1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egy nemzetközi felmérés szerint az autósok legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, ám összességében az autóstársadalom kissé szkeptikus az alternatív hajtás elterjedésével kapcsolatban.

Az autóvásárlók legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, derül ki egy  nemzetközi felmérésből, amely összesen 15 ezer francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonost kérdezett meg. A Continental Mobility Study készítői többek között azt vizsgálták: miként látják a sofőrök az elektromos és hibrid autózás jövőjét, és hogy mi könnyítené meg számukra a hagyományos technológiáról a környezetbarát meghajtásra való átállást.

Mi az a globális felmelegedés?

A kutatása arra is kereste a választ, hogy az autótulajdonosok mennyire vannak tisztában a globális felmelegedéssel járó klímaváltozással. Az eredményből kiderül, hogy a sofőrök nagy része kellőképpen tájékozottnak érzi magát, és tisztában van a következményekkel. A németek 53, az amerikaiak 55, a franciák 56 és a kínaiak 69 százaléka tud arról, hogy szemléletváltásra van szükség ezen a téren. Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni a környezetbarát (hibrid és elektromos) meghajtású járművekre, a legnagyobb arányban a kínai és a német sofőrök (58%) válaszoltak igennel, ugyanakkor a keleti autósok 67 százaléka csak akkor cserélné le hagyományos üzemű gépjárművét, ha mások is így tennének.

Miért nem hasít még az elektromos autó?

A megkérdezettek kissé szkeptikusak az elektromos üzemű technológiával szemben. Ezt jól érzékelteti, hogy a német, az amerikai, a kínai és a francia vásárlók túlnyomó többsége szerint nem minden gyártó készült fel kellőképpen a technika alkalmazására. Talán ezért is gondolja a résztvevők több mint fele, hogy hosszú időbe telik, amíg elterjednek az alternatív meghajtások. Az európaiak közül a franciák kevesebb mint a fele (42%), illetve a németek és az amerikaiak harmada (32%) gondolja azt, hogy 15 éven belül minden autót elektromos hajtással gyártanak majd. A technológia elterjedését a kínaiak kezelik a legoptimistábban, ők abban hisznek (65%), hogy belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd.

Mit hoz a jövő?

Mindezek mellett éppen Kínában gondolják a legtöbben úgy, hogy a hagyományos meghajtású autók sokkal hatékonyabban üzemeltethetőek, mint az árammal közlekedők. Arra a kérdésre viszont, hogy „Mit gondol, mikor fog a leghamarabb napi rendszerességgel elektromos járművet vezetni?” a kínai sofőrök 60 százaléka válaszolta azt, hogy ez leghamarabb 2014-2021 között valósulhat meg, 75 százalékuk szerint pedig inkább a 2020-as évek elején. Fontos megjegyezni, hogy a németek többsége is bizakodó a technológiával szemben, igaz, csak a válaszadók kevesebb mint a fele hisz abban, hogy 2014 és 2021 között elektromos autója lesz. Összességében elmondható, hogy míg a kínaiak, az amerikaiak és a németek optimistán tekintenek az elektromos autózás jövőjére, addig a franciák nem.

Azt is nézték, hogy mennyire lennének hajlandók a kocsitulajdonosok lemondani az autó egyes előnyeiről, például a gyorsaságról. Németországban a sofőrök 71százaléka mondana le a gyorsaságról, de az amerikaiak fele, illetve a kínaiak jelentős része (42%) is könnyedén el tudná fogadni, hogy az elektromos autók egyelőre nem képesek olyan végsebességre, mint hagyományos társaik. Úgy tűnik, a felmérésben résztvevő nemzetek közül legkevésbé a franciák tudnának megbarátkozni az árammal hajtott autók „lomhaságával” (29%).

Idegesítő a gyakori töltés

A válaszadók túlnyomó részét zavarná, ha elektromos autójának akkumulátorát 150 kilométerenként újra kellene tölteni. A kínaiak és a németek majdnem háromnegyede, a franciák mintegy kétharmada, az amerikaiak pedig több mint a fele kényelmetlenségként élné meg, ha ilyen távolság megtétele után újra időt kellene szánnia a feltöltésre. A kutatásban résztvevők közül a németek 43 százaléka, az amerikaiak 41 százaléka, a franciák és a kínaiak 49 százaléka gondolja úgy, hogy a környezetbarát járművek elterjedését segítené, ha relatíve olcsóbbak lennének, mint hagyományos üzemeltetéssel rendelkező társaik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG