissé szkeptikusak az elektromos üzemű technológiával szemben. Ezt jól érzékelteti, hogy a német, az amerikai, a kínai és a francia vásárlók túlnyomó többsége szerint nem minden gyártó készült fel kellőképpen a technika alkalmazására. Talán ezért is gondolja a résztvevők több mint fele, hogy hosszú időbe telik, amíg elterjednek az alternatív meghajtások. Az európaiak közül a franciák kevesebb mint a fele (42%), illetve a németek és az amerikaiak harmada (32%) gondolja azt, hogy 15 éven belül minden autót elektromos hajtással gyártanak majd. A technológia elterjedését a kínaiak kezelik a legoptimistábban, ők abban hisznek (65%), hogy belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd.

Mit hoz a jövő?

Mindezek mellett éppen Kínában gondolják a legtöbben úgy, hogy a hagyományos meghajtású autók sokkal hatékonyabban üzemeltethetőek, mint az árammal közlekedők. Arra a kérdésre viszont, hogy „Mit gondol, mikor fog a leghamarabb napi rendszerességgel elektromos járművet vezetni?” a kínai sofőrök 60 százaléka válaszolta azt, hogy ez leghamarabb 2014-2021 között valósulhat meg, 75 százalékuk szerint pedig inkább a 2020-as évek elején. Fontos megjegyezni, hogy a németek többsége is bizakodó a technológiával szemben, igaz, csak a válaszadók kevesebb mint a fele hisz abban, hogy 2014 és 2021 között elektromos autója lesz. Összességében elmondható, hogy míg a kínaiak, az amerikaiak és a németek optimistán tekintenek az elektromos autózás jövőjére, addig a franciák nem.

Azt is nézték, hogy mennyire lennének hajlandók a kocsitulajdonosok lemondani az autó egyes előnyeiről, például a gyorsaságról. Németországban a sofőrök 71százaléka mondana le a gyorsaságról, de az amerikaiak fele, illetve a kínaiak jelentős része (42%) is könnyedén el tudná fogadni, hogy az elektromos autók egyelőre nem képesek olyan végsebességre, mint hagyományos társaik. Úgy tűnik, a felmérésben résztvevő nemzetek közül legkevésbé a franciák tudnának megbarátkozni az árammal hajtott autók „lomhaságával” (29%).

Idegesítő a gyakori töltés

A válaszadók túlnyomó részét zavarná, ha elektromos autójának akkumulátorát 150 kilométerenként újra kellene tölteni. A kínaiak és a németek majdnem háromnegyede, a franciák mintegy kétharmada, az amerikaiak pedig több mint a fele kényelmetlenségként élné meg, ha ilyen távolság megtétele után újra időt kellene szánnia a feltöltésre. A kutatásban résztvevők közül a németek 43 százaléka, az amerikaiak 41 százaléka, a franciák és a kínaiak 49 százaléka gondolja úgy, hogy a környezetbarát járművek elterjedését segítené, ha relatíve olcsóbbak lennének, mint hagyományos üzemeltetéssel rendelkező társaik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG