3p
Hogyan találjuk meg az egyensúlyt a tömeg- és a minőségi turizmus között? Hogyan lehet keresletösztönzésre használni az okostelefonok előidézte impulzuscselekvést a Bluetooth segítségével? A Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatójával beszélgettek a Trend FM Turizmus világa című műsorában.

A képen Rasztovits Dávid, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója

Rasztovits Dávid felidézte, az internet elterjedésével és az olcsó fapados járatok megjelenésével megváltoztak az utazási szokások. Örvendetes, hogy Európán belül ma már pár ezer forintért el lehet jutni bárhova, ugyanakkor a tömegturizmus kétélű, katalizátor és veszély egyszerre, s árnyoldalait egyre inkább érezni Budapesten is – vázolta fel a kialakult helyzetet.

Becslések szerint 2040-ig 50 százalékkal nő a turistaforgalom Magyarországon. A digitális szakértő azonban úgy véli, Budapesten nem a turisták számát kellene növelni, inkább az legyen a cél, hogy az ideérkezők több pénzt költsenek és tovább maradjanak. Az igényes vendégkört kell megszólítani, akik tisztelik a város építészeti értékeit, ellentétben a bulituristákkal, akik éjszakánként szemétkupacokat hagynak maguk után a Bazilika előtti téren és részeg hangoskodásukkal ellehetetlenítik az itt élők nyugodt pihenését – osztotta meg személyes tapasztalatait a műsorban.

A szakértő rámutatott arra az ellentmondásra: miközben Magyarország Európa egyik legbiztonságosabb országa, ez nem mondható el a magyar GDP-hez rengeteg pénzzel hozzájáruló VII. kerületi bulinegyedről, holott az áldatlan állapotokon erősebb rendőri és közterületi jelenléttel lehetne javítani. Jó példaként Tokió jacuzák által alapított régi negyedét hozta fel, amelyet húsz évvel ezelőtt még a világ egyik legveszélyesebb helyeként tartottak számon, ma pedig turistalátványosság, ahol a rendfenntartók garantálják a látogatók biztonságát.

Természetesen nem lehet válogatni a turisták között, de terelni, irányítani tudjuk őket – hangsúlyozta Rasztovits Dávid. A megváltozott fogyasztói szokások új értékesítési stratégiát követelnek: a különböző korú és igényű turisták érdeklődése szerint összeállított csomagajánlatokra van szükség – tette hozzá. Ezzel összefüggésben hibaként rótta fel, hogy a turisztikai szektorban végzett piackutatásokat nem generációkra bontva végzik.

A digitális szakértő beszélt arról is, hogy az okostelefonok által előidézett fogyasztói impulzuscselekvést érdemes lenne kihasználni keresletösztönzésre, mégpedig a közterületi wifi teljes kiépítésével és a nagy hatótávolságú Bluetooth Low Energy alapú technológia segítségével. Ezen keresztül az utcán sétáló turisták okostelefonjára például a közelben lévő vendéglátóhelyek „csak neked, csak most” típusú ajánlatokat küldhetnének. Japánban már van olyan applikáció – mesélte Rasztovits Dávid –, amelynek letöltésével telefonunk automatikusan csatlakozik az ország összes közterületi wifijéhez, így a turista folyamatosan online marad és elérhető.

A műsorban még szó esett a kínai turistákban rejlő potenciálról, az Airbnb okozta anomáliákról, az országimázsépítés apró trükkjeiről, és arról is, vajon elfogadható-e, hogy a Széchenyi-fürdőben nincs wifi. A teljes műsor a Trend FM honlapján hallgatható meg >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG