1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy nemzetközi felmérés szerint az autósok legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, ám összességében az autóstársadalom kissé szkeptikus az alternatív hajtás elterjedésével kapcsolatban.

Az autóvásárlók legalább fele hajlandó lenne több pénzt áldozni elektromos autó vásárlására, derül ki egy  nemzetközi felmérésből, amely összesen 15 ezer francia, kínai, amerikai és német személygépkocsi-tulajdonost kérdezett meg. A Continental Mobility Study készítői többek között azt vizsgálták: miként látják a sofőrök az elektromos és hibrid autózás jövőjét, és hogy mi könnyítené meg számukra a hagyományos technológiáról a környezetbarát meghajtásra való átállást.

Mi az a globális felmelegedés?

A kutatása arra is kereste a választ, hogy az autótulajdonosok mennyire vannak tisztában a globális felmelegedéssel járó klímaváltozással. Az eredményből kiderül, hogy a sofőrök nagy része kellőképpen tájékozottnak érzi magát, és tisztában van a következményekkel. A németek 53, az amerikaiak 55, a franciák 56 és a kínaiak 69 százaléka tud arról, hogy szemléletváltásra van szükség ezen a téren. Arra a kérdésre, hogy ennek érdekében hajlandóak lennének-e többet áldozni a környezetbarát (hibrid és elektromos) meghajtású járművekre, a legnagyobb arányban a kínai és a német sofőrök (58%) válaszoltak igennel, ugyanakkor a keleti autósok 67 százaléka csak akkor cserélné le hagyományos üzemű gépjárművét, ha mások is így tennének.

Miért nem hasít még az elektromos autó?

A megkérdezettek kissé szkeptikusak az elektromos üzemű technológiával szemben. Ezt jól érzékelteti, hogy a német, az amerikai, a kínai és a francia vásárlók túlnyomó többsége szerint nem minden gyártó készült fel kellőképpen a technika alkalmazására. Talán ezért is gondolja a résztvevők több mint fele, hogy hosszú időbe telik, amíg elterjednek az alternatív meghajtások. Az európaiak közül a franciák kevesebb mint a fele (42%), illetve a németek és az amerikaiak harmada (32%) gondolja azt, hogy 15 éven belül minden autót elektromos hajtással gyártanak majd. A technológia elterjedését a kínaiak kezelik a legoptimistábban, ők abban hisznek (65%), hogy belátható időn belül minden autó ilyen környezetbarát meghajtással készül majd.

Mit hoz a jövő?

Mindezek mellett éppen Kínában gondolják a legtöbben úgy, hogy a hagyományos meghajtású autók sokkal hatékonyabban üzemeltethetőek, mint az árammal közlekedők. Arra a kérdésre viszont, hogy „Mit gondol, mikor fog a leghamarabb napi rendszerességgel elektromos járművet vezetni?” a kínai sofőrök 60 százaléka válaszolta azt, hogy ez leghamarabb 2014-2021 között valósulhat meg, 75 százalékuk szerint pedig inkább a 2020-as évek elején. Fontos megjegyezni, hogy a németek többsége is bizakodó a technológiával szemben, igaz, csak a válaszadók kevesebb mint a fele hisz abban, hogy 2014 és 2021 között elektromos autója lesz. Összességében elmondható, hogy míg a kínaiak, az amerikaiak és a németek optimistán tekintenek az elektromos autózás jövőjére, addig a franciák nem.

Azt is nézték, hogy mennyire lennének hajlandók a kocsitulajdonosok lemondani az autó egyes előnyeiről, például a gyorsaságról. Németországban a sofőrök 71százaléka mondana le a gyorsaságról, de az amerikaiak fele, illetve a kínaiak jelentős része (42%) is könnyedén el tudná fogadni, hogy az elektromos autók egyelőre nem képesek olyan végsebességre, mint hagyományos társaik. Úgy tűnik, a felmérésben résztvevő nemzetek közül legkevésbé a franciák tudnának megbarátkozni az árammal hajtott autók „lomhaságával” (29%).

Idegesítő a gyakori töltés

A válaszadók túlnyomó részét zavarná, ha elektromos autójának akkumulátorát 150 kilométerenként újra kellene tölteni. A kínaiak és a németek majdnem háromnegyede, a franciák mintegy kétharmada, az amerikaiak pedig több mint a fele kényelmetlenségként élné meg, ha ilyen távolság megtétele után újra időt kellene szánnia a feltöltésre. A kutatásban résztvevők közül a németek 43 százaléka, az amerikaiak 41 százaléka, a franciák és a kínaiak 49 százaléka gondolja úgy, hogy a környezetbarát járművek elterjedését segítené, ha relatíve olcsóbbak lennének, mint hagyományos üzemeltetéssel rendelkező társaik.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Örömhírt kaptak a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2024. május 6. 13:24
Szerdától a benzin és a gázolaj nagykereskedelmi ára is tovább csökken.
Vásárló Hogyan védhetjük az izületeinket az ülő munka adta nehézségektől?
Márkázott tartalom | 2024. április 29. 19:45
Az ülő munka legalább olyan szinten terhelheti az ízületeket, mintha kemény fizikai munkát végeznénk. Gyakran pedig 40 óránál is többet töltünk a számítógép előtt ülve, ezért különösen fontos, hogy tudatosan védjük az ízületeinket. Mit tehetünk egészségünk érdekében? Mutatjuk a leghasznosabb tippeket!
Vásárló Örömteli hír érkezett a magyar benzinkutakról
Privátbankár.hu | 2024. április 29. 11:24
Olcsóbb lesz megtölteni a tankokat. 
Vásárló Bevetik a "mindent tudó" tanácsadót az élelmiszereknél
Privátbankár.hu | 2024. április 28. 15:28
Komoly változás jöhet az élelmiszer- és italpiacon, miután minden vállalat a mesterséges intelligenciára támaszkodva akar versenytársai fölé kerekedni. 
Vásárló Használtcikk-forradalmat hirdet a Decathlon
Buksza blog | 2024. április 28. 14:41
Magasabb szintre emeli használtcikk-üzletét a Decathlon.
Vásárló Ki lehet mosni a legkoszosabb ruhákat is 15 perc alatt?
Buksza blog | 2024. április 28. 12:57
A távmunka egyik kevésbé ismert mellékhatása, hogy sokan többet sportolnak, amihez nem az öregebb pólókat használják, hanem az úgynevezett athleisure ruházatot. Ennek is van azonban egy mellékhatása.
Vásárló Meglepő újdonsággal állt elő az Aldi, mérföldkő lehet a boltlánc életében
Buksza blog | 2024. április 28. 08:33
Az Aldi és építőipari beruházó partnere új szintre emelte Németországban közös tevékenységét azzal, hogy többre vállalkozott egyszerűen egy új áruház felépítésénél. A bolt felett lakóház épült.
Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Csempésszünk egy kis zöldet bárhová!
Márkázott tartalom | 2024. április 22. 16:32
A szép, zöld, gondozott fűfelület nagyon vonzó és kellemes látványt nyújt. Azonban tény, hogy sok odafigyelést is igényel. A rendszeres fűnyírás, öntözés, esetlegesen a gyomirtás vagy a különféle növényvédelmi kezelések időt és energiát igényelnek. Emellett költségesek is, és még a környezetet is terhelik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG